Gå til innhold

Ferie

Anbefalte innlegg

Gjest Svimle
Skrevet

Når jeg reiser på ferie pleier jeg å legge avispapir i badekaret som jeg fukter godt (og da mener jeg godt!), og setter plantene oppi. Det fungerer supert!

Men nå har jeg fått en fin "sammensetning"/dekorasjon med tre planter oppi en glassbolle, med litt pynt og greier oppi. Plantene er plantet redd i glassbollen med jord, har ingen plastkrukke rundt seg. Hvordan i alle dager skal jeg klare å holde plantene fuktig?

De blir stående uten tilsyn i overkant av to uker.

Håper noen har noen lure tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett en balje/bøtte med vann på en stol og sett plantene på gulvet. Legg noen tråder med garn fra baljen og ned på jorden rundt plantene, da trekker de til seg nok vann til å klare seg mens du er borte.

Gjest Svimle
Skrevet
Sett en balje/bøtte med vann på en stol og sett plantene på gulvet. Legg noen tråder med garn fra baljen og ned på jorden rundt plantene, da trekker de til seg nok vann til å klare seg mens du er borte.

Så lurt! Helt genialt!

Tusen tusen takk for godt tips!

Skrevet

Så lurt! Helt genialt!

Tusen tusen takk for godt tips!

Bomullsgarn (ikke syntetisk) er best. det trekker mest vann.

Om noen tråder blir for lite (la det stå å dryppe en stund i en kopp, slik at du ser hvor mye som vil komme i løpet av en dag, t.d.), kan du forsøke med en "strimle" eller to med bomulls-stoff.

Skrevet

Aller best: Veke som er beregnet på parafinovner/lamper. ;) Dytt enden litt ned i jorda.

Skrevet

Vi tar 1/2-liters flasker fulle med vann som vi stikker godt ned i jorda ( med tuten ned...;):ler: ). Det har funket for oss. :Nikke:

Skrevet

Pluss sett den der det ikke er så mye lys og varme. Det setter også ned tørsten noe.

Gjest Gjesta
Skrevet

Eller enda bedre, la naboen låne den ;)

Gjest Svimle
Skrevet

Hadde helt glemt denne, jeg.. :rodme:

Mange fine tips her, tusen takk alle!

Naboen er ikke noe godt valg, da vi ikke har kontakt med dem (ja,denne byen er sær...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...