Gjest Tanita Skrevet 8. juni 2006 #1 Skrevet 8. juni 2006 Dette lurer jeg på, hvor ofte dere bader hunden deres og om den får løpe fritt ute. Jeg ser flere her i nabolaget som lar hundene løpe fritt men hva ville skjedd hvis de møtte andre hunder (tenker på om de begynner å sloss osv) Jeg lar min få løpe fritt ute hvis jeg tar den med ut set om kvelden eller på natta da jeg vet at ingen andre er løse ute.
Gjest Hilde79 Skrevet 8. juni 2006 #2 Skrevet 8. juni 2006 Fant har jeg badet to ganger i løpet av to år Har rett og slett ikke vært behov for flere ganger. Begge gangene hadde han funnet et eller annet DRITT å rulle seg i. Han er sjelden løs, rett og slett fordi han jager. Han blir helt fjern bare han ser en due og hører ikke på meg i det hele tatt. (Han er alaska husky med en god del vorsteh i seg, så jaktinstinket er 100% tilstede) Blir helt lukket. Vi trener mye kontakt, men han er i bånd i treningssituasjon og. Dessuten er han så usikker i møte med andre hunder, så jeg vil skåne andre for hans busende fremtreden. (Noe vi også jobber med og i det siste så har han blitt MYE bedre )
Gjest Tanita Skrevet 8. juni 2006 #3 Skrevet 8. juni 2006 Ja, min hund blir helt rar når vi møter på andre hunder, ofte er de mye mindre enn han, men han syter og vil gå til de og hilse men det virker ikke som at de andre eierne vil det så jeg vil ikke plage de med han. Sist gang vi møtte på en annen hund, som var mindre enn han, begynte den lille hunden å bjeffe, og min dro og dro i båndet og ville gå til den. han sytet og etter a vi hadde passert, var han helt skjelven og måtte gjøre fra seg. Jeg tenke han kanskje er litt redd de selv om de er små, men jeg vet ikke.
Gjest Hilde79 Skrevet 8. juni 2006 #4 Skrevet 8. juni 2006 Hørtes ut som min Fant egentlig. Enten knurrer han og tøffer seg, eller så piper han og vil bort. Det er alltid forbundet med stress-bæsjing etterpå. Hørtes ut som om hunden din stresser litt. Det hjelper bare å sosialisere mer. Vi prøver så godt vi kan her vi og!
Gjest Tanita Skrevet 8. juni 2006 #5 Skrevet 8. juni 2006 Ja, jeg skulle ønske hunden min hadde hundevenner, liksom. i ønsker oss en hund til, en som er litt mindre enn han som han kan ha som venn, men det passer ikke enda.
Gjest camillo Skrevet 8. juni 2006 #6 Skrevet 8. juni 2006 Nå i sommer blir det endel, siden han svømmer i tjernet her vi bor. I vinter ble det heller lite. Hadde vaska ham om han hadde begynt å lukte. Han løper nesten aldri helt løs for tiden, siden han er en typisk vilter tenåring. Men jeg har ham i langline + at han får brukt seg i søk og slike ting. Gleder meg til jeg kan slippe ham igjen...
Gjest Tanita Skrevet 8. juni 2006 #7 Skrevet 8. juni 2006 Ja, for tiden syns jeg det er vanskelig å la han løpe løs da han "prøver seg" og ikke kommer tilbake med en gang jeg roper på han, men istedet løper litt omkring på stedet og ser om jeg reagerer liksom, hehe - utspekulert!
Gjest Hilde79 Skrevet 8. juni 2006 #8 Skrevet 8. juni 2006 Ja, for tiden syns jeg det er vanskelig å la han løpe løs da han "prøver seg" og ikke kommer tilbake med en gang jeg roper på han, men istedet løper litt omkring på stedet og ser om jeg reagerer liksom, hehe - utspekulert! ← Når han ser på deg da, så kan du invitere til lek eller no. Det er en kjempemulighet til å forsterke den kontakten han tar med deg da!! Ta frem en leke, ball eller fille. Plutselig vil han komme når du roper, for da har du plutselig blitt litt kul Mamma leker jo!!!
Hu i Svingen Skrevet 8. juni 2006 #9 Skrevet 8. juni 2006 Vasker henne et par ganger i året. Hun går egentlig alltid løs, har henne bare i bånd der hvor det er mye mennesker eller hvis vi går langs en trafikkert vei uten fortau. Møter vi andre hunder går hun ved siden av meg forbi, med mindre eieren spør om de kan hilse, det er selvsagt greit. Hun er godt sosialisert og går bra sammen med andre hunder.
Gjest vimse Skrevet 8. juni 2006 #10 Skrevet 8. juni 2006 Bades når det trengs, når de lukter, har rullet seg i noe eller lignende. Her hjemme går de løse bestandig, er vi avgårde en vei er båndet med.
Gjest Tanita Skrevet 8. juni 2006 #11 Skrevet 8. juni 2006 Når han ser på deg da, så kan du invitere til lek eller no. Det er en kjempemulighet til å forsterke den kontakten han tar med deg da!! Ta frem en leke, ball eller fille. Plutselig vil han komme når du roper, for da har du plutselig blitt litt kul Mamma leker jo!!! ← Ja, ofte leker vi med båndet hans, liksom. Holder det oppe så hopper han etter det, han ser ut til å digge det! men han liker også å utforske ting og nye steder, spesielt nå når snøen er borte. En natt han fikkk gå løs, var han ute av syne en liten stund, så kom han plustelig løpende med en hel fotball i munnen - så jeg måtte gå tilbake med den. Han elsker å leke.
lillesky Skrevet 8. juni 2006 #12 Skrevet 8. juni 2006 Vi bader han når han lukter vondt eller er blitt skitten (hvit pels). Vi har latt han løpe fritt (vi bor i skogen), men nå holder vi han under oppsyn og skal lage hundegård. Bånd har vi aldri på han her ute, men kun når vi går tur steder det er folk/andre hunder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå