Gå til innhold

respekterer du kvinner like mye som menn ?

Fremhevede innlegg

Gjest en mann
Skrevet

Jeg gjør ikke det og jeg kan ikke forstå at jeg skal det heller.

Dette har selvfølgelig både en individuell og generell tilnærming. Generelt vil jeg si at jeg respekterer menn mere enn kvinner

Grunnene er flere: det er for det første stort sett bare menn som har vært kulturskapende; for det andre så gjør ikke kvinner stort annen enn å forsøke å kopiere det menn har utrettet, og de de gjør det på en heller middelmådig måte

jeg misstenker også at kvinnene forlengst har innsett sine begrensninger i forhold til mannen og derfor forsøker de å degradere ham

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du ønsker store ord og fett flesk - engasjer en mann. Hvis du vil ha noe gjort - gå til en kvinne.

Maggie Thatcher...

Gjest gjest1
Skrevet
Grunnene er flere: det er for det første stort sett bare menn som har vært kulturskapende; for det andre så gjør ikke kvinner stort annen enn å forsøke å kopiere det menn har utrettet, og de de gjør det på en heller middelmådig måte

Du kan ikke ha levd lenge dersom du ikke ser hvorfor det i stor grad har blitt sånn.

Nå ser det ut til at kvinnen er på fremmars, og mannen sakker akterut, ref diverse artikler om jenter som gjør det bedre på skolen enn gutta, og at høyskolestudiene nå dominieres av kvinner.

Inntil for veldig få år siden var jenters fremtid og være mor og husmor, og livet ble lagt opp deretter. Noen kvinner som har vært på tvers av normalen har vi hatt, og nå er det altså i ferd med å snu.

Det er menn som har holdt kvinnen nede, og denne undertrykkingen har foregått i rundt tusen år, siden kristendommen gjorde sitt inntog, mer eller mindre. Det skyldes ikke at kvinner ikke kan eller vil.

Tips: Les litt historie.

Gjest Gjest
Skrevet
Du kan ikke ha levd lenge dersom du ikke ser hvorfor det i stor grad har blitt sånn.

Nå ser det ut til at kvinnen er på fremmars, og mannen sakker akterut, ref diverse artikler om jenter som gjør det bedre på skolen enn gutta, og at høyskolestudiene nå dominieres av kvinner.

Inntil for veldig få år siden var jenters fremtid og være mor og husmor, og livet ble lagt opp deretter. Noen kvinner som har vært på tvers av normalen har vi hatt, og nå er det altså i ferd med å snu.

Det er menn som har holdt kvinnen nede, og denne undertrykkingen har foregått i rundt tusen år, siden kristendommen gjorde sitt inntog, mer eller mindre. Det skyldes ikke at kvinner ikke kan eller vil.

Tips: Les litt historie.

kvinner er her først å fremst for å føde barn

sagt på en litt mer korrekt måte: videreføre arten

Skrevet
kvinner er her først å fremst for å føde barn

sagt på en litt mer korrekt måte: videreføre arten

Det fine er at vi snart ikke har behov for menn for å gjennomføre akkurat dét.

Gjest Gjest
Skrevet
Det fine er at vi snart ikke har behov for menn for å gjennomføre akkurat dét.

:klappe::klappe::klappe:

Er sikker på at TS har såpass liten pikk at han kompenserer for det ved å holde kvinnene nede for å vise at han er noe til kar.... eller forsøke i hvert fall. Funker dårlig!

Gjest Bare innom i.i
Skrevet

Da må jeg spørre deg TS: hvilken kulturskapende nyvinning har DU bidratt til?

Du forventer vel ikke at jeg skal respektere alle menn fordi det var en mann som "oppfant" tyngdeloven (eller andre lover for den saks skyld)?

Du forventer vel ikke at jeg skal respektere alle menn fordi Eiffeltårnet er et fantastisk byggverk? Det er jo ikke alle menn som har bidratt med noe til dette byggverket?

Jeg lærte av min far at jeg skal respektere mennesker for hvem de er, og for hva de står for, ikke for hva de er.

Jeg kunne nok har respektert deg som person, men jeg tviler på om jeg kunne ha respektert ditt kvinnesyn.

Gjest Gjest
Skrevet

Kultur er jo det første som faller meg i hu når jeg ser alle disse øl-bælmende,ignorante og sidrompa mennene rundtomkring. Ja, disse har bidratt med mye,gitt, og fortjener massevis av respekt.

God bedring! :klem::ironi:

Gjest Gjest
Skrevet

Ja respekt har jo ingenting med hvordan personen er eller hva personen står for. Det går på kjønn. Menn fortjener respekt fordi de er menn og kvinner fortjener ikke respekt fordi de er kvinner. :ironi:

Er ts muligens fra Afganistan? :ler:

Gjest King James
Skrevet

jeg respekterer de som har gjort seg fortjent til det. Og akkurat nå respekterer jeg flere kvinner en menn.

Gjest Gjest
Skrevet

JA til kvinner, NEI til menn. Det bør bli det nye slagordet over hele kloden. Menn er overflødige, de er tapere i dagens samfunn. I tillegg lukter mange menn vondt og er alt for opptatt av sex, til tross for at de ikke er noe flinke der i gården heller.

Skrevet (endret)

så teit.. trodde slike diskusjoner var forbeholdt barn jeg.. åå æsj "jentelus" æææsj, "guttelus".. "jenter er bedre enn gutter - nææi, gutter er bedre enn jenter"

:forvirret::sur:

Endret av Marikari
Gjest Gjesta
Skrevet

Ja, det gjør jeg selvfølgelig. Faktisk mere også, det er som regel kvinner som tar vare på foreldrene sine når de blir gamle og menn er stort sett er mere egoistiske enn kvinner, men det er mine erfaringer. Jeg høres veldig generaliserende ut her, og det er selvfølgelig feil. ;) Jeg kan bare svare utifra mine erfaringer og ja, jeg respekterer kvinner mins like mye som menn!

Gjest Gjest1
Skrevet

Det finnes mange menn jeg har stor respekt for, og det finnes mange kvinner som jeg har respekt for. Og det finnes dem jeg ikke respekterer av begge kjønn.

Jeg bygger ikke min respekt for noen på hvilket kjønn de representerer, men ut i fra helt andre kvaliteter.

Når det er sagt så får jeg fort veldig liten respekt for noen som klarer å lire av seg noe så tåpelig som trådstarter klarer å gjøre.

Lykke til. :klem:

Gjest Gjest
Skrevet
jeg misstenker også at kvinnene forlengst har innsett sine begrensninger i forhold til mannen og derfor forsøker de å degradere ham

Og jeg misstenker deg for å ikke være den smartestse i klassen heller :ler:

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet

Jeg mister respekten for kvinner når ørten stykker henger seg på et åpenbart trolleinnlegg.

...vent, jeg tror nesten innlegget mitt var trollete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...