Gå til innhold

Habbo hotell

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Ring barnevakt som sitter og ser på tv mens ungen skriker og du er på jobb, så skal de se at de kan ikke stole på henne en gang! De vil ikke ha unger da :D

Skrevet (endret)

Habbo hotell sjekket jeg for noen år siden da jeg var ganske ny på nettet. Det var veldig greit i grunn. Jeg kuttet jo det fort ut pga alderen. :flau:

Datteren min er på en flott chat som heter www.thedollspalace.com.

Dette er for engelsk talende barn (barna mine snakker flytende engelsk pga faren er fra UK). Og jeg har en brukerkonto der, for å følge med også. Ta å sjekk litt da og se det an. Lat som at du er barn, og se hvordan ting er der.

Endret av Trebarnsmor
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde besøk av noen nabobarn som tappet telefonen min for penger pga habbo. Heldigvis er det en grense på 150 kr/uka eller no sånt, men surt likevel. Fikk pengene tilbake da jeg kontaktet Habbo, men ikke sikkert alle klarer å oppdage slikt.

Synes også det er litt rart at man kjøper virtuelle møbler der. Lureri synes nå jeg. Hvorfor ikke heller kjøpe et brettspill eller la barna bruke alle dataspillene på nettet. Da før man betaler man iallfall ikke får luft :forvirret:

Gjest Bite me
Skrevet

dette hørtes spennende ut men er dette for mye for en fem åring???

Gjest gjesta
Skrevet

En fem åring? Det passer absolutt ikke for en femåring!

Skrevet

Vi har nektet våre barn å "benytte" Habbo Hotel.

En debatt rundt dette på et foreldremøte viste at mange av barna i klassen hadde brukt forholdsvis store pengesummer (flere hundre kroner hver) på dette (bruk av mobiltelefon). Detyte skjer ved at de diskuterer hva de "har", hva de har kjøpt, fått, vunnet, etc. Og ingen ønsker å være dårligere enn andre. I dag tror jeg de fleste barn i den aktuelle aldersgruppen er nektet tilgang til dette spillet på vår skole.

Gjest Bite me
Skrevet
En fem åring? Det passer absolutt ikke for en femåring!

Ok

Gjest Gjest
Skrevet
Min 9 åring kom hjem i dag og lurte på om hun kunne få melde seg inn på HABBO HOTELL, fordi "alle andre i klassen" er der. :roll:

Jeg har akkurat laget meg min egen habbo for å sjekke dette ut først. (Og da oppdaget jeg jo raskt at det var 13 års grense også...) Er det noen som vet noe mer om habbo enn meg?

Det er en multimillinoær virksomhet som tjener rått på barn som kjøper "stæsj" inne i selve spillet. Dersom ungen din går inn der, blir det nok uunngåelig at h*n før eller sider kjøper noe (fordi ellers er du ikke kul der inne), og de pengene går nok til bensinpenger til direktørens gule Ferrari.

Habbo = en akseptert måte å missbruke barn på.

Gjest gjesta
Skrevet

Min kusine begynte å bruke habbo da hun var 7 år gammel. Tante var veldig skeptisk og lurte på hva hun egentlig snakket om der inne.. Mistanken ble jo raskt bekreftet da vi opprettet en gutteprofil og begynte å snakke med henne.. Hun hadde plutselig bursdag og ble 14 år og tigde alle guttene for penger/møbler. Dessuten greide hun å lire av seg hva hun het, hvor hun bodde og at hun ville være med på biltur med en 18 år gammel gutt.. HELDIGVIS var det jeg og tanta mi som stod bak denne gangen, men man vet jo aldri hva hun har sagt tidligere til andre.. Så derfor ble det Habbo-stopp til hun blir eldre.

Gjest gjest1
Skrevet

uff så slemt... jeg ville avslørt meg mye tidligere, var jeg "tante"..

Gjest gjesta
Skrevet

For å oppdatere litt: Jeg har altså forbudt Habbo her hjemme, og til min store overraskelse så var det helt greit. Jeg hadde forventet meg sure miner og et stykk sutrete barn. Men det skjedde ikke i det hele tatt.

Svært fornøyd med det! :)

Skrevet

Hvis noen har problemer med Habbo-forbudet, så kan det sendes mail til Habbo, og de stenger både profilen barnet har ordnet, IP-adressen og eventuelle telfonnr som ungene kan bruke/bli lurt til å bruke for andre.

Jeg fikk stengt alt dette, da mine sønner ikke klarte å rette seg etter reglene.

Skrevet

Habbo kommer aldri til å bli tillatt her i huset.

Jeg kan ikke for alt i verden se hva en 7 åring har for utbytte av det spillet, annet enn å være/gjøre som "alle andre".

Dessuten er det, som mange her har påpekt, forkastelig at folka bak spillet skal tjene penger på unger som vil kjøpe ting til rommet sitt der inne. Som om det ikke fins nok kjøpepress i dagens samfunn fra før. :forvirret:

Nei, da syns jeg det er bedre å kjøpe cd-rom med spill som faktisk kan være med i læringsprossessen, altså som utvikler språket, som lærer ungene engelsk, matte osv. Det høres kanskje kjedelig ut, men datteren min på 7 syns spillene er kjempemorsomme og vil heller spille det enn alt mulig annet søppel.

OT: men hva skal en 7 åring med mobil foressten? (kan heller ikke se hva en 9-10 åring skal med mobil)

Når min datter skal ut og besøke venner ol så vet jeg for det første hvor hun skal og vi har også på forhånd avtalt når hun skal være hjemme. Hvis det er noe så kan hun låne telefon hos de hun er hos og ringe meg, trenger ikke egen mobil for det. Når hun er ute og leker så vet hun godt hvor hun har lov til å befinne seg og hvor hun ikke får lov å gå. Og hvis hun da lurer på om hun kan besøke noen så kommer hun hjem og spør.

Gjest gjesta
Skrevet

OT: men hva skal en 7 åring med mobil foressten? (kan heller ikke se hva en 9-10 åring skal med mobil)

Såvidt jeg kunne se så måtte man da ikke ha mobil for å være med å spille.

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg får helt :hakeslepp: jeg. unger på 7 år som chatter?

Gjest gjesta
Skrevet
Jeg får helt  :hakeslepp: jeg. unger på 7 år som chatter?

Hvilken syv åring var det som chatta? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet

Hos oss har vi fått noen astronomiske telefonregninger, både til mobil og privat, på grunn av Habbo. H*n på 11 år har nå fått forbud, og det hjelper ikke hva alle andre får lov til.

Anbefales ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...