Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi er en liten vennegjeng på 5-6 stk som har kjent hverandre noen år nå. I det siste har det blitt mer og mer tydelig at ei av jentene ser på meg som en slags rival. Jeg var tidligere bare "halvveis" innvolvert i gjengen men er nå mer med, da jeg har flyttet nærmere de andre, og i tillegg har blitt singel.

Ei av jentene har stort sett hatt kontroll over planer, snakket mest, og generelt vært litt dronning. Tidligere brydde jeg meg ikke om dette, men nå som jeg treffer gjengen ganske ofte er det blitt et problem.....De andre er nemlig litt mer tilbakeholdne og synes tydeligvis er er greit at hun bestemmer det meste. Hun er veldig hyggelig og grei når hun får det som hun vil.

Jeg har litt mer meninger enn de andre (selv om jeg ser på meg selv som ganske rund i kantene - og aldri pleier å havne i konflikter m andre). Dronningen har nå bestemt seg for å vise at hun alltid får siste ord uansett, og boikotter ofte mine forslag.... og de andre følger henne.

Feks: jeg kan foreslå kino m gjengen, og da kommer hun garantert m forslag om å se filmen en dag jeg ikke kan. Og så blir det sånn.

Høres sikkert ut som en skikkelig fjortisgjeng dette. Men vi er i slutten av 20-årene, velutdannede og oppegående, og jeg blir jo bare helt sjokkert over en sånn oppførsel.....

Hva skal jeg gjøre???

ER det mulig å sette henne på plass uten å miste de andre i gjengen. Vil jo ikke det!!! Hvorfor har noen behov for å være sjef hele tiden??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja jeg tror hun er det. Men syns det er så umodent og barnslig at jeg ikke klarer å sette meg inn i tankegangen hennes i det hele tatt. Og vet derfor ikke hvordan jeg skal reagere. Alt blir liksom galt!

Gjest Lovegeckos
Skrevet

Jeg tror hun er fryktelig usikker dersom ho må holde kontrollen i gruppa. Er hun alltid til stede? Kan du ikke forsøke å ringe til en av de andre å foreslå kino etc, og ringe til en og en etter tur og til slutt til dronninga for å høre om ho henger med på lasset eller heller vil bli hjemme....

Ikke gi opp du, som sagt jeg tror ho er fryktelig usikker

Gjest Chantal
Skrevet

Kan du ikke snakke med henne på tomannshånd?

Gjest Gjest
Skrevet

Hun får alltid snusen i det om jeg har avtalt m noen andre, men det hender jo selvsagt jeg får til ting jeg også :-) Men hun har også flere ganger fått snudd avtaler på hodet selv når andre har sagt ja til meg.

Har tatt det opp skikkelig en gang, men da ble hun bare sint. Hun er nemlig såpass manipulativ at det er vanskelig å "ta" henne på noe :(

Gjest Gjest
Skrevet
Hun får alltid snusen i det om jeg har avtalt m noen andre, men det hender jo selvsagt jeg får til ting jeg også :-) Men hun har også flere ganger fått snudd avtaler på hodet selv når andre har sagt ja til meg.

Har tatt det opp skikkelig en gang, men da ble hun bare sint. Hun er nemlig såpass manipulativ at det er vanskelig å "ta" henne på noe :(

kanskje du har med en psykopat å gjøre?

Gjest Gjest
Skrevet
Vi er en liten vennegjeng på 5-6 stk som har kjent hverandre noen år nå. I det siste har det blitt mer og mer tydelig at ei av jentene ser på meg som en slags rival. Jeg var tidligere bare "halvveis" innvolvert i gjengen men er nå mer med, da jeg har flyttet nærmere de andre, og i tillegg har blitt singel.

Ei av jentene har stort sett hatt kontroll over planer, snakket mest, og generelt vært litt dronning. Tidligere brydde jeg meg ikke om dette, men nå som jeg treffer gjengen ganske ofte er det blitt et problem.....De andre er nemlig litt mer tilbakeholdne og synes tydeligvis er er greit at hun bestemmer det meste. Hun er veldig hyggelig og grei når hun får det som hun vil.

Jeg har litt mer meninger enn de andre (selv om jeg ser på meg selv som ganske rund i kantene - og aldri pleier å havne i konflikter m andre). Dronningen har nå bestemt seg for å vise at hun alltid får siste ord uansett, og boikotter ofte mine forslag.... og de andre følger henne.

Feks: jeg kan foreslå kino m gjengen, og da kommer hun garantert m forslag om å se filmen en dag jeg ikke kan. Og så blir det sånn.

[U]Høres sikkert ut som en skikkelig fjortisgjeng dette. Men vi er i slutten av 20-årene, velutdannede og oppegående, og jeg blir jo bare helt sjokkert over en sånn oppførsel.....

Hva skal jeg gjøre???

ER det mulig å sette henne på plass uten å miste de andre i gjengen. Vil jo ikke det!!!  Hvorfor har noen behov for å være sjef hele tiden??

Du har rett i at dette høres infantilt og særdeles umodent ut og det er det.

Det sier vel så mye om vennegjengen din som henne at de lar seg overstyre og manipulere av EN person er de ikke voksne da eller er det bare at de ikke orker og legge seg ut med henne? er dette en vennegjeng som har vært sammen siden barndommen?

Jeg tror at jeg ikke hadde latt meg affisere eller brukt masse frustrasjon over henne. overse hva hun gjør og heller bruk tiden på resten av gjengen snakk åpent om henne mens hun er der samtidig som at du gir henne den respekten hun hun etter min oppfattning ikke gir deg. ikke la deg lede inn i et spill hvor det gjelder og baksnakke og instigere bak ryggen på hverandre. Vær hyggelig og grei med henne inviter henne med ut ETTER at du har blitt enig med de andre om sted og dato klokken osv... Før eller siden vil de andre da forstå at du ikke har noen interresse av og krangle eller drive renkespill bak ryggen på andre samtidig som at de ser at hun IKKE er helt til og stole på.

med andre ord vær VOKSEN og hev deg over smålighet fra andres siden. som regel kommer dette av følelsen av egen utilstrekkelighet. Le av hennes forsøk på og være en makt person.

Alernativt få deg en ny vennegjeng siden de da enda befinner seg på fjortiss stadiet :legrine:

"The hunger for power is a sign for once own insecurity, Manipulation is the way for once own downfall"

mvh

sam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...