Gå til innhold

Duker og servietter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal alle ha tøyservietter og duker?

Jeg syns bryllupet blir dyrt nok fra før, om man ikke "må" kjøpe tøyduker og servietter i tillegg. Er det simpelt med papirduker og vanlige servietter? (Det finns mange ulike kvaliteter på papirduker, bare så det er sagt... ;) ).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha sånn finere papirduk kjøpt på rull, med litt pyntestoff på midten oppå. (For å få litt farge.)

Og så skal vi ha papirservietter.

Bruk og kast! Mye enklere!

Det finnes jo fantastidk mye fint også i papir nå for tiden.

Skrevet

Vi skal ha tøyduker inne og papirduker på et par småbord med frukt og drikke ute. Vi tenkte på å kjøpe stoffservietter, men har nå falt ned på tykke, papirservietter. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi hadde stoffduker fordi det viste seg at papirduker som så sånn noenlunde ut kosta nesten like mye som offwhite bomullsstoff fra IKEA, så nå har jeg metervis med stoff som brukes i diverse syprosjekt i tillegg til at vi låner bort duk når venner har fest.

Vi hadde papirservietter.

Skrevet

Det skal gå an å leie duker på renseriet. Da vi giftet oss for 4 år siden var prisene 125,- og 170,-, men jeg finner ikke ut hvor lange de er. Kanskje 2,5 og 4 meter. Vi benyttet oss aldri av dette.

Hilsen Lille meg

Skrevet
Det skal gå an å leie duker på renseriet. Da vi giftet oss for 4 år siden var prisene 125,- og 170,-, men jeg finner ikke ut hvor lange de er. Kanskje 2,5 og 4 meter. Vi benyttet oss aldri av dette.

Hilsen Lille meg

Blir jo litt når man skal ha en 30-40 meter da... (Langbord og greier, og så må vi jo ha duker til alle småbord både ute og inne. )

Gjest Gjest
Skrevet

Vi kjører på med Dunisilk duker og Dunilin servietter!

Skrevet
Blir jo litt når man skal ha en 30-40 meter da... (Langbord og greier, og så må vi jo ha duker til alle småbord både ute og inne. )

Joda, det blir jo fort dyrt. Jeg ser av regnestykket mitt at det ville bli 920,- for våre 50 gjester, men jeg tenkte neppe på annet enn til middagsbordet.

Til en barnedåp kjøpte vi en rull med finere papirduk på Binders e.l. til ca. 400,- for 10 meter. Den var helt ålreit kvalitet.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Sjekket Binderssin side nå og ser at det er 449,- for 25 meter. Husker ikke om det er denne kvaliteten vi hadde.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Hvor får man kjøpt løper til å ha midt på bordet? Hva koster det? Vet det finnes, og har sett disse i papirformat også- fine til og med. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært i bryllup hvor de hadde papirduker og papirservietter. Synes ikke det gjør noen verdens ting. Er jo mange fine servietter. Vi skal nok ha tøy selv, men det er kun fordi en kompis kan skaffe duker og servietter til 7-8 kroner meteren... (Kjekt med snille kompiser...) :-D

Skrevet

Jeg har bare vært på Grønland i Oslo og kjøpt et tynnt, litt gjennomsiktig stoff, som vi skal dele i passende bredder, og krølle litt midt på bordet.

Vet de selger litt tilsvarende på IKEA.

Ellers kan det jo hende Binders har noe i papir?

Gjest Gjest
Skrevet

Vi kjøpte en rull ubleket bomull på IKEA og brukte som duk. Kr 600 for 40 meter.

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet

Hei. Vi skal bruke sølvfolie på våre runde bord. Blir løpere i enten rødt eller hvit over dette igjen. I tillegg noe pynt og dekorasjoner... Har prøvd det, og det gir en utrolig effekt...

Skrevet

Vi leier linduker og linservietter. Det koster ca 25% mer enn papirduker og servietter, men da kan vi bruke de samme dukene til kaffen etterpå.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi leide på sentralvaskeriet.

25 kr meteren for duk, 5 kr pr serviett.... Får de levert strøket, leverer tilbake i en søppelsekk, skitne og krøllete...

Ble nok ikke noe dyrere enn papir d..

Skrevet
Vi leide på sentralvaskeriet.

25 kr meteren for duk, 5 kr pr serviett.... Får de levert strøket, leverer tilbake i en søppelsekk, skitne og krøllete...

Ble nok ikke noe dyrere enn papir d..

... og langt mer miljøvennlig!

Skrevet

vi har tøyduk og tøyservietter, men det er fordi hotellet ordner med det, ellers hadde jeg ikke prioritert å legge penger i det!

Skrevet

Vi har kjøpt duk på rull fra duni. Den typen vi kjøpte er faktisk avvaskbar. Deteret tynt belegg med plast på som gjør den vannavstøtende. Den er tynn og lekker å se på med, relief av blomster og ranker.

Skrevet

Det verste med papirduker er jo ikke utseendet, men at den bråker! Var i konfirmasjon for to uker siden, og de hadde papirduk. Med små barn ved bordet var det nesten umulig å høre taler ovs - ikke fordi barna bråkte, men fordi de var borti duken med føttene... hvordan løser dere dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...