Trebarnsmor Skrevet 8. juni 2006 #1 Skrevet 8. juni 2006 (endret) 10 åringen min (snart 10 år) vant finalen Stjerner i sikte på skolen. Det var veldig Mange som ble med på dette. Siden hun er halvt engelsk så takler hun jo engelske sanger like bra som norske. Hun sang Mama mia med Abba. På 17 Mai sang hun på åpen/ute scene foran flere hundre folk. Jeg har fått høre av flere foreldre som har kommet bort til meg, at hun er så flink å synge. Og at jeg må gjøre noe med dette. Så jeg har tenkt å sende henne til sangskole eller hva det heter. Aner jo ikke hva som finnes. Noen som kan gi råd der? Hun har virkelig talent. http://cuteskies.com/bilder/Stjerner_i_sikte_200_42110e.jpg IMG-tagger er fjernet ihht KGs regler. Mie (mod) Endret 9. juni 2006 av Mie
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2006 #2 Skrevet 9. juni 2006 Sønnen min var Tobias i tårnet på skoleavslutningen for hele tredjeklassetrinnet der han går, og sang vakkert og vidunderlig med mikrofon foran en stappfull sal etter å ha blitt håndplukket på audition. Men jeg ville aldri aldri gjort noe som helst for å lede han inn i et liv i noe rampelys. Det livet ønsker jeg ikke for barna mine.
Gjest Mireya Skrevet 9. juni 2006 #3 Skrevet 9. juni 2006 Men jeg ville aldri aldri gjort noe som helst for å lede han inn i et liv i noe rampelys. Det livet ønsker jeg ikke for barna mine. ← Det er da en viss forskjell på å la jenta utvikle talentet sitt ved f.eks å gå til sangpedagog, og å lede henne inn i et liv i rampelyset? Hvis hun liker å synge og er flink til det, er det et talent hun har. Jeg synes ikke det burde undertrykkes på noen måte... Heller oppmuntres. Ellers synes jeg det bare er dumt med foreldre som "lever ut drømmen" gjennom barna sine.
Gjest Embla s Skrevet 9. juni 2006 #4 Skrevet 9. juni 2006 Finner hun glede i å synge og opptre er det jo fint at du støtter henne. Du kan jo ta kontakt med kulturavdelingen i kommunen dere bor i og spørre om det er noen teater/sanggrupper der? Melde henne inn i et sangkor? Har hun virkelig talent nok til å bli "superstjerne" så blir hun sikkert det i sitt eget temp. De fleste begynner vel der (M2M-jentene, Sissel Kyskjebøe, osv for å ta noen eksempel. Sangkor er både sosialt og gøy og der kan hun få utviklet interessen og talentet sitt. Så får du melde henne på IDOL når hun blir 16
Gjest LilSweetie Skrevet 9. juni 2006 #5 Skrevet 9. juni 2006 Så hyggelig! Prøv et kor, den kommunale musikkskolen der du bor, eller evt en sangpedagog (tror kor er morsomst ).
tuji Skrevet 9. juni 2006 #6 Skrevet 9. juni 2006 Jeg ville ventet med evt. sangpedagog noen år, tror ikke det er så morsomt å ta sangtimer for barn i den alderen. Finn heller et kor hun kan begynne i, det er mye morsommere. Hvis det viser seg senere at hun virkelig har en interesse og talent for sang, kan du ta kontakt med en sanglærer. Selv har jeg alltid gått i kor, og lært mye av det. Man lærer å synge sammen med andre uten å nødvendigvis være stjernen i showet, og kanskje får man være solist og prøve den siden også. Det sosiale er også et pluss i forhold til å gå alene til en sanglærer.
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2006 #8 Skrevet 9. juni 2006 -så ved nærmere ettertanke tror jeg faktisk at jeg skal ringe han og booke inn lillemann............
Gjest Embla s Skrevet 9. juni 2006 #9 Skrevet 9. juni 2006 Du er sikker på at ikke du også trenger litt sangskolering da, Evelina?
Miami Skrevet 9. juni 2006 #10 Skrevet 9. juni 2006 Prøv et kor, den kommunale musikkskolen der du bor, eller evt en sangpedagog (tror kor er morsomst ). Slutter meg til denne. Har selv en datter på 17, som har gått på den kommunale kultur- og musikkskolen i flere år. Der er det undervisning i små grupper (3-4 stk). De arrangerer også konserter flere ganger i året. Dette er et godt alternativ hvis hun ikke ønsker å synge i kor. Opplegget kan nok variere fra sted til sted, men har veldig gode erfaringer. Flinke lærere som både sørger for individuell opplæring, og også legger vekt på det å synge sammen med andre. Lykke til
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2006 #11 Skrevet 9. juni 2006 Du er sikker på at ikke du også trenger litt sangskolering da, Evelina? ← Jo når jeg tenker etter....................................... du har faktisk helt rett
Trebarnsmor Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #12 Skrevet 9. juni 2006 Har ikke tenkt på noe rampelys, bare har lyst at hun skal få sjansen til å utvikle stemmen og gå videre på dette. Hun elsker å opptre og å synge. Det har hun alltid gjort. Kor var noe jeg tenkte på foressten. Skal sjekke litt rundt.
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #13 Skrevet 9. juni 2006 Ikke noe stygt ment, men jeg ville aldri lagt ut bilde av et så "gammelt" barn på internett! Veldig skjønn, men en bør passe seg for å legge ut for personlige ting. MVH moralpersonalet
Trebarnsmor Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #14 Skrevet 9. juni 2006 (endret) Ikke noe stygt ment, men jeg ville aldri lagt ut bilde av et så "gammelt" barn på internett! Veldig skjønn, men en bør passe seg for å legge ut for personlige ting. MVH moralpersonalet ← Nei vel. Dette bildet ligger allerede åpent på skolens webside (Er ikke jeg som har tatt det).Og mange andre bilder av gamle barn. Hva var det med bildet du reagerte på? Et gammelt barn som står rett opp og ned, og synger? Endret 9. juni 2006 av Trebarnsmor
Gjest Emma* Skrevet 9. juni 2006 #15 Skrevet 9. juni 2006 Ikke noe stygt ment, men jeg ville aldri lagt ut bilde av et så "gammelt" barn på internett! Veldig skjønn, men en bør passe seg for å legge ut for personlige ting. MVH moralpersonalet ← Ja hun stod jo halvnaken og det så utrolig seksuelt ut med det bildet så derfor må man være forsiktig med å legge slike bilder ut. Trossalt så finnes det ingen slike bilder på nettet. Så dette var ikke fint gjort av deg Trebarnsmor!
Gjest Miloine Skrevet 9. juni 2006 #16 Skrevet 9. juni 2006 Så hyggelig! Prøv et kor, den kommunale musikkskolen der du bor, eller evt en sangpedagog (tror kor er morsomst ). ← Syns du skal prøve dette om det er et ønske fra din datters side også! Sønnen min gjør det samme(sangpedagog og kor) i tilegg til at han tar gitartimer Lykke til!
Gjest Ava Skrevet 9. juni 2006 #17 Skrevet 9. juni 2006 La henne få ta sangtimer eller begynne i kor dersom hun har lyst selv - vel og merke. Synes det er bra at barn kan få mulighet til å hevde seg i noe dersom de har talent. Det har utrolig mye å se for selvfølelsen til barna - å vite at dette er noe de mestrer - og er dyktige til. Yngstesønnen min er et naturtalen i en spesiell idrett. Han kunne nådd veldig langt - mulig helt i norgestoppen om han begynte å trene. Men han ville ikke selv - til tross for at gymlærerne anbefalte oss det - så sa sønnen min nei ... Jeg syntes det var dumt der og da - for jeg vet at han hadde hatt behov den selvtilliten det hadde gitt ham ... Men det er selvfølgelig han som er den eneste som skal avgjøre om det er noe han ønsker å satse på ... Vil han ikke så vil han ikke - da skal ikke vi tvinge ham ... selvfølgelig
Kipa Skrevet 10. juni 2006 #18 Skrevet 10. juni 2006 Jeg begynte med sangtimer i tillegg til kor da jeg var 10-12 år. Holdt på med det til jeg var nesten 20 og syntes det var veldig morsomt. På sangtimer får hun jo alenetid med sangpedagogen og gjør øvelser og synger sanger beregnet for hennes stemme. man får jo også bekreftelse på at det ma gjør er bra og konstuktiv kritikk for å gjøre ting enda bedre.
Sun Mei Skrevet 10. juni 2006 #19 Skrevet 10. juni 2006 Noen som vet sånn ca. hva det koster for sangpedagogtimer?
Gjest gjest1 Skrevet 10. juni 2006 #20 Skrevet 10. juni 2006 Nei hun var ikke naken eller poserte seksuelt, men vi husker vel alle mikkel som hang her før...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå