Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg har fått skattepengene mine idag. Beløpet stemmer overens med det jeg skulle få tilbake. I nettbanken står de oppført som "lønn", uten flere opplysninger (som hvem det kommer fra). Jeg skal ikke ha utbetalt noe lønn denne månden, og feriepengene mine har jeg allerede fått. Det eneste fornuftige er at det er skattepengene mine. Er det andre som har fått noe i dag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hippopotamus
Skrevet

Jeg har også fått inn en større sum på kontoen min i dag med den svært informative teksten "giro inn". For det skjønte jeg ikke av meg selv... ;)

Denne summen stemmer verken med rehabiliteringspengene mine, feriepengene, skattepengene (med mindre de ikke har godtatt min medsendte reiseoversikt og/eller enkelte av mine helseutgifter, da...) eller utgiftsdekningen jeg venter på fra Trygdekontoret. Aner altså ikke hva disse pengene er.

Kanskje noen har sendt meg en anonym gave :sjarmor:

Skrevet

:overrasket:

Jeg vil også ha overraskende sum på kontoen! :sur:

Jeg tror dere får vite hvem pengene kommer fra hvis dere ringer banken deres.

Skrevet
Kanskje noen har sendt meg en anonym gave :sjarmor:

Det hadde jo vært fint :sjarmor:

Virker som om banken min streiker litt på forhånd, eller har en litt overbelastet nettbank for tiden. Får logget inn en sjelden gang, men i nettbanken går alt så tregt at jeg knapt får betalt rekningene mine. Ikke får jeg se kontooversikt, og postkassen er borte. Telefonbanken er midlertidig ute av drift. Regner ikke med at det er letter å komme gjennom til kundeservice :)

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Jeg ringte banken, men de visste ikke hvem som hadde satt inn pengene :overrasket: De må da vite sånt?

Satser på at teksten "giro inn" blir byttet ut med noe smartere i løpet av noen dager... :sjenert:

Skrevet

Feriepenger + lønn blir betalt ut i disse dager. :)

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Feriepenger + lønn blir betalt ut i disse dager. :)

Men det er i hvert fall ikke det jeg har fått inn - i såfall har kommunen vært usedvanlig rause :sjarmor:

*håper på det*

Skrevet

Vel, jeg har aldri opplevd at skattepengene har kommet i Juni. ;) Men kanskje det er bedre tider i vente?

Gjest Gjest
Skrevet

jeg har fått feriepenger i dag.

Skrevet (endret)

Men jeg skal jo hverken ha feriepenger eller lønn denne månden...

Om det ikke er skattepengene så har noen vært snill med meg. Ikke er det mamma heller, for da ville det ikke stått "lønn" :)

Endret av Majka
Skrevet

Skattepengene kommer visst ikke før i slutten av måneden, så det er nok ikke det.

(Mener å ha lest ca 24. juni.)

Skrevet

Det er vel noen som feilaktig har betalt deg lønn da?

Skatteoppgjøret er klart fredag 23. juni. Tilgodebeløp blir utbetalt kort tid etter.
Skrevet

Ikke noen ekstrapenger her.

Fra Skatteetaten sine sider:

Skatteoppgjøret er klart fredag 23. juni. Tilgodebeløp blir utbetalt kort tid etter.
Skrevet

Ja, da må det vel være feil i lønn. Litt rart siden jeg ikke har noe arbeidsgiver akkurat nå. Kanskje etterbetaling av noe slag? Men skulle nå egentlig ikke ha det heller. De forblir vel et mysterium inntil bankstreiken er over, og nettbanken fungerer igjen.

Kanskje best å la pengene stå i fred enn så lenge :)

Gjest Hilde79
Skrevet

Ring sjefen eller noen andre du pleier å få penger av. Pga en varslet bankstreik, som ingen vet hvor lenge vil vare, har jeg fått lønn nå lenge før jeg egentlig skal. Men sjefen sa i fra :)

Skrevet (endret)

Kan mysteriet være løst ved at jeg har fått etterbetalt en del av lønnen jeg fikk trukket 50% skatt av i januar fordi likningskontoret glemte å sende meg skattekort i tide? Da har jeg sånn sett fått utbetalt litt for lite, men kan vel ikke klage.

Jeg trodde jeg måtte leve med å ha en lønning med 50% trekk. Hender det de etterbetaler slikt?

Endret av Majka
Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke fariepenger da, hvis du evt jobbet i fjor? Mange som betaler dem ut i dag. Skattepenger er det nok ikke, tror ikke de har anledning til å betale ut disse enda.

Skrevet

Ikke feriepenger nei. Jobbet sommeren i fjor, men har allerede fått utbetalt feriepengene. Rubbel og bit.

Skrevet

Ja, da var det iallfall bekreftet at det ikke var skattepengene. Fikk nettopp SMS fra skatteetaten om at jeg kunne gå inn å sjekke resultatet for skatteoppgjøret og det stemte ikke overense med beløpet jeg fikk.

Hemmelig lønn! Jippi! :)

Skrevet
Vel, jeg har aldri opplevd at skattepengene har kommet i Juni. ;) Men kanskje det er bedre tider i vente?

jeg har alltid fått feriepengene mine i juni, men riktignok ikke så tidlig i måneden, som andre nevner så kommer de rundt 23. for de som ikke av en grunn må vente til oktober. (har aldri skjedd meg, og krysser fingra for at det ikke skjer i år heller) :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...