Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Folk som kjøper slik dritt er like fake som veskene de bærer. Husker enda hvilket ramaskrik det var her da Friis slapp sin Mulberry kopi - da skulle plutselig "alle" ha den.

Ett er nå de veskene som rett ut er fake, altså som utgir seg for å f.eks. være ekte Fendi, LV mm., men jeg synes faktisk det er verre at noen stjeler noen andres design og utgir det for å være sitt eget. Hele poenget med designvesker er at når man legger såpass med penger i det, så skal man slippe å se samme veska på annethvert gatehjørne+ at kvaliteten selvfølgelig er overlegen på ekte vare.

Uansett så greier man aldri å lure dem man gjerne vil lure til å tro at det faktisk er ekte vesker man bærer. I tillegg så støtter man faktisk terrorisme og barnearbeid når man kjøper slik fake dritt. Mange av disse "veskene" blir laget i Asia av barn som jobber under mindre ideelle forhold.

Lenger sør i Europa risikerer man nå å bli arrestert og bøtelagt dersom man bærer fake designerprodukter, og jeg håper at det blir likedan her.

Endret av Newt
Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

Mye enig med gjest over, men sliter litt med argumentet om at det er dårlig å kjøpe fake vesker fordi "de som har råd til å kjøpe orginalen skal slippe å se kopier på annethver gatehjørne". Kjøper man en rådyr veske blir den vel ikke mindre fin og bra fordi om noen som ikke har like god råd sprader rundt med en billig kopi?

Når det gjelder dette med å "støtte barnearbeid og terrorisme" :klø: jeg vet ikke helt når det gjelder vesker, men vet i allefall at med andre merketing (klær osv) så er det vel ikke noe stort skille i fht hvem som "støtter barnearbeid og terrorisme" og hvem som ikke gjør det?

Tror ikke prisdifferansen på de dyre orginale merkevarene og de billige kopiene skyldes at de som sitter og faktisk lager de dyre tingene får så uendelig mye bedre betalt, men jeg tar kanskje feil?

Gjest gjest1
Skrevet (endret)
Folk som kjøper slik dritt er like fake som veskene de bærer. Husker enda hvilket ramaskrik det var her da Friis slapp sin Mulberry kopi - da skulle plutselig "alle" ha den.

Ett er nå de veskene som rett ut er fake, altså som utgir seg for å f.eks. være ekte Fendi, LV mm., men jeg synes faktisk det er verre at noen stjeler noen andres design og utgir det for å være sitt eget. Hele poenget med designvesker er at når man legger såpass med penger i det, så skal man slippe å se samme veska på annethvert gatehjørne+ at kvaliteten selvfølgelig er overlegen på ekte vare.

Uansett så greier man aldri å lure dem man gjerne vil lure til å tro at det faktisk er ekte vesker man bærer. I tillegg så støtter man faktisk terrorisme og barnearbeid når man kjøper slik fake dritt. Mange av disse "veskene" blir laget i Asia av barn som jobber under mindre ideelle forhold.

Lenger sør i Europa risikerer man nå å bli arrestert og bøtelagt dersom man bærer fake designerprodukter, og jeg håper at det blir likedan her.

Du "brenner" for dette ser jeg :sjenert:

Endret av Newt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...