Gjest Wasabi Skrevet 8. juni 2006 #1 Skrevet 8. juni 2006 Vi "stjal" noen uutsprungne peoner (med rot) fra svigermors hage som vi plantet i vår hage for noen dager siden, men de henger voldsomt med hodet og ser ikke ut til å ville trives, tross vanning og støttepinner.. Noen gode råd?
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #2 Skrevet 8. juni 2006 Masse vann. Jeg har gjort det samme for tre uker siden.
Hu i Svingen Skrevet 8. juni 2006 #3 Skrevet 8. juni 2006 Ikke så rart at de henger med hodet når de står i knopp da. Vanne masse. Blir de ikke fine i år blir de det sikkert til neste år. Husk at de ikke skal plantes dypere enn de sto før, de skal stå med toppen av rota nesten helt i jordskorpen.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #4 Skrevet 8. juni 2006 Er sikkert riktig det med rotplasseringen høyt oppe, men vann er aller viktigst. Jeg dytta mine ned i jorda og la ganske mye jord over. Etter to dager lå de nesten langflate til tross for mye regnvær. Jeg pøste på med mer vann, og nå står de rake og fine og er i ferd med å springe ut. Det er selvfølgelig helt feil å omplante peoner i knopp, men hos meg går det helt fint. Ikke stress - bare vann i mange dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå