tuji Skrevet 9. juni 2006 #1 Skrevet 9. juni 2006 Toåringen min har så tørr hud, særlig på kinnene og beina. Det hjelper ikke så mye med olje i badevannet. Finnes det kremer man kan bruke, eller har noen et annet råd?
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2006 #2 Skrevet 9. juni 2006 Det finnes mye bra på apoteket som er uten parfyme.
melina Skrevet 9. juni 2006 #3 Skrevet 9. juni 2006 Datteren min har veldig tørr hud( nesten atopisk) og jeg har brukt mye A-creme og synes denne er helt super!
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #4 Skrevet 9. juni 2006 jeg bruker eucerin til ansikt og kropp til snuppa mi. den fungerer best av de jeg har brukt. den er mildt parfymert.
Furstina Skrevet 9. juni 2006 #5 Skrevet 9. juni 2006 Tänk på vilken tvål/såpe du tvättar henne med också. Vi tvättar med mild tvål nu men när sonen var mindre använde vi nästan bara olivolja. Lite olivolja i badet gjode huden mjuk och behaglig. Den är dessutom naturlig och fri från massa konstiga kemikalier med z och x i namnet.
Gjest StoreSky Skrevet 9. juni 2006 #6 Skrevet 9. juni 2006 Apobase finnes i fet og fetere Uten parfyme og annet man ikke vil ha på sart hud. Dropp såpe på kroppen, LITT i håret holder for små barn! Og man trenger strengt tatt ikke bade små barn hver dag...Da forsvinner bare det naturlige fett-laget i huden. Hilsen en mamma med eksem-barn.
tuji Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2006 Hun bader ikke hver dag, og bruker Natusan-såpe og sjampo. Hun er snart to år, så jeg synes det virker litt urenslig bare å bruke vann nå. Huden er ikke veldig tørr, så Apobase tror jeg blir litt fett. Hun trenger bare litt ekstra fuktighet.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #8 Skrevet 9. juni 2006 http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?artikkelid=2754 Selv om hun ikke er baby fortsatt, så er denne testen grei å ha i bakhodet.
Gjest Gjest_Anki_* Skrevet 9. juni 2006 #9 Skrevet 9. juni 2006 Du måi alle fall ikke ha babyolje i badevannet... denne tetter igjen porene og gjør eksemen bare verre... Jeg er selv atopiker, og min yngste datter også. Har prøvd absolutt ALT du får på markedet og A cremen er den jeg vil anbefale. I ansiktet er også Elisabeth Arden sin eight hour cream helt suveren. Denne fungerer også som kuldekrem. Lykke til
Leanne Skrevet 10. juni 2006 #10 Skrevet 10. juni 2006 Jeg har brukt decleor sine kremer på gullet mitt. Clima creme er veldig fet, men huden blir ordentig myk og god. Har også hatt på henne hydra floral kremen av samme merke...
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #11 Skrevet 10. juni 2006 Mi tulle har atopisk eksem og bruker a-derma krem, dyr men kjempegod. Spør etter prøve på apoteket.
Cr@sh Skrevet 10. juni 2006 #12 Skrevet 10. juni 2006 A-derma har vi også brukt. + Babyline sin ansiktkrem.
Azi Skrevet 10. juni 2006 #13 Skrevet 10. juni 2006 (endret) a-krem koster egentlig bare ca 90 kr. Men dem koster nå mer i Norge enn i Sverige der dem blir laget. Brukte også bare a-krem til ungene. Men har ikke gjort det nå i ett par mnd! Men A-derma krem har jeg aldri hørt om! Endret 10. juni 2006 av Azi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå