Gå til innhold

Koffert med glidelås-lås (Wedins)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett en hendig liten koffert hos Wedins. Tror det er deres eget merke. Den er i en slags hardplast og låsemekanismen består av glidelås som møtes og hvor man setter selve glidelåshåndtakene fast i en kodesak som låser glidelåsen sammen.

Er ute etter en liten hendig koffert som er ok å reise med på tog osv. men som samtidig kan leveres trygt som vanlig baggasje på flyet. Kofferten er veldig fin, men jeg ble litt skeptisk til dette glidelås systemet. Man får jo låst kofferten.. men er det noen som kjenner til kvaliteten på disse koffertene eller har andre erfaringer med tilsvarende (tenker da spesielt på låsemekanismen)?

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er på flygninger i Europa (men det blir jo stadig strengere her og), men flyr man til USA så blir bagen åpnet uansett, så har man lås på må de ødelegge den. Så der er det både unødvendig og dumt med lås.

Men kvaliteten på den kofferten du snakker om vet jeg ingenting om desverre.

Gjest Gjesta
Skrevet
Har sett en hendig liten koffert hos Wedins. Tror det er deres eget merke. Den er i en slags hardplast og låsemekanismen består av glidelås som møtes og hvor man setter selve glidelåshåndtakene fast i en kodesak som låser glidelåsen sammen.

Er ute etter en liten hendig koffert som er ok å reise med på tog osv. men som samtidig kan leveres trygt som vanlig baggasje på flyet. Kofferten er veldig fin, men jeg ble litt skeptisk til dette glidelås systemet. Man får jo låst kofferten.. men er det noen som kjenner til kvaliteten på disse koffertene eller har andre erfaringer med tilsvarende (tenker da spesielt på låsemekanismen)?

Egentlig høres det veldig ut som kofferten jeg kjøpte for et par måneder siden. Den finnes i flere farger, blant annet rosa? Jeg har den i sølvfarget, og den har hittil vært med meg på flere utenlandsturer, og hittil har den fungert utmerket. :) Så anbefales, hvis det da er snakk om samme koffert (et eller annet italiensk merke).

Skrevet

Jeg har en samsonite som er slik. Har hatt den i en del år nå og aldri hatt noe problemer med den.

Greit å kunne låse den synes jeg ettersom jeg har tatt en del ekspressbuss..

Skrevet

Takker for fine svar. Her er en link til kofferten også - tror det er denne:

http://wedins.panagora.se/system/search/product.asp?id=105

Synes glidelåssystemet så litt puslete ut - er vant til vanlig samsonite kodelås - men de har vel laget det så det skal tåle litt.. Det er salg på de i byen så da tror jeg vi får skaffe oss en sånn. :)

Gjest gjesta
Skrevet

Skulle kjøpe koffert i gave til noen i våres. Sjekket da ut de koffertene du nevner. Det var så fin pris på dem! De i butikken fortalte at de ikke hadde fått noen tilbakemeldinger om at det hadde vært noen problemer med glidlåsene på disse koffertene. De hadde visst solgt svært mange av dem ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...