Gå til innhold

Habbo hotell

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Min 9 åring kom hjem i dag og lurte på om hun kunne få melde seg inn på HABBO HOTELL, fordi "alle andre i klassen" er der. :roll:

Jeg har akkurat laget meg min egen habbo for å sjekke dette ut først. (Og da oppdaget jeg jo raskt at det var 13 års grense også...) Er det noen som vet noe mer om habbo enn meg?

Gjest gjest1
Skrevet

Det er jo som å spørre "noen som vet om folk", siden du aldri vet hvem som sitter der og gir seg ut for å være noe annet enn de er..

Jeg ville sagt nei, selv om jeg ikke har unge og det sikkert ikke teller så mye da. Men ta det fra ei som 16 åring møtte en fyr over chat som ikke var den han ga seg ut som (heldigvis var det kun bildet han hadde løyet med, han var egentlig troll) :) Jeg angrer fortsatt på det, for jeg var for ung til å løpe rundt i oslo med folk jeg ikke kjente.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg er jo fullstendig klar over at hvem som helst kan sitte bak profilene Towelie. (Jeg er ikke helt dum heller! ;)) Men jeg lurte mer på om noen visste litt mer hva hele greia gikk ut på?

Ser man kan kjøpe møbler, bygge rom og valse rundt fra rom til rom. Virker ikke spesielt interessant for en 9 åring....

Gjest gjest1
Skrevet

Begge søstrene mine er der, de er 7 og 14. Syvåringen fikk en gutt på 16 derfra på msn her forleden... :forvirret:

Har ført til endel konflikter mellom jentene det spillet...

Gjest gjesta
Skrevet

På msn? Hadde han gitt bort e-postadressen sin da?

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg er jo fullstendig klar over at hvem som helst kan sitte bak profilene Towelie. (Jeg er ikke helt dum heller! ;)) Men jeg lurte mer på om noen visste litt mer hva hele greia gikk ut på?

Ser man kan kjøpe møbler, bygge rom og valse rundt fra rom til rom. Virker ikke spesielt interessant for en 9 åring....

Ååååh men jeg prøver bare :grine:

Det er et pengesugende dansk opplegg. Har det noe med sms å gjøre er det dritkult for unger, og det vet de! Kjøp heller the sims :P

Gjest Gjesta
Skrevet

Habbo har brukere som er yngre enn 13 år, deriblant datteren min ;) (+ resten av klassen) Jeg gikk også inn for å sjekke, og har sett på når datteren min er der inne. Vi sa i grunnen først nei, men hørte så et innlegg om Habbo på radioen, og ble litt mer positivt innstilt.

Habbo er en mellomting mellom spill og chat, kanskje en form for rollespill? Brukere kan snakke med hveranadre, og man får en del venner der. Man kan lage seg egne rom, og innrede disse med møbler, kjæledyr og pyntegjenstander. Alt dette koster selvsagt penger, og her i huset fikk hun kr 30,- til å starte med. Habbomynt kan man kjøpe via sms. Utrolig smart... For eierene ;)

Det er viktig å snakke mye sammen på forhånd. Habbo har moderatorer som skal gripe inn når bla mobbing skjer, og det er en del stygge ord som ikke er lov å skrive. Datteren min har fortalt at det likevel kan skrives bare man omgår reglene litt... Feks skrive d umming i stedet for dumming. Likedan er det viktig dette med å skjule sin egen identitet. Datteren vår har forbud mot å si annet enn fornavn og alder. Etternavn, hjemby eller skolenavn er forbudt å nevne.

Habbofeberen raste i noen uker her i huset, men stilnet raskt da noen var inne og hacket møblene hennes. Jeg sendte pm til moderatorer, men fikk aldri svar...

Gjest Gjest
Skrevet

Er en stund siden datteren min var på habbo hun var da 8 år.

Grunnen til at hun fikk logge seg ( Vi var ikke klar over at hun hadde logget seg på habbo) var at hun opprettet profilen hos en vennine som gikk i parallel klassen. Siden vi i et ubetenksomt øyeblikk gikk ut i fra at foreldrene til vennine hadde samme nettvett reglene som oss sjekket vi ikke hva det var. Overraskelsen min var derimot stor og sinne enda større da jeg en dag sjekket loggen på maskinen og fant ut at det var aldersgrens på habbo. hun fikk da pc forbud en periode for og ha løyet om alderen sin samt at hun fikk kjeft fordi hun hadde latt oss tro at habbo var en side med bare spill. videre fikk hun en forelesning om nettvett og hva som KAN være i andre enden av nettstedet (hva folk sier at de er og hvem de faktisk kan være) noe hun skjønte tilsynelatende godt siden hun selv hadde løyet på alder så skjønte hun at ANDRE også kunne lyve om alder. Unskyldningen hennes var at hun BARE hadde kontakt med andre i klassen og osv osv.....

min erfaring er at man IKKE bør la barn delta på den siden synes også at det er forkastelig av de som står bak habbo at de ikke har satt en høyere aldersgrense (Tanken bak det hele SER jo ut til og være i beste mening) men det er FOR LETT for barn og komme i en uønsket situasjon via habbo så mitt råd til deg SI NEI

mvh sam

Gjest Gjesta
Skrevet

Er forøvrig enig med Towelie at The Sims er mye bedre :)

Gjest gjest1
Skrevet
På msn? Hadde han gitt bort e-postadressen sin da?

Jepp. Hun sa også at hun var 16, og mamma har vært så dum at hun har kjøpt webkamera. Den gutten må være bra dum dersom han tror hun fortsatt er 16 etter å ha sett henne på det kameraet. Min far og jeg vil fjerne kameraet, for vi vet vel litt mer om internett og farlige situasjoner enn hva min mor gjør...

Søsteren min måtte slette og blokkere han på msn, og har måttet gå gjennom hele listen sin med mamma og pappa og forklare hvem hun har der. Er det ukjente folk blir de slettet. Jeg forklarte henne at vi ikke gjør dette for å være slemme, men fordi det kan være voksne mennesker der som ikke er snille med barn. Og en 16 år gammel gutt har ingen grunn til å ha en jente på 7 på msn med mindre han er broren eller fetteren hennes.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er et pengesugende dansk opplegg. Har det noe med sms å gjøre er det dritkult for unger, og det vet de! Kjøp heller the sims :P

Gjest gjest1
Skrevet

Mine barn hadde ikke fått lov til å være på Habbo med mindre jeg kunne sjekke hva som skjedde der (uventede kontroller). Har vært mye kluss med stjeling av passord, og folk stjeler møbler fra hverandre

Gjest gjesta
Skrevet
Er forøvrig enig med Towelie at The Sims er mye bedre :)

Helt enig med dere! Vi holder oss til det! :Nikke:

Gjest gjesta
Skrevet
Ååååh men jeg prøver bare :grine:

Ikke bli lei deg!!! Jeg skjønner du prøvde å hjelpe. Takk skal du ha! 9 åringen min har nok ikke noe på HAbbo gjøre. (Og det at det er 13 års grense sier jo også sitt!)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg bare tøyser :--D

Men husk å spille sims 1 og ikke 2 da for der ser du dem pule! :O

Gjest Gjesta
Skrevet

Sims`n til datteren min er gravid :icon_neutral:

Gjest gjest1
Skrevet
Sims`n til datteren min er gravid :icon_neutral:

Er jo så mye jobb med de ungene i Sims at vi får satse på at det virker preventivt på de unge og håpefulle ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...