Gå til innhold

Når skifter babyen farge på øynene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er nå snart 10 uker og han har enda blå øyne, dog ganske mørke. Jeg har selv brune og pappen blå, så vi er jo spent på hvilke farge babyen vil få. Min mor sa at mine øyne var brune allerde når de reiste hjem fra sykehuset, så kanskje prinsen vil få blå?

Når fikk deres barn sin endelige øyenfarge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn har fortsatt blå øyne de da, men jeg mener å ha hørt at de skifter farge innen de er ett år gamle. Men så er jeg ikke sikker da mine ikke har skiftet farge.

Gjest Gjesta
Skrevet

Mine barn har begge hatt samme øyenfarge siden de ble født, prinsessen har lysegråblå og lillemann har mørkebrune.

Gjest Miloine
Skrevet

Både sønnen min og meg selv er født med grønn brune øyne, og vi har det enda!

For de som skifter tror jeg det er ca. 12 mnd. :)

Gjest Gjest1
Skrevet

Min datter har fremdeles en veldig ubestemmelig farge, en blanding av blått og brunt og grønt. Når hun begynte på skolen hadde hun grå. Nå er hun snart ti.

Gjest gjest1
Skrevet

Mellomste søsteren min har nesten hele tiden har et sammensurium av farger, men mest grå-grønne tror jeg...

Yngstemann hadde vel mørkeblå i svært kort tid før de ble brune...

Gjest prestekrage
Skrevet

Gulljenta mi har hatt blå øyne (som pappan) frem til nå hvor de er i ferd med å bli grønne (som meg). Hun fyller 5 i sommer....

Skrevet

Så mye forskjellig! Spennende.

Min sønn er snart åtte måneder og han har lenge hatt blå øyne med en brun ring rundt pupillen. Regner jo med at de ikke kommer til å forbli sånn, men bli brune. Eller kanskje grønne, lillebrors øyne så visst også sånn ut før de ble grønne.

Har også hørt det med ett år, men her er det helt stillstand på øyefargeutviklingen så langt i hvert fall.

Skrevet

Datteren min hadde helt brune øyne etter fødselen. Det gikk vel en ukes tid, så var de blå. Det kan skiftes innen ett år. Men som oftest skjer det ganske kjapt.

Mellomste min har alltid hatt blå øyne. Yngste min alltid brune.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...