Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 9. juni 2006 #1 Skrevet 9. juni 2006 Hva synes dere om at flyverne klager på at de får for lite lønn. Men de har mer i lønn enn en vanlig familie, der to har inntekt. SYYYYYYYYYYYYYYYKT synes jeg!!!!!
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 9. juni 2006 #3 Skrevet 9. juni 2006 Flyverne eller flygelederne? ← Det var Flyverne jeg tenkte på. Men Flygelederne er vel ikke hakket bedre.
Superlammet Skrevet 9. juni 2006 #4 Skrevet 9. juni 2006 Det var Flyverne jeg tenkte på. Men Flygelederne er vel ikke hakket bedre. ← Nei... blir det streik når jeg skal på ferie skal jeg bruke feriepengene mine på å trykke opp tskjorter hvor det står "Deng en flygeleder i dag!" og dele dem ut gratis på gardermoen.
Gjest Gjest_Nigo-san_* Skrevet 9. juni 2006 #5 Skrevet 9. juni 2006 IKKE "fly streiken"! "Flystreiken!" Det var det jeg hadde å si om den saken Men go go Superlammet, det var en strålende ide. Skal se hvor tøffe de blir da, ja!
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2006 #6 Skrevet 9. juni 2006 Nei... blir det streik når jeg skal på ferie skal jeg bruke feriepengene mine på å trykke opp tskjorter hvor det står "Deng en flygeleder i dag!" og dele dem ut gratis på gardermoen. ← *hjelper til*
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 9. juni 2006 #7 Skrevet 9. juni 2006 Nei... blir det streik når jeg skal på ferie skal jeg bruke feriepengene mine på å trykke opp tskjorter hvor det står "Deng en flygeleder i dag!" og dele dem ut gratis på gardermoen. ← Å, ja gjør de!! Det hadde vært morsomt!!!! ( Ikke at du hadde brukt opp feriepengene på det altså!!! )
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #8 Skrevet 9. juni 2006 Jeg tror fly streiken av sluttes før noen av oss rekker å si fly vert inne.
Prinsesse på erten Skrevet 9. juni 2006 #9 Skrevet 9. juni 2006 Hvor mye tjener egentlig disse folka? Noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #10 Skrevet 9. juni 2006 En flykaptein i SAS ligger vel rundt en 800.000 i årslønn
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #11 Skrevet 9. juni 2006 Flyvelederne streiker vel ikke? Men de mangler vel en del folk, og det er ikke flyveledernes feil, heller Avinor som har gitt blaffen i flyveledernes advarsler om at hvis de ikke snart ansetter flere så blir det bemanningsproblemer. Men piloter, uansett flyselskap, sympatiserer jeg ikke med. De har det ganske godt.
Gjest f Skrevet 9. juni 2006 #12 Skrevet 9. juni 2006 Hvorfor skal man denge flygeledere fordi bedriften ikke ansetter nok folk til å dekke stillingene til minimums sikkerhet? Hvorfor skal man denge flygeledere for å streike for at selskapet må ansette nok personell? Videre så er det ikke streikeledere som streiker. Det er snakk om bakkepersonell, dvs de som f.eks. bærer baggasjen inn og ut etc. AT det tidligere har vært reduserte avganger på grunn av mangel på flygeledere, er da ikke de ansattes problem, men selskapet som ikke gidder å ansette nok folk? Noen ganger kan det være nyttig å tenke lengre enn sin egen nese. For selv om JEG, JEG og JEG ikke får flyet akkurat den dagen eller til akkurat det tidspunktet JEG vil ha (man kan ta båt, bil, buss og tog), så kan det være gode grunner til akkurat dette. Kanksje det finnes folk i andre enden som arbeider under uverdige og urettferdige forhold. Ja, det går faktisk an å tenke på ANDRE enn seg selv noen ganger. Hvis vi skal snakke direkte om flgeledersituasjonen, så bør man også tenke på at JEG skal sikkert komme frem. Hvem vil vel kræsje med et annet fly eller styrte fordi man har gått tom for bensin? Det finnes faktisk ganske mange ulykker og heldigvis nesten-ulykker på grunn av for dårlige forhold mht flygelederne. For min sin del så vil jeg heller leve og komme en uke for sent enn å bitche meg gjennom til å dra nå uten sikkerhet.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #13 Skrevet 9. juni 2006 Helt enig med deg f, men så er det det at du tydeligvis har større overblikk over situasjonen enn det mange andre har. Det er alltid mye lettere å sette seg inn i de streikendes situasjon dersom man faktisk vet hva det handler om. Men jeg tror mange av oss, som ser det utenifra, lett kan tenke at "Here we go again"- det har vært utrolig mye tull i flytrafikken de siste årene, og er man normalt uvitende om arbeidsfordelingen og lønnsforholdene blant personellet, ender det lett med frustrasjon. Det tror jeg for øvrig gjelder alle arbeidsgrupper- se bare tidligere tråd om NRK-streiken, der var det mye synsing ute og gikk... ← Men de fleste er vel informert over problemene mellom flygeledere og Avinor og bør vite at det ikke dreier seg om streikende flygeledere, men at Avinor ikke har villet innse at bemanningen i kontrolltårnene ville bli et problem.... før de manglet en hel del flygeledere. Nå jobber jeg på flyplass selv, men det jeg vet om flygeledersituasjonen har jeg da fått vite i nyheter på tv og avis (ikke vg og dagbladet). Jeg kommer heller tre dager for seint til Syden med en flygeleder som er uthvilt, enn å komme dit da jeg egentlig skulle med en overtrøtt flygeleder som driver på det tredje skiftet sitt uten søvn og hvile.......
Morgan Skrevet 9. juni 2006 #14 Skrevet 9. juni 2006 Automatiser hele greiene! Teknologien er der,det er bare til å sette den ut i livet!
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #15 Skrevet 9. juni 2006 "Trusting every aspect of our life to a machine was the smartest thing we ever could do." - Homer Simpson
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #16 Skrevet 12. juni 2006 "Velkommen om bord, dette er ikke kapteinen. Vi har nettopp tatt av fra Gardermoen, og flytiden beregnes til 3 timer og 45 minutt. Temperaturen i Alicante er 35 grader. Vi vil også informere om at det ikke vil bli servering på denne flyvningen siden dette flyet ikke har bemanning. Alt er automatisk styrt fra bakken, dette er faktisk et lydbånd som blir avspilt. Sikkerheten er i varetatt på den beste og mest morderne måte, så len dere tilbake og nyt turen, for ingenting kan klikke kan klikke kan klikke kan klikke kan klikke...."
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 14. juni 2006 #17 Skrevet 14. juni 2006 "Velkommen om bord, dette er ikke kapteinen. Vi har nettopp tatt av fra Gardermoen, og flytiden beregnes til 3 timer og 45 minutt. Temperaturen i Alicante er 35 grader. Vi vil også informere om at det ikke vil bli servering på denne flyvningen siden dette flyet ikke har bemanning. Alt er automatisk styrt fra bakken, dette er faktisk et lydbånd som blir avspilt. Sikkerheten er i varetatt på den beste og mest morderne måte, så len dere tilbake og nyt turen, for ingenting kan klikke kan klikke kan klikke kan klikke kan klikke...." ← Hihi.. den var bra!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå