Gjest Svimle Skrevet 12. juni 2006 #21 Skrevet 12. juni 2006 Det verste med papirduker er jo ikke utseendet, men at den bråker! Var i konfirmasjon for to uker siden, og de hadde papirduk. Med små barn ved bordet var det nesten umulig å høre taler ovs - ikke fordi barna bråkte, men fordi de var borti duken med føttene... hvordan løser dere dette? ← Dunisilk på rull er for myke til at de bråker. Det er i alle fall min erfaring. Jeg er helt enig med de typiske papirdukene, er et voldsomt bråk med de!
Lykketrollet Skrevet 12. juni 2006 #22 Skrevet 12. juni 2006 Det verste med papirduker er jo ikke utseendet, men at den bråker! Var i konfirmasjon for to uker siden, og de hadde papirduk. Med små barn ved bordet var det nesten umulig å høre taler ovs - ikke fordi barna bråkte, men fordi de var borti duken med føttene... hvordan løser dere dette? ← Det bråker ikke av Dunisilk dukene. De er veldig myke. Var i barndåp i går hvor de brukte de samme dukene som vi skal bruke i vårt bryllup og det var ikke støy i det hele tatt. Tror du tenker på de som man får kjøpt på nille ol. De kan bråke voldsomt. Hadde vi skulle bruke slike duker hadde vi nok festet alle endene og kantene under bordet med tape eller noe...
Litjtuppa Skrevet 13. juni 2006 #23 Skrevet 13. juni 2006 Dere som skal ha papirduker: hvor kjøper dere de og hvor mye koster de? Eller lønner det seg å leie på et vaskeri? Blir 80 stk til middag vi, blir noen meter med duk det.. vil gjerne ha det billigste
Rakel Skrevet 13. juni 2006 #24 Skrevet 13. juni 2006 IKEA selger stoff på tilbud nå til 7.- kr. meteren. Det er hvitt gjennomsiktig med blondete mønster. Nydelig som duk i en romantisk ramme ellers. Bare et lite tips fra meg.
Litjtuppa Skrevet 13. juni 2006 #25 Skrevet 13. juni 2006 Oj, det hørtes bra ut Rakel! Er det på alle IKEAbutikkene eller? Er den i Trondheim som er nærmest meg..
Rakel Skrevet 13. juni 2006 #26 Skrevet 13. juni 2006 (endret) Vi kjøpte på IKEA i Stavanger til å dekke til sommerfest. Et + er at de også er strykefrie. Vet ikke om de har i andre filialer, men tror nok det. N.B: Det er en forutsetning at bordene ser O.K ut da stoffet er gjennomsiktig. Det ble nydelig med store rosa blomster (peoner?) og limegrønne "brudeslør" innimellom, samt lysestaker og vaser i glass. I bryllup kan man dekke mer overdådig alt ettersom. Dette var i en enkel setting, men ble alikevel flott med lite tilbehør. Endret 13. juni 2006 av Rakel
Litjtuppa Skrevet 13. juni 2006 #27 Skrevet 13. juni 2006 Okei, hørtes bra ut.. Vi må nok uansett ha vanlige hvite duker under ja, for bordene er brune, men ekstra fint med litt blonder. Og bryllup er jo en anledning hvor man virkelig kan pynte så fint som mulig.. Tror jeg må ta meg en tur og se om de har dette stoffet, fint å ha på hovedbordet der vi sitter ihvertfall!
Rakel Skrevet 13. juni 2006 #28 Skrevet 13. juni 2006 Ja, det er kjempefint over hvit duk. Håper de har den samme der du holder til. Ellers må du ha lykke til med bryllupet!
Gjest Litjtuppa ii Skrevet 13. juni 2006 #29 Skrevet 13. juni 2006 Jepp, satser på det! Takk skal du ha
Maja23 Skrevet 14. juni 2006 #30 Skrevet 14. juni 2006 Vi skal ha sånn finere papirduk kjøpt på rull, med litt pyntestoff på midten oppå. (For å få litt farge.) Og så skal vi ha papirservietter. Bruk og kast! Mye enklere! Det finnes jo fantastidk mye fint også i papir nå for tiden. ← Det skal vi også! vi skal ha svakmønstret hvite papir duker,med løpere i stoff på midten oppå og litt tykke papir servietter. Det er rimeligere og vel så fint!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå