Gå til innhold

Er det rart man blir skeptisk?

Gjest Gjest_Prinsessa_*

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Til Mysan (jeg er da siste gjest som du henviser til): Jeg skulle ønske "vi" lærte av diskusjoner. Håper du har rett i at vi kan det. Men så lenge man ikke tar til seg det andre debattanter sier, f.eks. da Sam - så er det ikke mye man lærer.

Og bare sånn generell undring her - hva ønsker du å lære meg ved å påpeke denne "åpenbare kulturkræsjen"? Jeg kjenner en jente som ble sammen med en svensk gutt, hvorpå familien sier "men herregud, en SVENSKE? De er jo dumme." Jeg kjenner også en jente fra oslo øst, som ALDRI ville blandet seg med "sosser" fra vest.

Ignorante finnes i alle "klasser/områder/hudfarger/nasjonaliteter", men jeg synes det er synd hvis det kun er disse vi skal diskutere som eksempel på denne gruppen.

Selvfølgelig finnes det kræsjer på alle plan. Folk er fulle av fordommer.

Allikevel tror jeg vi "vet" at f.eks. muslimer som kommer hit til landet får sjokk når de ser våre lettkledde og lettlivede norske jenter. Selv murer de jo sine egne jenter inne.

Det kommer også selvfølgelig an på hvor de kommer fra, og hvor sterk religionen er i livene deres.

Nå gjelder det vel ikke bare muslimer heller - f.eks. spanjoler kan vel også ha det på samme måten. De passer også på sine døtre og søstre og lar dem ikke gå fritt.

De kan ikke noe for at de ser på norske jenter som "luddere", men det forsvarer ikke at de behandler dem som det.

Igjen må jeg bare ta utgangspunkt i egne erfaringer, og min datter som er både naiv og godtroende og som tror det beste om alle, har blitt voldtatt flere ganger, men aldri av nordmenn. Og jeg tror ikke hun er mer godtroende ovenfor mørkhudede enn etnisk norske. Heller ikke vanker hun i deres miljøer slik at de er overrepresentert rundt henne. Men det er de som oppfatter hennes lyse lange hår, tunge sminke og trange bukser som tegn på at hun er et ludder. Og som ikke godtar "nei" når de først har bestemt seg.

Selvfølgelig sier jeg ikke at ALLE mørke utlendinger er klare til å hive seg over henne når som helst - jeg sier bare at de gangene det har hendt så har det vært dem.

Nå vet jeg ikke om det finnes noen statistikk på "random" voldtekt og hvem som står for flesteparten av disse, men jeg vet at en evt statistikk uansett ikke vil fortelle hele sannheten all den tid kun 5 av 100 voldtekter ca anmeldes.

De fleste voldtekter totalt tror jeg ganske sikkert utføres av etnisk hvite mot etniske hvite kvinner, av nære bekjente, venner, kjærester, ektemenn, men dette er ikke det jeg kaller tilfeldige voldtekter.

jeg vet ikke, jeg bare spekulerer.. og det er når jeg lurer og spekulerer at jeg også kan få svar.

Og jeg tar gjerne argumenter fra alle sider - jeg lukker aldri ørene for svar jeg ikke liker. Som mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Nå har ikke jeg sett noe om temaet voldtekt tidligere i denne tråden, jeg tror kanskje akkurat det - og om hvorfor noen blir voldtektsmenn og hvorfor noen ikke blir det kan være tema for en ny diskusjon. Sånn på siden da, så tror jeg du har rett i at de fleste voldtekter begås i hjemmet, eller av noen offeret kjenner. Når det er sagt, så kan vi jo se til Sverige igjen, der pågår akkurat rettsaken mot den så kalte "Hagamannen" - som er hvit og tja, kall han gjerne ursvensk/etnisk svenk - og en av de få eksempelene på en voldtektsmann som rammet tilfeldige offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Nå har ikke jeg sett noe om temaet voldtekt tidligere i denne tråden, jeg tror kanskje akkurat det - og om hvorfor noen blir voldtektsmenn og hvorfor noen ikke blir det kan være tema for en ny diskusjon. Sånn på siden da, så tror jeg du har rett i at de fleste voldtekter begås i hjemmet, eller av noen offeret kjenner. Når det er sagt, så kan vi jo se til Sverige igjen, der pågår akkurat rettsaken mot den så kalte "Hagamannen" - som er hvit og tja, kall han gjerne ursvensk/etnisk svenk - og en av de få eksempelene på en voldtektsmann som rammet tilfeldige offer.

Igjen, jeg sier ikke at det ikke forekommer tilfeldige voldtekter av hvite også, jeg sier bare at min personlige erfaring viser noe annet.

Det kom ut litt feil, men du skjønner sikkert hva jeg mener

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan dra frem et eksempel til på motvilje mot integrering.

Ei norsk jente på 19 har vært kjæreste med en iraner i tre år, da hun snakker om livet videre og ekteskap også videre. "Gifte oss? - du tror vel ikke at jeg skal gifte meg med ei norsk jente?"

Nå er hun 25, og de er fremdeles kjærester.. om hun noen gang kan godtas av hans familie som koneemne gjenstår vel bare å se.

Jeg er perser og er gift med en norsk/dansk mann. Vi fikk barn og var samboere og giftet oss etter 2,5 år. Foreldrene mine sa ingenting på det.. ingen av familien min i Iran heller tenkte eller sa noe til oss heller. Joda dem sendte forresten masse gaver til oss og synes det var flott jeg hadde funnet meg så fin kjæreste! ;)

Men moren og halve slekten til min kjære derimot. Dem er hel norsk. Moren har jeg sett bare engang. Hun nekter å se barna våres. Så hun har aldri sett noen av ungene.Vi har 3 stk nå og har vært i lag i snart 8 år!

Og det pga jeg ikke er født i NOrge og ikke har norske foreldre. Hun mener at det er vi som ikke skjønner hvordan det er å oppføre seg som skikkelige folk.

Men uannset... du kan ikke si at det er bare utlandske folk som ikke blander seg med andre enn sine egne. Det finnes faktisk Norske også som ikke vil blandet blod!

Og går faktisk så langt å kutte av bånd mellom sønnen sin og ikke vil engang høre om sine egne barnebarn!

Drittsekker finnes uannset hudfarge! ;)

Endret av Azi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sam_*

Jeg vet at vi har hatt bunadskniver og brukt kniver generelt til alt mulig i alle år. Det jeg snakker om er den store utbredelsen av kniver i gatemiljøet i Oslo, og med gatemiljøet mener jeg de kriminelle. Og det er ikke en påstand jeg har laget selv, det er noe jeg leste for mange herrens år siden. Jeg lurer faktisk på om det ikke var politiet som kom med den uttalelsen i sin tid.

Kanskje mens du fremdeles gikk på barneskolen, hvem vet?

Videre har jeg lest at utlendinger er overrepresentert i fengslene våre. Dette er også noe jeg har lest, og ikke laget selv. Jeg må ta utgangspunkt i ting jeg leser i aviser, da jeg ikke jobber med slike ting selv. Og det må vel folk flest.

Fordommer - helt klart. Men når ungene dine stadig utsettes for ting, og det er mørke utlendinger HVER jævla gang som gjør det, så har man lov å begynne og lure. Synes du ikke? Og ungene vanker ikke i gjenger med utlendinger, så det er helt tilfeldig. Men de er i hvert fall klart overrepresentert når det gjelder å plage "ungene" mine.

jeg beklager det med at innlegget var tungt og lese. :) der har du HELT rett.

skal prøve og forbedre den delen når jeg skriver :) og takker for de ÆRLIGE svarene din.

Først og fremst så må jeg jo si, som jeg også prøvde og poengtere i mitt innledende innlegg det finnes feil på begge sider av denne debatten. Og det som VIRKELIG setter sinne i kok hos meg, enten det er den ene eller den andre siden som forfekter det.

Det synet som blant annet du forfekter er LANGT ifra sannheten. At man leser eller hører noe er IKKE det samme som at dette er rett. Husk på at "Det er seierherren som skriver historiebøkene". Opp gjennom historien så er det Flertalls BEVIS på at det som er skrevet ELLER sagt IKKE er nødvendigvis sant. Bare se på den siste tids funn av bibeldebatten hvor man NÅ mener at Judas IKKE forådte Jesus men ble BEDT av jesus om og foråde ham (Min Korte fortolkning om fremkommne opplysninger).

Når det gjelder hvem som kom med utsagnet om våpen i sin tid så har du HELT rett det var politiet (I det minste representanter fra politiet). Det du IKKE fikk med deg den gang (og det fordi at det IKKE ble presisert). Var at disse opplysningene var basert ut på STATISTIKK ikke hvordan man kom frem til denne statistikken, ei heller HVOR (om man tok denne statistikken ut fra en bydel i oslo eller fra HELE norge) denne statistikken tok utgangspunktete fra. Og det er HELT klart at vis man sier at 1 av 10 personer gjør noe så vil statistikken si at 10 % av disse folkene gjør det mens hvis man tar 1 av 100 så vil det statistisk vær 1 % av disse som gjør det samme. Dette er universelle regler innenfor statistikk og sannsynlighetsregning. så selv om disse atllene er ugjendrivelig sanne så KAN MAN IKKE bare akseptere disse som en universell sannhet UTEN og vite GRUNNLAGET. I alle år så har man hørt at statistisk så er det x % kriminelle innvandrere (tallet varierer noe) det statistikken IKKE sier (blir ikke diskutert for tallet er der) det er HVOR MANGE prosent utgjør de kriminelle innvandrerene (hvor mye som blir Gjort ) av den TOTALE kriminaliteten i HELE norge? da menes ALT fra fyllekjøring (som også er kriminelt her i landet og medfører straff) til mord. Da tror jeg nok at tallene får en HELT annen fremstilling.

Det samme ovenstående punktet er også gyldig når det kommer til fengsels statistikken. Det er på landsbasis MERE NORSKE som står i sonings kø en innvandrere.

Det man også må huske på her at fengselssatistikken OGSÅ tar med seg UTLENDIGER som IKKE er bosatt her i norge OG HVITE vesteuropere i disse tallene (Svensker, dansker,Finner engelskmenn osv).

Et annet punkt som kommer inn under ditt innlegg i samme rennet er . at dette er ting man LESER i avisene osv. og IGJEN må jeg poengtere fordi om man leser dette i avisene ELLER høre på nyhetene så er det ikke nødvendigvis den HELE og FULLE sannheten.

Jeg var i England for noen år siden og da sa en av taxisjåførene til meg at Engelskmenn som sådann hadde problemer med og tro på atbloid avisene siden disse var tatt med buksa nede så mange ganger. og dette kan man også finne eksempler på her i norge (og det MANGE, ta bjugn saken f.eks)

Så hvis jeg f.eks hadde Lest i avisen at "Mysan var en massemorder" så hadde dette vært sant i dine EGNE øyne siden det står i avisa ???

Mitt råd der (og det er det samme du på de Fleste universiteter blir oppfordret til) Vær kritisk til det du leser og hører IKKE ta alt for gitt. Undersøk og finn frem til det som er riktig FØR du godtar noe". Enkelte ting MÅ man bare godta selvfølgelig.

Det du må huske på i det minste når du hører eller leser nyheter. Det er at Nyhetsmedia LEVER og TJENER penger på STOOOOORE oppslag ikke på referater fra blomsterutstillinger osv. De er Programmforpliktet til og fremstille sakene slik at folk ØNSKER og VIL kjøpe DERES saker. Hvor mange ganger har man ikke hørt at journalistene har Vridd eller utelatt utalelesene (tatt dem ut av sammenheng osv...)?

Når det kommer til det siste punktet i ditt sitat (ovenstående) så må jeg jo si at akkurat der så kan jeg ikke utale meg på dine barns ELLER dine vegne det vet jeg ingenting om. MEN jeg er sikker på at dine barn også har havnet i MYE trøbbel (om gjerne ikke i samme type) med Norskættede. Tenk litt tilbake eller SPØR noen som har vært utsatt for mobbing f.eks der er NORSKE barn MER representert med saker enn innvandrere.

så som svar på dette innelgget ditt vil jeg si at jeg FORTSATT IKKE SER NOEN GRUNN TIL OG STIGMATISERE EN HEL GRUPPE MENNESKER.

Dette hadde han helt rett i, men hvordan jobber man seg forbi dette problemet da? Man trekkes til sine egne når man kommer som fremmed til et annet land.

Da jeg bodde i UK for noen år siden, var vi mange nordmenn der borte, og selvfølgelig holdt vi sammen.

Om man flytter til et annet land hvor man har slekt som allerede har etablert seg, så vil man selvfølgelig gjerne bo i nærheten av dem. Helt naturlig. Og man kan ikke nekte noen det heller. "Nei, nå er det nok av dere i denne bydelen, dere må flytte til en annen bydel". Lar seg ikke gjøre. Man klarer ikke å tvinge noen til integrering. Jeg viser igjen til de sorte i USA. Asiatene også. De lager egne samfunn. Som nordmenn også gjør i f.eks. Spania.

Vel det FINNES de landene (I det minste 1) som har en bedre politisk løsning på dette problemet. Men da kommer GARANTERT de forskjellige Innvandrerforeningene til og hyle høyt.

Dette er et POLITISK problem og krever en POLITISK løsning. Da mener jeg at man ENTEN bør innvolvere seg AKTIVT i politikken eller i det minste komme med en KONSTRUKTIV løsning ikke bare hive seg på en bølge som forfekter "Det er FARLIG og barbere seg sist jeg barberte meg så kuttet jeg meg, Neste gang jeg barberer meg så kan jeg jo kutte av meg hode"

Så det GÅR ann og TVINGE folk til ikke og "gettofisere deler eller områder. Dette ved hjelp av Klausuler om salg av bolig osv. Dette blir gjort b.l.a. i Singapore og der har de i det minste et MER multikulturelt samfunn enn her SAMT en HELT annen kultur blanding som er MYE MER eksplosiv enn her i norge.

Ideologisk veldig fin tanke. Funker det? Og da mener jeg ikke bare fra de hvites side. VIL de integreres? Når konene nektes å jobbe og lære seg norsk f.eks. Når foreldrene ikke stiller opp i skolesammenheng, på foreldremøter, avslutninger osv. VIL de??

Her i kommunen hvor vi ikke har så mange innvandrere, integreres de helt automatisk. Selv om ikke alle foreldre har vært like flinke til å følge opp på skolen, så har ungene klart seg fint. Jeg antar det er fordi de er i så klart mindretall at de har ingen valg. De er "norske" så gode som noen. Enten de er fra Kenya eller Iran.

På et området har du HELT RETT dette er en UTOPISK tanke, Mennesker er IKKE laget slik (På samme måte som at den perfekte komunist staten fungere er Utopisk)

Det er en helt fin tanke jeg hær beskrev og jeg synes det er en VEI og et MÅL og jobbe mot.

Når det kommer til foreldre deltagelse så TROR jeg dette MULIGENS har helt ANDRE GRUNNER en det du legger opp til. Tviler på at motviljen til og komme og delta er bunnet ut i en GENERELL "Gi faen i barna mentalitet". Uten at jeg skal spekulere for mye i det men tenkt litt over hva jeg har skrevet i mitt første innlegg og gjør deg ANDRE tanker ås vil du sikert finne dem du også.

Det jeg vil argumentere på her (Siden man først dnakker om sort eller hvit, ene eller andre siden, hvem er best osv..). Jeg og min kone har Vært medlemer i fau på skolen hvor 2 av mine barn går vi har også vært innvolvert og innehatt verv i andre sosiale og skole messige prosjekter og komiteer (og er fortsatt) for barn og unge. B.l.a. Skole milijøutvalget (tidligere SU). og det som skremmer meg i DEN sammenhengen er HVOR LITE NORSKE foreldrer bryr seg om hva barna gjør (Nå har vi IKKE hatt innvandrer barn på denne skolen før i år)

Foreldre (IKKE ALLE selvfølgelig men en STOR del) har som en generell oppfatning at det er SKOLEN og IKKE dem som skal stå for oppdragelsen, Dette er IKKE noe de sier RETT UT men den INNSTILLINGEN de har. Isteden for og komme med en LAAAAAANG liste over IDIOTISKE ting og UTSAGN jeg har hørt fra NORSKE foreldre så kan jeg heller komme med en kort kommentar og erfaring. Når en skoleelev er urolig eller havner i trøbbel på skolen så er det ALTID skolens problem, Når barnet BANNER eller slåå en lærer, eller for den slags skyld mobber et annet barn på skolen så er det SKOLEN som har feilen IKKE foreldrene. De sier dakkar lille dutten min. for så og snu seg rundt og spørre skolen hva DE har tenkt og gjøre med saken.

Spør en rektor eller noen fra administrasjonen eller fau på en skole, hvilken som helst HVOR MANGE STILLER TIL VALG I FAU FRIVILLIG, så tror jeg du får en overraskelse. Det er som regel de SAMME folkene som går igjen

Oppdragelse SKAL FORELDRENE stå for medskolen somSTØTTESPILLERE. IKKE motsatt.

Jeg VET det er mange grunner til at FORELDRE generellt IKKE er MER medvirkende i sine barns oppvekst og skolegang. Men DET gjør ikke saken MER RIKTIG av den GRUNN.

Så argumentet ditt om Foreldres medvirkning i skolegangen og utdannelsen er HELT bak mål. og igjen......FORTSATT IKKE SER NOEN GRUNN TIL OG STIGMATISERE EN HEL GRUPPE MENNESKER.

Som nevnt lenger opp. Man klumper seg sammen i ghettoer uansett, bare man blir mange nok. Det har noe med tilhørighet å gjøre.

Når det gjelder innvendig i leilighetene, vet jeg ingen ting. Vi hadde iranske naboer der jeg bodde før jeg flyttet hit. De var helt normale mennesker og hadde det helt sikkert like "fint" inne som jeg hadde. Sikker finere også, fordi jeg nok slet mer med økonomien enn dem, all den tid de hadde to inntekter og ett barn, og jeg hadde én inntekt og tre barn.

Vel, min personlige erfaring er at integrering fungerer fint så lenge man sprer de innvandrede. Men man kan faktisk ikke bestemme hvor de skal få lov til å bo.

Og de som kommer uten "mål og mening" og uten inntekter og lever på sosialen, må jo også ta til takke med kommunale leiligheter, som igjen ofte ligger i strøk med andre kommunale leiligheter og alt hva det fører med seg av kriminalitet og rusmisbruk osv.

På dette området er vi NESTEN enige i alt med få unntak.

Vi bør IKKE ta imot folk som kommer uten mål og mening MEN DETTE bør GJELDE ALLE (kan ikke poengtere dette nok) ALLE grupper mennesker UANSETT HVILKE LAND de kommer fra. OGSÅ VESTEUROPEISKE OG ANDRE VESTLIGE LAND.

Vi Bør også ha en NULLTOLERANSE fra ALLE utlendiger som begår Lovbrudd (også på dette punktet kan jeg skissere løsninger som VIL, tror/håper jeg. Kunne medvirke til en MINDRE stigmatisering og MER HARMONISK samlivs form blant ALLE grupper mennesker men også DISSE vil IKKE BLI godt mottatt fra innvandregrupper OG deres medløpere. UTEN og stenge grensene ELLER medvirke til stigmatisering av GRUPPER av Mennesker basert utfra HUDFARGE eller ETNISK Religiøs tilhørighet.

Og JO MAN KAN bestemme HVOR de skal bo. se ovenstående punkt av meg om integrering.

Men alt i alt, de aller aller fleste er helt ok folk, som lever lovlydige liv, som jobber og betaler sin skatt osv. Det er ikke dem som er problemet.

Og videre tror jeg at den største synderen når det gjelder å skape rasisme og fordommer her til lands, er politikerne våre.

Her har jeg IKKE NOE motargument siden du her treffer SPIKEREN PÅ HODET :)

mysan

QUOTE(Bønna @ 13.06.2006 (22:38) )

Det er bare sprøyt og løgnpropaganda. Pakistanerne ble aldri invitert hit. De kom fordi de ble kastet ut av de første europeiske landene de kom til. Norge på den tiden hadde ingen innvandringspolitikk. Det fantes ikke noe system for å håndtere innvandring.

Til Bønna: LES innleget til mysan og få deg en historietime eller to. Videre så vil jeg si at du trenger en virkelighets sjekk.

Det du i sammeåndedrag ikke kom med (og takk og pris for det) var at HOLOCAUST IKKE SKJEDDE. Hitler og Nazityskland tok IKKE LIVET av jødene under krigen.

Dette ifølge konspirasjonsteorien til Bootboys, Vigrid,nynazister og andre nazi sympatisører.

OG DET er propaganda det.

Vi trengte arbeidskraft den gangen, og vi er der snart igjen.

Og det er vel og bra. Som jeg sa i et tidligere innlegg, de som kom hit på 70-tallet for å jobbe, kom for å jobbe. De var ikke et problem så vidt jeg husker.

Det er greit med innvandring synes jeg, men det må gjøres i litt mer kontrollerte former kanskje.

Kanskje skal vi være litt mer restriktive på å slippe inn hvem som helst FØR de faktisk har en jobb. Eller operere med visum som i USA. Besøksvisum i første omgang.

Kanskje skal vi kreve at de lærer seg språket innen f.eks. tre år.

Kanskje bør vi nekte å ta i mot folk med alvorlig psykiske traumer all den tid vi ikke har noe tilbud til dem.

Her er vi enige om stort sett ALT men igjen med ETPAR unntak og det er punktet om Psykiske traumer og lidelser.synes IKKE det er riktig og avise f.eks en barnesoldat fra afrika. tiltross for at vi idag IKKE klarer og tilby dem noe. Jeg mener (og det er min mening) at man MÅ endre på MÅTEN man motar FLYKTNINGER fra krigshejede land på. og dette VILLE man gjort hvis man hadde gjort slik JEG vil (men ikke har skrevet noe om siden det ville bli for omfattende) innen flyktninge og asylpolitikken. med andre ord DETTE MÅ man FIKSE istedenfor og si NEI. vil i samme åndedrag skyte inn at Psykisk helsevern her i norge er en vits sålenge man ikke heter statsminister ol. (uten og nevne navn) og det for ALLE som befinner seg innen landets grenser både norske og innvandrer. Dette er en POLITISK problemstilling og på dette punktet må jeg igjen si......FORTSATT IKKE SER NOEN GRUNN TIL OG STIGMATISERE EN HEL GRUPPE MENNESKER.

Dessuten så MÅ man være klar over at ikke ALL innvandring er greit heller da man MÅ sette skille mellom forskjellige typer innvandring (eller som jeg kaller den ENE gruppen, "Reisearbeidere innen kriminalitet"). Men HUSK Disse REISEARBEIDERENE er MER HVITE en MØRKE nå for tide. Den som sier at han klarer og SE forskjell på en innvandrer fra f.eks Sverige, Amerika, Estland, Polen, Tyskland og en nordmann han TROR jeg har tatt munnen FULL for disse menneskene er OGSÅ INNVANDRER TIL NORGE som et selvstendig LAND, IKKE BARE DE MED EN ANNEN UTSEENDE.

Jeg vil også forsvare meg og si at jeg ikke tror at alle innvandrere er kriminelle. Jeg går ikke rundt og knuger veska mi hardere hver gang jeg møter et ansikt med mørkere farge.

Jeg sier bare at de episodene som har berørt meg, (via ungene) har vært utført av mørkhudede. Ikke dermed sagt at alle mørkhudede ville gjort det samme.

Jeg ser også at de kriminelle utgjør en liten del av den totale mengden innvandrere.

Hyggelig og SI det av deg Mysan men utfra det vi HER diskutere så er det faktisk IKKE det du sier.

du sier at JA man KAN stigmatisere en HEL gruppe mennesker utfra handlingene til enkelt individer.

så i retrospektiv til ditt tidligere innlegg så taler du her MOT ditt opprinnelige synspunkt.

Jeg Vil også si og det mener jeg på det sterkeste DU har IKKE sagt eller gjort noe galt og du har Gode argumenter og skal IKKE frykte for og bli kalt hverken rassist ELLER fordomfull.

Du har med dette innlegget (i sin helhet) og det andre innlegget pent lagt deg inn i kategorien som jeg henviste til i mitt første innlegg "Jeg er rassist men det gjelder IKKE deg".

du har egne meninger og oppfattelser av ting rundt deg og det SKAL du ha (tenk så kjedelig verden ville blitt hvis alle mente det samme :) ).

Selv om JEG ikke synes at dine konklusjoner er basert på det helt riktige grunnlaget ( det er MIN oppfattelse av deg og den er tro det eller ei Positiv :) )eller at du har den samme oppfattelsen som meg.

Du viser med dette at du sier en ting, du har fornuften i behold samt at du dypt nede IKKE stigamtiserer tiltross for at du tidvis forfekter et annet syn.

Videre må du vite at INGEN ting av det jeg skriver i mine svar er beregnet som en personkarakteristikk hverken av DEG ELLER ANDRE. Jeg kan IKKE dømme deg like lite som du kan dømme meg utfra våre egne persnlige synspunkt og da

kan man heller IKKE gi personlige skjellsord eller personkarakterisktikker

Jeg tror forresten også at mye av problemet i dag er at det finnes en god del individer som ikke er ønsket i sine egne hjemland som hiver seg på emigrasjonen og kommer hit som flyktninger på helt feil grunnlag. De er kriminelle i utgangspunktet og kommer hit for å fortsette med det. Dette er heller ikke noe jeg har laget selv i hodet mitt, men ting jeg har lest.

Jeg tror forøvrig at miljøet i Oslo ikke er helt sammenlignbart med Stavanger, og i hvert fall ikke på 70-tallet. Og som nevnt, så var ikke problemet med kriminalitet så stort på 70-tallet. De som kom da, kom for å jobbe. De kom på reellt grunnlag. Det er de "falske" asylantene i dag som vel er det største problemet. Og også alle som kommer med krigstraumer, og vårt eget manglende apparat til å ta dem i mot.

Det du skriver her er for det MESTE riktig spesielt om OSLO kontra ALLE ANDRE STEDER I NORGE.

På punktet om kriminelle innvandrere så skal du ikke se bort fra at NOEN av disse er det, Og en GOD del av dem blir stoppet på grensen og arrestert som smuglere. :)

MEN DISSE ER IKKE I OVERTALL.

og si at disse utgjør brorparten er og kjemme under samme kam. Jeg kan jo si at ALLE HVITE og KRISTNE er mordere og voldtektsforbrytere basert utfra historiske beskrivelser og hendelser. og IKKE MINST HVITE europere er de STØRSTE tyvene opp gjennom historen er dermed ALLE HVITE vesteuropere Tyver,Mordere og voldtektsforbrytere?????

En annen ting i disse T5PC tider HVEM er de STØRSTE svindlerene her i landet HVEM rammer MEST folk (Uskyldige og ikke uskyldige folk)???? Ikke vestlige etniske innvandrer eller????

FORTSATT IKKE SER NOEN GRUNN TIL OG STIGMATISERE EN HEL GRUPPE MENNESKER.

Jeg mener at så lenge man ikke har annet å tilby dem som egentlig trenger krisehjelp, enn tak over hodet og mat, så kan man ikke ta i mot dem. Det må være måte på snillisme. Vi har knapt et apparat som kan ta seg våre egne psyke, hvordan kan vi påta oss flere?

Dette er IKKE Snillisme (Tåpelig utrykk fra Fr.P og Carl og Co). DETTE heter så sant du har lest bibelen og husker lærerens formanig på barneskolen NESTEKJÆRLIGHET. Neste Gang er det Gjerne DEG som trenger hjelp. Se på Amerika hvis du faller om på gaten så er det ikke kjeft som VÅGER eller VIL hjelpe deg. Er det et SLIKT samfunn du ønsker. Istedenfor og formane og bruke dette som et argument vær endel av de som går inn for og ENDRE på system . Jeg mener det er NOK at folk LEVER og DØR i ensomhet og elendighet. Besøk en gammel slektning på gammlehjemmet Hjelp en uteligger eller en som faller om på gaten IKKe ut fra HVEM eller HVA hen er men fordi han er ET MENNESKE og et pustende levende vesen. Vi her på Haugen kan IKKE bare slå oss på brøstet i UTLANDET og skryte oss opp i skyene over HVOR FLINKE vi er til og HJELPE folk og henvise til GODHETEN i den NORSKE folkesjelen man må GJØRE DET OGSÅ.

Løsningen på dette problemet ligger på det POLITISKE plan. og IGJEN.....FORTSATT IKKE SER NOEN GRUNN TIL OG STIGMATISERE EN HEL GRUPPE MENNESKER. UTFRA NORSKE POLITIKERES HANDLINGER (det er tross alt VI som har stemt på dem).

Og når alt dette er sagt, så skulle jeg personlig ønske at vi alle var like så vi slapp alle disse kulturkræsjene. La oss vannes ut, la oss få ett felles språk, felles valuta, én religion (eller ingen aller helst) så kanskje vi på sikt kan få fred

Enig Der (Bortsett fra at jeg IKKE er EU tilhenger).

Men Dette er en UTOPI og menneskene er IKKE laget Slik. Videre så SYNES jeg at man MÅ ha egenheter blant forskjellige kulturer men IKKE så Bastante at man IKKE ser Lenger enn sin egen nesetipp. Enten det er fra den ene eller andre siden. man bør kunne LÆRE for og bli et bedre menneske også fra ANDRE kulturer og verdensdeler (Hvis man Ikke DET hadde gjort opp gjennom historien så hadde VI enda bodd i huler og under trær. Så mye av den vitenskapen som vi her i den Vestlige verden bruker og påtar oss Æren av har sitt OPPSPRING fra de verdensdeler vi IKKE vil ha noe med. videre så er det VI i den VESTLIGE verden som har FORÅRSAKET en god DEL av de elendighetene NOEN av de landene befinner seg i. dette ved hjelp av kolonisering og rå brutal makt, slavehandel og undertrykking og IKKE MINST ved og PÅTVINGE andre kulturers folk VÅR livs-stil ved hjelp av misjonering og krig. Se på mayaindianerene i sør-amerika, Krigen mellom Kina og england om salg av OPIUM, Irak krigen (Ikke det at de hadde det bedre med Saddam han kan brenne i helvete for min del men VI og AMERIKA forrådet dem under den første GULFKRIGEN der VI, som vestlige. oppfordret dem til opprør for så og ignorere dem når de så gjorde og ble slaktet av Saddam og Co som følge av dette. Dette STO VI OG SÅ PÅ KOLLEKTIVT SOM DEN VESTLIGE VERDEN).

Så jeg synes IKKE det er rart at man blir skeptisk til innvandrere nei for VI har jo (som den vestlige verden) ALDRI gjort noe galt. Tvert imot så har vi ALLTID oppført os eksemplarisk både i INN og UTLAND. Thailenderene og disse andre må jo VÆRE SPINN SPENNA GÆRNE når de HEVDER at NORDMENN i Thailand driver med Pedofili og menneske handel for sine små lykkelige øyeblikk Og for IKKE og Glemme VI LAGER OG SELGER IKKE Amunisjon,våpen, Miner som disse folkene bruker for og ta livet av hverandre. Vi Støtter jo IKKE at Palestinske barn blir drept, husløse osv (lukker bare øynene, og glemmer hva frøken sa når vi BARE sto og så på når en gutt ble banket i skolegården. Hvis du ikke var med og stoppet dem så var du like fult med og HJALP den som slo, enten du heiet eller ei) fordi at Israelske tanks ruller gjennom husene deres som HEVN for et eller annet bombeangrep fra en TULLING (enten han/hun er Palestinsk eller Israelsk. Og JA nyhetsoppdatering for dere som ikke viste det ISRAELSKE jødiske Militante er IKKE bedre, De Bomber og står i).

Vi som er SÅ FLINKE til og sende støtte arbeidere (som av og til forgriper seg på barn og den generelle befolkningen. men DET har de bare godt av) som i sin GODHET bestikker og tusker til seg mens de oppfører seg som den STORE HVITE høvding, Og Penger Ja man må IKKE glemme ALLE pengene som går i lomma på de som styrer i det landet. Vi må bare IKKE høre på dem som sier IKKE send penger men send VERKTØY,SKOLEMATERIELL ting som gjør at vi IKKE blir avhengige av pengehjelp Gi oss kompetanse og muligheter til og forsørge oss selv i vårt EGET land.

TIL DERE SOM KORSER DERE OG HYLER OPP OM AVSNITTET OVER.

JEG VET AT DETTE ER ET SLAG UNDER BELTESTEDET OG AT DETTE IKKE ER EN SANNHET. MEN DISSE TINGENE HAR FAKTISK SKJEDD OG VIL SANNSYNLIG SKJE IGJEN. MEN DET SISTE AVSNITTET ER FAKTISK DEN SAMME HOLDNINGEN VI HER SITTER OG DISKUTERER. KAN MAN DØMME ALLE UTFRA DEN ENKELTES HANDLING.

Til dere som nå kommer med kommentare "Hvis du Ikke liker deg her hvor alt er gale hvorfor drar du ikke hjem (eller flytter osv...)".

Fordi jeg LIKER OG Elsker MITT HJEMLAND. og jeg synes DERE kunne flytte i sammen med Busch,Sharon, Mulla Krekar Saddam og Osama til en liten forblåst holme utenfor 5 milgrensen. Hvor dere får utlevert værsitt våpen med 1 skudd så kan ALLE rabbiate Både NORSKE og INNVANDRERE som er så bastante at de ikke gidder og høre eller tilpasse seg, skyte hverandre og la oss fredelige mennesker være i fred.

For dere som mener jeg er foræder ovenfor norge og nordmenn kyss meg enn viss plass og bestill bilett til den samme holmen. Hvis man ikke hadde lært noe av andre kulturer så hadde vi frosset ihjel lenge FØR dere hadde blitt født så ifølge den retorikken så var også VIKINGENE forædere.

På toppen av det hele så er jeg villig til og KJEMPE og DØ for mitt fedreland (litt usikker på Arhi Pehn og Mette marit da. Men ikke for Kongehuset og DET DET STÅR FOR). ALT FOR NORGE (er en liten Royalist i meg ser dere. Mener at Håkon og Marthas valg av ledsagere sier MER om DERES smak enne MIN men JEG SKAL IKKE LEVE MED hverken Arhi eller Mette marit de skal. DE LA DEM VELGE DET SELV).

Det er IKKE kulturen man skal være redd for men HVA man lærer fra den kulturen man skal frykte. Og DET er det opp til den ENKELTE og gjøre. Selvfølgelig hvis man VIL lære alt det VONDE og GALNE i en kultur så er det det man lærer.

Rekk opp hånda de som lærte banne orda på et annet språk først (eller ganske tidlig). Den som IKKE rekker opp hånda er mest sannsynlig en av de opplistede gruppene under:

1: har IKKE lært noen fremmedspråk (ei heller engelsk,Svensk eller dansk) og ser KUN tekstede filmer på NRK (hvor baneord i det store og hele har vært oversatt med: Søre, Søren klype, Søtten usj osv,,)

2: LYVER så du tror det selv.

3: Er stum eller Døvstum og kan heller ikke skrive (og dermed lurer jeg på HVORDAN du i DET HELE tatt har klart og legge inn noe på denne tråden).

4: Vet hva det betyr men jeg kan ikke dermed si at jeg kan dem...... (noen komentar utover God morgen, :) sovet godt).

5: Kan faktisk IKKE noen stygge ord på noe annet språk en norsk og lyver IKKE siden jeg vokste opp på galdhøpiggen UTEN radio/Tv eller aviser og blader. og hadde KUN besøk av Trauste besteforeldre som gikk på maranata og brakte meg mat.

Håper Ikke dette innlegget blir sensurert :) bort. siden det inneholder MYE som er kvalmende og støtende. Men det synes jeg EGENTLIG hele holdningen som det ble spurt om i denne debatten er.

MVH

sam

"jeg er IKKE enig i dine meniger, Men jeg er villig til og DØ for dem"

"Uvitenhet er ingen SKAM. og GJØRE seg uvitende er"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg heller rasist, og jeg tilbringer mye tid i et internasjonalt miljø med alle mulige etnisiteter og religioner, men jeg tror det er svært få etnisk norske guttegjenger som ville gjort noe sånt...

*forberedt på pepper nå*

Tull. Jeg har opplevd lignende både i England (av hvite) og her i Norge.

I England hadde vi storhandel. Da kom det to gutter og skulle stjele MENS vi sto og tok ut varene fra bilen.

I Norge har jeg opplevd norske ungdom ta datteren min sine penger rett fra henne, da hun var på vei i butikken. En guttegjeng har ropt hore etter fremmede damer.

Det er frekke drittunger. Uansett farge og kultur.

Endret av Trebarnsmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_sam_*
Igjen, jeg sier ikke at det ikke forekommer tilfeldige voldtekter av hvite også, jeg sier bare at min personlige erfaring viser noe annet.

Det kom ut litt feil, men du skjønner sikkert hva jeg mener

Burde hvist ha lest litt mere av innleggene men følte at det forrige ble VEEEL Langt.

så her kommer en kort og faktisk rimelig bra historisk "fakta".

Når man snakker om Voldtekt så er det faktisk en av de eksempleme på DÅRLIG lærdom mellom kulturene.

Og tro det eller ei de var HVITE Europere som var FØRST ute (Iflg. Skriftlige historiske kilder) og lærte dette bort.

Refererer blant annet til hva vi etter sigende VET om vikingene om drap og voldtekt under vikingtokt. Videre så var det EUROPEERE som først dro voldtektsbølgen til midtøsten og det Hellige land. Still dere spørsmålet "Hvorfor er det så LITE voldtekter i fremmede eksotiske land som har hatt liten eller begrenset kontakt med resten av verden" da vil dere få MANGE svar og endel av disse svaren er de samme som her i norge (og et svar er jeg BOMBE sikker på).

1. Voldtekten blir IKKE meldt fordi det er forbundet med stor nedverdigelse og anmelde en voldtekt spesielt siden det var en fra DETTE lande (en landsmann) og derfor vil INGEN tro at jeg IKKE la opp til det selv.

2. De har generellt ikke voldtekter mellom egne kulturelle grupper. Og en NORSK/HVIT mann kan ikke (eller skjeldent) begå en voldtekt. (???? hvor Naiv går det an og bli)

3. De har kultur for voldtekt i disse landene så derfor meldes de ikke ( ????? kjøper du denne så er du billigere enn Rema i hodet)

4 Kvinnene i de landene VÅGER ikke fordi de da risikere livet..... ( Her er det muligheter for fortolkninger som man kan diskutere i det evindelige og så og si samtlige er innenfor hvordan FAMILIEN til kvinnen er. Muslimer har ihvertfall en KLAR straff for voldtekt så jeg vil på sterkeset fraråde noen og prøve dette i et muslimsk land så sant man ikke re gift med vedkommende).

5 Det var min EGEN EKTEFELLE som gjorde det så politiet vil mest sannsynlig bare hevde at det var en familiekrangel. (Dette VET JEG har skjedd i NORSKE familier).

mvh

sam

"for og FÅ tillit må man være villige til og GI tillit"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

sam, du skriver så innmari langt... jeg skal lese det litt etter litt, men det første jeg må få forklare er at jeg bygger mine utsagn på ting jeg har hørt og lest. Det er det vi alle gjør. Vi kan ikke alle ha personlige erfaringer med alt mulig til enhver tid, og ved å gå inn i diskusjoner av denne sorten, så lærer jeg også nye ting, og jeg kan sette fingeren på ting som jeg enten stusser ved eller er uenig i.

Jeg sier også at jeg ikke er bombastisk eller at alle utlendinger er sånn eller sånn. Selvfølgelig finnes det dårlige frø i alle hager, hvis jeg kan si det på den måten. Det eneste jeg sier er at mine erfaringer via mine barn - og for meg er det faktisk personlig nok - er med på å rive ned de argumentene jeg selv har satt opp for å unngå og bli alldeles rasistisk. Jeg sier jo at jeg ikke liker å være rasist på feil grunnlag, og at jeg kjemper i mot så godt jeg kan... men det begynner å bli vanskelig.

Jeg sier også at dette ikke er utelukkende innvandreres feil, men i stor grad våre egne politikere som jeg oppfatter syr puter under armene på utenlandske grupper, og gir dem fordeler vi innfødte ikke har.

Nå skal jeg prøve å lese litt mer av innlegget ditt før jeg skriver noe mer, det kan jo hende at du har svart på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sam_*
Tull. Jeg har opplevd lignende både i England (av hvite) og her i Norge.

I England hadde vi storhandel. Da kom det to gutter og skulle stjele MENS vi sto og tok ut varene fra bilen.

I Norge har jeg opplevd norske ungdom ta datteren min sine penger rett fra henne, da hun var på vei i butikken. En guttegjeng har ropt hore etter fremmede damer.

Det er frekke drittunger. Uansett farge og kultur.

:klappe::ler::klappe::klappe:

Enig der :)

mvh

sam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sam_*
Jeg er perser og er gift med en norsk/dansk mann. Vi fikk barn og var samboere og giftet oss etter 2,5 år. Foreldrene mine sa ingenting på det.. ingen av familien min i Iran heller tenkte eller sa noe til oss heller. Joda dem sendte forresten masse gaver til oss og synes det var flott jeg hadde funnet meg så fin kjæreste! ;)

Men moren og halve slekten til min kjære derimot. Dem er hel norsk. Moren har jeg sett bare engang. Hun nekter å se barna våres. Så hun har aldri sett noen av ungene.Vi har 3 stk nå og har vært i lag i snart 8 år!

Og det pga jeg ikke er født i NOrge og ikke har norske foreldre. Hun mener at det er vi som ikke skjønner hvordan det er å oppføre seg som skikkelige folk.

Men uannset... du kan ikke si at det er bare utlandske folk som ikke blander seg med andre enn sine egne. Det finnes faktisk Norske også som ikke vil blandet blod!

Og går faktisk så langt å kutte av bånd mellom sønnen sin og ikke vil engang høre om sine egne barnebarn!

Drittsekker finnes uannset hudfarge! ;)

fatter meg i korthet

og sier "Der ser derer med liten tro" :)

mvh

sam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sam_*
sam, du skriver så innmari langt... jeg skal lese det litt etter litt, men det første jeg må få forklare er at jeg bygger mine utsagn på ting jeg har hørt og lest. Det er det vi alle gjør. Vi kan ikke alle ha personlige erfaringer med alt mulig til enhver tid, og ved å gå inn i diskusjoner av denne sorten, så lærer jeg også nye ting, og jeg kan sette fingeren på ting som jeg enten stusser ved eller er uenig i.

:)

skal vær litt kortfatte denne gangen Mysan.

Vil bare gi deg et lite visdomsord mens du leser.

"Agjørelser tatt på et DÅRLIG grunnlag, er en DÅRLIG avgjørelse".

Med det mener jeg gjør mer enn ditt beste FØR du tar en livsagjørende besluttning slik at du ved livets ende ikke må se tilbake på avgjørelser du ikke burde ha gjort eller sagt

mvh

sam :)

"det finnes INGEN idioter, Bare Idiotiske avgjørelser og handlinger"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Til Azi.

Det finnes rasisme/fordommer i alle kulturer. De forskjellige innvandrergruppene her i landet har også rasistiske tendenser mot hverandre. Og mot oss.

Jeg har en fetter som er gift med en tyrkisk dame, og hennes familie hadde ikke noe i mot det, ei heller min fetters familie. Så det er ikke bastant sånn eller slik der heller.

Men uansett hvordan alle ting er - jeg mener i hvert fall at når man kommer til et annet land for å bo, så får man lære seg lover og regler, og hva som er vanlig kotyme i dette landet, og ikke bare ture frem med sitt eget.

Når vi er på besøk i arabiske land, så tar vi hensyn ved å ikke gå med bare skuldre og korte skjørt, gjør vi ikke?

Når vi er i Roma så går vi ikke inn i Peterskirken i singlet (ikke at vi kommer inn heller).

Når vi er i Japan tar vi av oss skoene før vi går inn... osv osv... vi tar oss ikke til rette og turer frem. Jeg ville i hvert fall ikke gjort det.

Jeg ville forøvrig også latt meg lure av kjøpmennene fordi jeg ikke fikser å prute.. men det er jo en annen ting.

For å strekke den litt lenger også. Min venninne var i Roma for litt siden. Der forsøkte kelnere ved flere anledninger å putte på en ekstra vinflaske e.l. på regningen før de serverte den... ville en norsk kelner gjort det med en turist?

Ett sted sendte hun regningen ut igjen tre ganger før den omsider kom riktig tilbake.

Jeg sier ikke det for å sverte italienere heller, jeg sier det kun for å påpeke ulikheter når det kommer til kultur, penger, respekt osv etter hvor i verden man befinner seg.

Og at man må innrette seg. Og jeg mener altså at man som gjest innretter seg etter vertskapet, ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli lurt er kan jo skje med hvem som helst og overalt. Ikke så lenge siden en fyr som ville selge meg reklame plass, holdt på å lure meg trillrundt. Og jeg holdt på å betale han 20 000 NOk for faktisk ingenting. Så å bli lurt kan hvem som helst kjeltring gjøre. Men kanskje vi opplever det ofte når vi er i utlandet. Kanskje det er pga det finnes flere innbyggere.

Og så klart er det alltid en eller annen som utnytter situasjonen der turister ikke sjekker kvitteringer.

Men jeg er faktisk enig. Utlendinger som kommer til NOrge og ikke følger Norske lov har ingenting å gjøre her.

Det er kun norske lov og regler som jeg mener utlandske bør følge og lære språket så klart. Det må da være måte på hvor mange "tullinger" vi skal ha i lille landet vårt. Og så lenge Norge er så pass liten så legger vi alt for godt merke til "tullingene"!

Endret av Azi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_sam_*

.

Når vi er på besøk i arabiske land, så tar vi hensyn ved å ikke gå med bare skuldre og korte skjørt, gjør vi ikke?

Når vi er i Roma så går vi ikke inn i Peterskirken i singlet (ikke at vi kommer inn heller).

Når vi er i Japan tar vi av oss skoene før vi går inn... osv osv... vi tar oss ikke til rette og turer frem. Jeg ville i hvert fall ikke gjort det.

For å strekke den litt lenger også. Min venninne var i Roma for litt siden. Der forsøkte kelnere ved flere anledninger å putte på en ekstra vinflaske e.l. på regningen før de serverte den... ville en norsk kelner gjort det med en turist?

Ett sted sendte hun regningen ut igjen tre ganger før den omsider kom riktig tilbake.

Jeg sier ikke det for å sverte italienere heller, jeg sier det kun for å påpeke ulikheter når det kommer til kultur, penger, respekt osv etter hvor i verden man befinner seg.

Og at man må innrette seg. Og jeg mener altså at man som gjest innretter seg etter vertskapet, ikke omvendt.

tror nok ikke du har helt rett der i denne samenhengen husk på at denn tråden går på om vår Skepsis til ALLE innvandrere er berettiget.

og når det kommer til de 2 gjenstående punktene så vil disse IKKE innbefatte ALLE nordmenn med hensyn til respekt for det landet og kulturen som er der.

Hvis det hadde vært tilfelle så hadde vi IKKE hatt NORSKE butikker/entreprenører (og politiske partier) i spania f.eks.

og det med kelneren er bare vas at ikke skjer med Nordiske kelnere her i norge det har jeg selv erfart.

Nå tok jeg bort det punktet om pruting da men har du tenkt at DU ikke repekterer kulturen i de landene som det er vanlig og prute i vis du IKKE pruter ??

mvh

"tom for asluttninger i øyeblikket"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sam_*
Hva mener du med det?

Skrev i mitt første innlegg her på denne tråden akkurat det du skrev om :)

(såvidt jeg husker)

mvh

sam

"Stolthet er den største feil et menneske kan begå mot seg selv"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_sam_*
*sukk*

Mod burde ha stengt tråden etter Sams innlegg - som er trådens helt suverent beste, ingen over, ingen ved siden. Jeg bukker og takker deg. Har du vurdert å jobbe med integrering og mot fremmedfrykt? Frivillige møter med skoleklasser, eller hva som helst? Vi trenger sånne som deg som engasjerer seg.

Hehe

Tror ikke jeg er HEELT egnet for akkurat det da siden jeg også har meninger som ikke er HEELT politisk korrekte i forhold til ledende innavdre organisasjoner (både norske og etniske) tro endel blitzere og andre interrese organisajoner hadde gått av skaftet da :ler:

Videre så hadde jeg (som du sikkert forstår av det 2 innlegget mitt garantert hadde fått en dusør "Wanted Dead NOT alive" av ultranasjonalister (og garantert ramaskrik fra politikere).

Eneste positive med en slik jobb måtte være at det i det minste var EN sak ekstremistene fra BEGGE sider hadde vært enige om var at jeg MÅTTE fjernes (ser for meg krisemøte mellom Vigrid og Mulla Krekar :ler::hoho::hoho::hoho::ler: )

mvh

"Frykten for og misslykkes er det største hinderet for ikke og lykkes"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev i mitt første innlegg her på denne tråden akkurat det du skrev om :)

(såvidt jeg husker)

mvh

sam

"Stolthet er den største  feil et menneske kan begå mot seg selv"

Oi den va lang gitt og uten så mange avsnitt og mellomrom. Det ble litt for tungt å lese for meg ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Når det gjelder hvem som kom med utsagnet om våpen i sin tid så har du HELT rett det var politiet (I det minste representanter fra politiet). Det du IKKE fikk med deg den gang (og det fordi at det IKKE ble presisert). Var at disse opplysningene var basert ut på STATISTIKK ikke hvordan man kom frem til denne statistikken, ei heller HVOR (om man tok denne statistikken ut fra en bydel i oslo eller fra HELE norge) denne statistikken tok utgangspunktete fra. Og det er HELT klart at vis man sier at 1 av 10 personer gjør noe så vil statistikken si at 10 % av disse folkene gjør det mens hvis man tar 1 av 100 så vil det statistisk vær 1 % av disse som gjør det samme. Dette er universelle regler innenfor statistikk og sannsynlighetsregning. så selv om disse atllene er ugjendrivelig sanne så KAN MAN IKKE bare akseptere disse som en universell sannhet UTEN og vite GRUNNLAGET. I alle år så har man hørt at statistisk så er det x % kriminelle innvandrere (tallet varierer noe) det statistikken IKKE sier (blir ikke diskutert for tallet er der) det er HVOR MANGE prosent utgjør de kriminelle innvandrerene (hvor mye som blir Gjort ) av den TOTALE kriminaliteten i HELE norge? da menes ALT fra fyllekjøring (som også er kriminelt her i landet og medfører straff) til mord. Da tror jeg nok at tallene får en HELT annen fremstilling.

Her er jeg ikke enig med deg. Det som er interessant i denne sammenhengen er hvor mange av innvandrerne som er kriminelle i forhold til hvor mange prosent av nordmenn som er det. Selvfølgelig vil innvandrere være underrepresentert dersom vi tar all kriminalitet under ett - de utgjør jo en atskillig mindre prosent av landets totale befolkning.

Jeg synes heller ikke at man skal ta med trafikkforseelser i den statistikken - man kan lage en egen statistikk på rus- og voldskriminalitet. Kanskje bør man også skille mellom by og bygd og lage to statistikker, så får man et klarer syn på det. Om det da viser seg at de er underrepresentert eller det går like langt i begge retninger, så er det ikke noe mer å diskutere forsåvidt, da er det mange av oss som maler fanden på veggen uten grunn.

Det samme ovenstående punktet er også gyldig når det kommer til fengsels statistikken. Det er på landsbasis MERE NORSKE som står i sonings kø en innvandrere.

Det man også må huske på her at fengselssatistikken OGSÅ tar med seg UTLENDIGER som IKKE er bosatt her i norge OG HVITE vesteuropere i disse tallene (Svensker, dansker,Finner engelskmenn osv).

Fengslene er visstnok fulle av utlendinger som ikke er bosatt i Norge. Disse er vel noe av grunnen til de lange køene.

At det videre er flere norske i soningskø har vel igjen en viss sammenheng med at det tre millioner flere nordmenn enn innvandrere i dette landet. Man må jo se det i forhold.

Et annet punkt som kommer inn under ditt innlegg i samme rennet er . at dette er ting man LESER i avisene osv. og IGJEN må jeg poengtere fordi om man leser dette i avisene ELLER høre på nyhetene så er det ikke nødvendigvis den HELE og FULLE sannheten.

Dette vet jeg, og det vet de fleste andre også. Men allikevel så tar jo jeg til meg det jeg leser. Jeg tar ikke alt for god fisk, derfor er jeg heller ikke bastant i mine uttalelser, og jeg trekker fort tilbake ting jeg ser har kommet for bastant ut.

Mitt råd der (og det er det samme du på de Fleste universiteter blir oppfordret til) Vær kritisk til det du leser og hører IKKE ta alt for gitt. Undersøk og finn frem til det som er riktig FØR du godtar noe". Enkelte ting MÅ man bare godta selvfølgelig.

Det du må huske på i det minste når du hører eller leser nyheter. Det er at Nyhetsmedia LEVER og TJENER penger på STOOOOORE oppslag ikke på referater fra blomsterutstillinger osv. De er Programmforpliktet til og fremstille sakene slik at folk ØNSKER og VIL kjøpe DERES saker. Hvor mange ganger har man ikke hørt at journalistene har Vridd eller utelatt utalelesene (tatt dem ut av sammenheng osv...)?

Det gjør jeg forsåvidt også. Når jeg nå sliter med mitt eget forhold til innvandrere så er det (igjen) basert på episoder mine barn har vært utsatt for. Det farger mitt syn veldig. Men ikke verre enn at jeg fremdeles ikke påstår at alle innvandrere er kriminelle døgenikter uten respekt. Jeg bare lurer på om det prosentvis er flere av dem enn av etniske nordmenn. (og da mener jeg voldsforbrytelser, ikke trafikkforseelser)

Når det kommer til det siste punktet i ditt sitat (ovenstående) så må jeg jo si at akkurat der så kan jeg ikke utale meg på dine barns ELLER dine vegne det vet jeg ingenting om. MEN jeg er sikker på at dine barn også har havnet i MYE trøbbel (om gjerne ikke i samme type) med Norskættede. Tenk litt tilbake eller SPØR noen som har vært utsatt for mobbing f.eks der er NORSKE barn MER representert med saker enn innvandrere.

"Om enn ikke samme type".

Nei, det kan du ha rett i. De har nok vært i bråk med andre unger også opp igjennom, men ikke av samme grove karakter. Ingen stjålne mobiler, ingen voldtekter med eller uten bruk av sigaretter og kniver. Det har vært mer på tørre nevene eller munnbruk over en uoverenstemmelse der og da, som begge parter har vært del i.

Vel det FINNES de landene (I det minste 1) som har en bedre politisk løsning på dette problemet. Men da kommer GARANTERT de forskjellige Innvandrerforeningene til og hyle høyt.

Dette er et POLITISK problem og krever en POLITISK løsning. Da mener jeg at man ENTEN bør innvolvere seg AKTIVT i politikken eller i det minste komme med en KONSTRUKTIV løsning ikke bare hive seg på en bølge som forfekter "Det er FARLIG og barbere seg sist jeg barberte meg så kuttet jeg meg, Neste gang jeg barberer meg så kan jeg jo kutte av meg hode"

Så det GÅR ann og TVINGE folk til ikke og "gettofisere deler eller områder. Dette ved hjelp av Klausuler om salg av bolig osv. Dette blir gjort b.l.a. i Singapore og der har de i det minste et MER multikulturelt samfunn enn her SAMT en HELT annen kultur blanding som er MYE MER eksplosiv enn her i norge.

Det er absolutt et politisk problem, det har du rett i. Og som jeg har nevnt et par ganger også, det er politikerne her i landet som lager den største rasismen.

På dette området er vi NESTEN enige i alt med få unntak.

Vi bør IKKE ta imot folk som kommer uten mål og mening MEN DETTE bør GJELDE ALLE (kan ikke poengtere dette nok) ALLE grupper mennesker UANSETT HVILKE LAND de kommer fra. OGSÅ VESTEUROPEISKE OG ANDRE VESTLIGE LAND.

Vi Bør også ha en NULLTOLERANSE fra ALLE utlendiger som begår Lovbrudd (også på dette punktet kan jeg skissere løsninger som VIL, tror/håper jeg. Kunne medvirke til en MINDRE stigmatisering og MER HARMONISK samlivs form blant ALLE grupper mennesker men også DISSE vil IKKE BLI godt mottatt fra innvandregrupper OG deres medløpere. UTEN og stenge grensene ELLER medvirke til stigmatisering av GRUPPER av Mennesker basert utfra HUDFARGE eller ETNISK Religiøs tilhørighet.

Og JO MAN KAN bestemme HVOR de skal bo. se ovenstående punkt av meg om integrering.

Dette høres fint ut, men jeg antar at visse av våre politikere vil steile over noe så uhørt som nulltoleranse osv... Jeg er personlig av den oppfatning at de som skriker høyest om rasisme og toleranse og multikulturelle samfunn og så videre, er en gjeng mennesker med overutviklet morsinstinkt, som faktisk ser ned på fremmedkulturelle, uten at de er klar over det selv, og synes synd på dem fordi de ikke er norske, og fordi de kommer fra dårligere kår enn oss selv, og som stort sett gjennomgående snille og misforståtte og ser det som sin oppgave å hjelpe dem (les: sy puter et visst sted) og som i all sin vanvittige naivisme ikke for sitt bare liv kan se at noen av dem faktisk utnytter nettopp dette merkelige synet på ting.

Jeg hørte en av dem på tv nærmest arrestere disse to jentene jeg tidligere har nevnt som fortalte at i miljøet hvor de kom fra, så lo dem av nordmenns naivitet. "Nei, slik er det ikke" satt damen og sa...Og dem tror jeg det er mange av, og med sånne holdninger kan vi ikke komme noen vei.

Her har jeg IKKE NOE motargument siden du her treffer SPIKEREN PÅ HODET :)

mysan

Og her har jeg slettet og ordnet så jeg aner ikke hva du henviser til..Jeg får gå tilbake til innlegget ditt og se hva du svarer på ;)

Her er vi enige om stort sett ALT men igjen med ETPAR unntak og det er punktet om Psykiske traumer og lidelser.synes IKKE det er riktig og avise f.eks en barnesoldat fra afrika. tiltross for at vi idag IKKE klarer og tilby dem noe. Jeg mener (og det er min mening) at man MÅ endre på MÅTEN man motar FLYKTNINGER fra krigshejede land på. og dette VILLE man gjort hvis man hadde gjort slik JEG vil (men ikke har skrevet noe om siden det ville bli for omfattende) innen flyktninge og asylpolitikken. med andre ord DETTE MÅ man FIKSE istedenfor og si NEI. vil i samme åndedrag skyte inn at Psykisk helsevern her i norge er en vits sålenge man ikke heter statsminister ol. (uten og nevne navn) og det for ALLE som befinner seg innen landets grenser både norske og innvandrer. Dette er en POLITISK problemstilling og på dette punktet må jeg igjen si......FORTSATT IKKE SER NOEN GRUNN TIL OG STIGMATISERE EN HEL GRUPPE MENNESKER.

Jeg er enig med deg i dette, men så lenge vi ikke har dette apparatet så bør vi si nei. Vi så hva som skjedde på en av Oslo-trikkene her for et par år siden som følge av vårt elendige psykiske helsevern. MÅ vi betale denne prisen? Greit at ting må fikses, men da må det gjøres FØRST. Vi har sikkert nok av norske nordmenn som burde vært sperret inne, trenger vi egentlig fler?

Dessuten så MÅ man være klar over at ikke ALL innvandring er greit heller da man MÅ sette skille mellom forskjellige typer innvandring (eller som jeg kaller den ENE gruppen, "Reisearbeidere innen kriminalitet"). Men HUSK Disse REISEARBEIDERENE er MER HVITE en MØRKE nå for tide. Den som sier at han klarer og SE forskjell på en innvandrer fra f.eks Sverige, Amerika, Estland, Polen, Tyskland og en nordmann han TROR jeg har tatt munnen FULL for disse menneskene er OGSÅ INNVANDRER TIL NORGE som et selvstendig LAND, IKKE BARE DE MED EN ANNEN UTSEENDE.

Helt klart.

Kanskje jeg er helt på jordet nå, men disse reisende i kriminalitet har jeg fått inntrykk av kommer fra øst/sydøst Europa. Det kan godt være feil, for det er bare et inntrykk jeg har fått uten å ha det minste belegg for det.

Det du skriver her er for det MESTE riktig spesielt om OSLO kontra ALLE ANDRE STEDER I NORGE.

På punktet om kriminelle innvandrere så skal du ikke se bort fra at NOEN av disse er det, Og en GOD del av dem blir stoppet på grensen og arrestert som smuglere. :)

MEN DISSE ER IKKE I OVERTALL.

og si at disse utgjør brorparten er og kjemme under samme kam. Jeg kan jo si at ALLE HVITE og KRISTNE er mordere og voldtektsforbrytere basert utfra historiske beskrivelser og hendelser. og IKKE MINST HVITE europere er de STØRSTE tyvene opp gjennom historen er dermed ALLE HVITE vesteuropere Tyver,Mordere og voldtektsforbrytere?????

En annen ting i disse T5PC tider HVEM er de STØRSTE svindlerene her i landet HVEM rammer MEST folk (Uskyldige og ikke uskyldige folk)???? Ikke vestlige etniske innvandrer eller????

FORTSATT IKKE SER NOEN GRUNN TIL OG STIGMATISERE EN HEL GRUPPE MENNESKER.

Hehe... siden du nevner det. Nettverkere er også ganske godt stigmatisert her i landet.

Enig Der (Bortsett fra at jeg IKKE er EU tilhenger).

Men Dette er en UTOPI og menneskene er IKKE laget Slik. Videre så SYNES jeg at man MÅ ha egenheter blant forskjellige kulturer men IKKE så Bastante at man IKKE ser Lenger enn sin egen nesetipp. Enten det er fra den ene eller andre siden. man bør kunne LÆRE for og bli et bedre menneske også fra ANDRE kulturer og verdensdeler (Hvis man Ikke DET hadde gjort opp gjennom historien så hadde VI enda bodd i huler og under trær. Så mye av den vitenskapen som vi her i den Vestlige verden bruker og påtar oss Æren av har sitt OPPSPRING fra de verdensdeler vi IKKE vil ha noe med. videre så er det VI i den VESTLIGE verden som har FORÅRSAKET en god DEL av de elendighetene NOEN av de landene befinner seg i. dette ved hjelp av kolonisering og rå brutal makt, slavehandel og undertrykking og IKKE MINST ved og PÅTVINGE andre kulturers folk VÅR livs-stil ved hjelp av misjonering og krig.

For ikke å snakke om å gi dem dyre lån som de ikke makter å tilbakebetale, underprise deres varer til oss og overprise våre varer til dem. Vi er grådige i den vestlige verden, og det går på bekostning av andre. Vi er en liten del av verden sånn rent tallmessig, og vi tråkker de største fotsporene i den felles hagen, nemlig kloden vår.

Se på mayaindianerene i sør-amerika, Krigen mellom Kina og england om salg av OPIUM, Irak krigen (Ikke det at de hadde det bedre med Saddam han kan brenne i helvete for min del men VI og AMERIKA forrådet dem under den første GULFKRIGEN der VI, som vestlige. oppfordret dem til opprør for så og ignorere dem når de så gjorde og ble slaktet av Saddam og Co som følge av dette. Dette STO VI OG SÅ PÅ KOLLEKTIVT SOM DEN VESTLIGE VERDEN).

Så jeg synes IKKE det er rart at man blir skeptisk til innvandrere nei for VI har jo (som den vestlige verden) ALDRI gjort noe galt. Tvert imot så har vi ALLTID oppført os eksemplarisk både i INN og UTLAND. Thailenderene og disse andre må jo VÆRE SPINN SPENNA GÆRNE når de HEVDER at NORDMENN i Thailand driver med Pedofili og menneske handel for sine små lykkelige øyeblikk Og for IKKE og Glemme VI LAGER OG SELGER IKKE Amunisjon,våpen, Miner som disse folkene bruker for og ta livet av hverandre. Vi Støtter jo IKKE at Palestinske barn blir drept, husløse osv (lukker bare øynene, og glemmer hva frøken sa når vi BARE sto og så på når en gutt ble banket i skolegården. Hvis du ikke var med og stoppet dem så var du like fult med og HJALP den som slo, enten du heiet eller ei) fordi at Israelske tanks ruller gjennom husene deres som HEVN for et eller annet bombeangrep fra en TULLING (enten han/hun er Palestinsk eller Israelsk. Og JA nyhetsoppdatering for dere som ikke viste det ISRAELSKE jødiske Militante er IKKE bedre, De Bomber og står i).

Vi som er SÅ FLINKE til og sende støtte arbeidere (som av og til forgriper seg på barn og den generelle befolkningen. men DET har de bare godt av) som i sin GODHET bestikker og tusker til seg mens de oppfører seg som den STORE HVITE høvding, Og Penger Ja man må IKKE glemme ALLE pengene som går i lomma på de som styrer i det landet. Vi må bare IKKE høre på dem som sier IKKE send penger men send VERKTØY,SKOLEMATERIELL ting som gjør at vi IKKE blir avhengige av pengehjelp Gi oss kompetanse og muligheter til og forsørge oss selv i vårt EGET land.

Dette bør du starte en egen tråd om - det er verdt en gjennomgående diskusjon.

Til dere som nå kommer med kommentare "Hvis du Ikke liker deg her hvor alt er gale hvorfor drar du ikke hjem (eller flytter osv...)".

Fordi jeg LIKER OG Elsker MITT HJEMLAND. og jeg synes DERE kunne flytte i sammen med Busch,Sharon, Mulla Krekar Saddam og Osama til en liten forblåst holme utenfor 5 milgrensen. Hvor dere får utlevert værsitt våpen med 1 skudd så kan ALLE rabbiate Både NORSKE og INNVANDRERE som er så bastante at de ikke gidder og høre eller tilpasse seg, skyte hverandre og la oss fredelige mennesker være i fred.

For dere som mener jeg er foræder ovenfor norge og nordmenn kyss meg enn viss plass og bestill bilett til den samme holmen. Hvis man ikke hadde lært noe av andre kulturer så hadde vi frosset ihjel lenge FØR dere hadde blitt født så ifølge den retorikken så var også VIKINGENE forædere.

På toppen av det hele så er jeg villig til og KJEMPE og DØ for mitt fedreland (litt usikker på Arhi Pehn og Mette marit da. Men ikke for Kongehuset og DET DET STÅR FOR). ALT FOR NORGE (er en liten Royalist i meg ser dere. Mener at Håkon og Marthas valg av ledsagere sier MER om DERES smak enne MIN men JEG SKAL IKKE LEVE MED hverken Arhi eller Mette marit de skal. DE LA DEM VELGE DET SELV).

Her tok du litt av vel, og mistet litt kredibilitet... synes jeg da... :forvirret:

Det er IKKE kulturen man skal være redd for men HVA man lærer fra den kulturen man skal frykte. Og DET er det opp til den ENKELTE og gjøre. Selvfølgelig hvis man VIL lære alt det VONDE og GALNE i en kultur så er det det man lærer.

Rekk opp hånda de som lærte banne orda på et annet språk først (eller ganske tidlig). Den som IKKE rekker opp hånda er mest sannsynlig en av de opplistede gruppene under:

1: har IKKE lært noen fremmedspråk (ei heller engelsk,Svensk eller dansk) og ser KUN tekstede filmer på NRK (hvor baneord i det store og hele har vært oversatt med: Søre, Søren klype, Søtten usj osv,,)

2: LYVER så du tror det selv.

3: Er stum eller Døvstum og kan heller ikke skrive (og dermed lurer jeg på HVORDAN du i DET HELE tatt har klart og legge inn noe på denne tråden).

4: Vet hva det betyr men jeg kan ikke dermed si at jeg kan dem...... (noen komentar utover God morgen, :) sovet godt).

5: Kan faktisk IKKE noen stygge ord på noe annet språk en norsk og lyver IKKE siden jeg vokste opp på galdhøpiggen UTEN radio/Tv eller aviser og blader. og hadde KUN besøk av Trauste besteforeldre som gikk på maranata og brakte meg mat.

Håper Ikke dette innlegget blir sensurert :) bort. siden det inneholder MYE som er kvalmende og støtende. Men det synes jeg EGENTLIG hele holdningen som det ble spurt om i denne debatten er.

MVH

sam

"jeg er IKKE enig i dine meniger, Men jeg er villig til og DØ for dem"

:klø:

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...