Nemmera Skrevet 8. juni 2006 #1 Skrevet 8. juni 2006 Gang på gang blir det surr med misforståelser pga av at meldinger ikke kan vise sinnsstemning... Man burde rett å slett ikke sende sms mer... Æsj.. det blir så lett misforståelser... Men enkelte ganger er jeg så dum at jeg sender melding da, og.. jaja.. greit at man får oppklart det etterpå, men er allikevel irriterende... (vet det er min egen skyld når det skjer da,men...)
talin Skrevet 8. juni 2006 #2 Skrevet 8. juni 2006 SMS lager en god del problemer de kan jeg skrive under på.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #3 Skrevet 8. juni 2006 Uenig 3) Under enhver omstenighet, ikke send SMS når du har drukket -← Mobiltelefoner skulle ha vært utstyrt med alkolås!! Jeg har fått så mange surrete sms-er fra venner på fylla. Ellers er sms en billig, lettvint måte å gi beskjeder med, men de store samtalene (der noe kan misforståes) synes jeg fremdeles en bør ta ansikt til ansikt, eller over telefon.
Pilar Skrevet 8. juni 2006 #4 Skrevet 8. juni 2006 (endret) Det har lett for å oppstå misforståelser når man ikke hører tonefall og kan se ansiktsuttrykk, ja. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg rimelig forbannet ringte opp samboeren fordi jeg hadde feiltolket en sms mens han satt i andre enden og ikke skjønte hvorfor jeg var så sint. SMS er greiest for korte beskjeder eller tema som ikke er mulig at kan skape hodebry. Endret 8. juni 2006 av Pilar
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #5 Skrevet 8. juni 2006 Jeg bruker sms til korte beksjeder og hislner. At voksne folk gidder å krangle med folk på sms, sende vikitge beskjeder osv synes jeg er useriøst og barnslig.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #6 Skrevet 9. juni 2006 Mobiltelefoner skulle ha vært utstyrt med alkolås!! Jeg har fått så mange surrete sms-er fra venner på fylla. ← Nei,nei! Tenk så mye morsomt man hadde gått glipp av!!
Nemmera Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2006 Jeg bruker sms til korte beksjeder og hislner. At voksne folk gidder å krangle med folk på sms, sende vikitge beskjeder osv synes jeg er useriøst og barnslig. ← Det behøver ikke være krangling på SMS for at det skal skje misforståelser. Krangelen kommer gjerne etterpå
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #8 Skrevet 9. juni 2006 Jeg HATER sms hvor det bare står "hvordan går det?" Orker ikke svare da, som regel hvis smsen kommer ut fra løse lufta uten at det har vært en debatt eller et problem i forkant. Jeg burde hatt alkolås på mobilen min, helt absolutt. Kanskje jeg skal ta ut simkortet hver gang jeg skal ta noen øl, og legge det på hylla. Den mobilen jeg har, er så knotete at jeg ikke ville orket å sette simkortet tilbake igjen, ikke før fyllesjuka gikk over... Da jeg fikk mobil første gang for en del år siden, presterte jeg å begynne å krangle via sms med ett av mine søsken. Til slutt visste vi ikke hva vi kranglet om, men vi ble venner igjen...
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #9 Skrevet 9. juni 2006 Det behøver ikke være krangling på SMS for at det skal skje misforståelser. Krangelen kommer gjerne etterpå ← Det er jeg klar over, men det er jo ikke rent sjelden man leser innlegg her inne hvor folk nettopp krangler per sms, enten med kjæresten, eksen, sjefen elelr andre.
Pilar Skrevet 9. juni 2006 #10 Skrevet 9. juni 2006 Det behøver ikke være krangling på SMS for at det skal skje misforståelser. Krangelen kommer gjerne etterpå ← Nettopp. Det er jo nettopp derfor krangelen oppstår, pga misforståelsen.
Gjest kenneth Skrevet 9. juni 2006 #11 Skrevet 9. juni 2006 Gang på gang blir det surr med misforståelser pga av at meldinger ikke kan vise sinnsstemning... Man burde rett å slett ikke sende sms mer... Æsj.. det blir så lett misforståelser... Men enkelte ganger er jeg så dum at jeg sender melding da, og.. jaja.. greit at man får oppklart det etterpå, men er allikevel irriterende... (vet det er min egen skyld når det skjer da,men...) ← Når jeg leser innlegget ditt så skjønner jeg at sms'ene dine også kan skape misforståelser. Du får slenge på en av de derre smileys'ene da vettu. Pleier å funke det.
Nemmera Skrevet 11. juni 2006 Forfatter #12 Skrevet 11. juni 2006 Når jeg leser innlegget ditt så skjønner jeg at sms'ene dine også kan skape misforståelser. Du får slenge på en av de derre smileys'ene da vettu. Pleier å funke det. ← Nå var jeg oppgitt når jeg skrev dette innlegget da. Jeg tenker meg som regel om en stund før jeg sender en melding i en situasjon som kanmisforstås siden jeg er klar over at det er lett å misforstå ting. Som regel vil jeg unngå å sende meldinger i slike situasjoner, og smileys, det er jeg flink til å bruke skjønner du Hvi jeg skriver en melding til en person som ikke er helt god på ironi så slenger jeg på et fjes for at de skal skjønne hva jeg mener, og da går det som regel bra:)
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2006 #13 Skrevet 11. juni 2006 Uenig SMS er en flott oppfinnelse, men fordrer en god del selvdisiplin. For min del har jeg laget noen regler: 1) Ikke send SMS når du er forbannet 2) Ikke send SMS med et innhold som gjør at du sitter og pines mens du venter på svar 3) Under enhver omstenighet, ikke send SMS når du har drukket - og den siste, selve gullregelen, er selvsagt: 4) I en diskusjon er det alltid slik at DEN SOM IKKE SVARER, VINNER. Så jeg har ingen problemer med SMS ← Jeg er ganske så enig med deg, selv om jeg ikke klarer å overholde det Jeg sitter selv her og pines Jeg blir gal!!! Akkurat nå hater jeg sms!!!
Gjest Karry Skrevet 28. juni 2006 #14 Skrevet 28. juni 2006 på www.luresms.com tar de sending av sms et skritt videre. Jeg registrerte meg nettopp og da kunne jeg sende sms med egendefinert avsender.... Farlige greier
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå