Gå til innhold

Nabokatt kastreres?

Gjest Fortvilet kattemor

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet kattemor
Skrevet

Nå begynner jeg å miste tålmodigheten...Naboene våre har en ukastrert hann som ikke gjør annet enn å slåss og jage andre katter. Vi hadde en nydelig kastrert hann, som rett og slett ikke orket den daglige slåssinga, og forsvant...Nå har vi ny(kastrert) katt, og det er et sirkus uten like hver natt. Katten vår har heldigvis eget hus ute på verandaen, der den søker tilflukt! Men altså- jeg er LEI den dritt-nabokatten :frustrert: (sorry); og lurer på:

Er det veldig uhøflig å be de kastrere den?? Vi bor i en stor by, og jeg mener iallefall at alle hanner i tettbygde strøk BURDE vært kastrert(de formerer seg jo, enda flere kattunger som blir hjemløse osv).

Er jeg frekk hvis jeg gjør det? Trenger deres meninger ang. dette! HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nabokatten vår er kastrert. Han "flyttet inn" etter vår pus og alikevel er det jaging og skriking mange ganger i uke. Og selvsagt min minigutt som får svi hver gang. Så det er ikke garantert at det vil hjelpe.

Gjest gjest1
Skrevet

nei, det er ikke uhøflig hvis du tar det opp på en fin måte.

Det er bedre for katten å være kastrert de blir roligere, og slåss mindre.

Du kan jo tilby deg å betale halvparten f.eks, Koster mellom 500 og 1000 kr å kastrere en hann, kan være lettere å få gjennomslag da.

Lykke til.

Gjest Embla s
Skrevet

Tja, hvis du spør på en fin måte så skader det ikke å prøve?

Gjest Gjesta
Skrevet

Min kastrerte hannkatt går løs på naboens ukastrerte, så det er ikke sikkert at det hjelper. Men du kan jo snakke med dem, for det er mange nok pusefanter uten hjem, om ikke det skal lages flere.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, selvsagt er man ikke garantert at nabokatten skal bli roligere av kastrering. Men sannsynligheten er jo mye større at han skal bli det etter at katten er kastrert.

Uansett er det veldig uansvarlig å ha ukastrerte katter løpende fritt ute. Ikke bare med tanke på kattungeoverfloden, men også med tanke på spredning av sykdommer. I mange byer har det vært stor spredning av katteaids. Det er hovedsakelig de ukastrerte kattene som er årsak i denne spredningen, men kastrerte katter kan bli smittet hvis de blir innblandet i slosskamper (som gjerne de ukastrerte kattene setter igang..)

Søk litt på nettet, og print ut dokumenter som underbygger fordelene ved å kastrere. Bla står det mye bra på norsk huskattforenings hjemmesider.

Det er ikke frekt av deg å be om dette. Skulle bare mangle at naboene ikke kastrerte katten sin. Men vær forberedt på at naboen ikke liker forslaget ditt, mange som mener de er "katteeksperter" siden de har hatt katt hele livet osv.

Lykke til :)

Skrevet

Synes absolutt du skal spørre. Min katt får litt juling her til tider og har mistanke om at det er endel ukastrerte hannkatter rundt omkring, men jeg vet enda ikke hvor de holder til. Men så snart jeg får vite det- kommer jeg til å spørre.

Skrevet

Forklar situasjon både for deg og pusen din, ta det opp på en fin måte og spør - syns det er helt greit.

Gjest Gjest
Skrevet

TS her. Tusen takk for svar! Altså virker det ganske så akseptabelt å spørre om de kan kastrere udyret :ler: Hurra! Må bare manne meg opp litt først...Ulp!

Gjest Gjest
Skrevet

Ta en telefon. Har gjort dette selv jeg, gjort naboene oppmerksom på at kastrering av hannkatten dems kanskje ahdde vært en idè. De hadde vært inne på tanken selv, men fikk en ekstra god grunn når jeg ringte og pusha dem litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...