Fru.U Skrevet 8. juni 2006 #1 Skrevet 8. juni 2006 Jeg har ikke så mye peiling på dette, men føler at jeg enkelte dager er veldig oppblåst på slutten av dagen. Dette må jo komme av hva jeg spiser/ har i meg. Føler jeg blir det av varm kaffe (ikke så mye av kald kaffe) og spesielt av hvekebakst. Er det andre matvarer som er typisk oppblåsende? Hva er dine erfaringer?
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2006 #2 Skrevet 8. juni 2006 Gjærbakst er noe av det verste for magen min iallefall.. Og melk+ sukker (is, sjokolademelk ol).
momo Skrevet 8. juni 2006 #3 Skrevet 8. juni 2006 Jeg og har veldig oppblåst mage på slutten av dagen. Det verste jeg kan spise er hvete, nøtter, egg, kål og løk. Dette er jeg allergisk for og spiser det derfor så og si aldri. Ellers er det nok noen flere matvarer jeg får litt oppblåst mage av, men er ikke helt sikker på hva.
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2006 #4 Skrevet 8. juni 2006 Jeg blir oppblåst av søte melkeprodukter, spesielt fløte, og i tillegg av ris, løk, indisk mat fra restaurant (ikke hjemmelaget, merkelig nok), og cashewnøtter. I tillegg reagerer jeg voldsomt på noen typer godteri med kunstig søtstoff.
Gjest Gjest_feliz_* Skrevet 8. juni 2006 #5 Skrevet 8. juni 2006 Hei! Hvis du blir oppblåst av hvetebakst kan det hende du har litt hveteintoleranse. Det er ganske vanlig. prøv å kutte ut all hvete en stund, og spis spelt og rug i stedet.
Arkana Skrevet 8. juni 2006 #6 Skrevet 8. juni 2006 I tillegg til alt nevnt over her: bønner og kullsyreholdige drikker.
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2006 #7 Skrevet 8. juni 2006 Vet det er noen kan reagere med oppblåsthet på tomat også
Gjest naturlig søt Skrevet 8. juni 2006 #8 Skrevet 8. juni 2006 ...vet ikke om du bare er oppblåst i magen, eller om du føler deg hoven i kroppen også? Jeg reagerer veldig på kunstige søtstoffer, hovner opp i hele kroppen og magen buler ut. Jeg gikk ned tre kilo på to dager da jeg fant ut hva det skyldtes og kuttet det ut. Har senere lest at slike stoffer akkumuleres i leveren og skaper en slags forgiftet tilstand - og at dette hindrer fettomsetningen som også reguleres der....noe å tenke på for de som bruker mye kunstig søtt!
Gjest gjest 0 Skrevet 9. juni 2006 #9 Skrevet 9. juni 2006 Jeg blir forferdelig oppblåst av bakst med for mye gjær, og karbohydrater generelt. Jeg prøvde meg på Atkins en veldig kort periode og da fantes det ikke luft i magen min! Kaffe mocca og sukkerfri tyggis/pastiller er noe av det værste jeg kan innta i store mengder. Da buldrer og braker det som om en eksplosjon er i gang Og for å ikke glemme løk....
aowi Skrevet 11. juni 2006 #10 Skrevet 11. juni 2006 Jeg har soyaallergi og blir veldig oppblåst i magen av d.... kjipe er at det finnes i veeeeeldig mye......
Gjest Gjest_Lava_* Skrevet 11. juni 2006 #11 Skrevet 11. juni 2006 Jeg blir oppblåst av søte melkeprodukter, spesielt fløte, og i tillegg av ris, løk, indisk mat fra restaurant (ikke hjemmelaget, merkelig nok), og cashewnøtter. I tillegg reagerer jeg voldsomt på noen typer godteri med kunstig søtstoff. ← Grunnen til at du reagerer på restaurantmat er at den ofte inneholder Glutamat (GMT) som er en smaksforsterker som brukes mye i asiatisk mat. Noen får kløe og rødming i huden av det også. Merker selv at jeg får ekstremt med luft i magen av å spise på f.eks. kinarestaurant. Gjør det derfor ganske sjelden. Har også hørt at hvis man har candida (vet ikke så mye om det, men fins sikkert info på nett) reagerer man på sukker.
Fru.U Skrevet 13. juni 2006 Forfatter #12 Skrevet 13. juni 2006 Kaffe mocca og sukkerfri tyggis/pastiller er noe av det værste jeg kan innta i store mengder. Da buldrer og braker det som om en eksplosjon er i gang Å, jeg trode ikke at jeg ble oppblåst av pastillene jeg sutter så mye på.... TAKK! ...vet ikke om du bare er oppblåst i magen, eller om du føler deg hoven i kroppen også? Jeg reagerer veldig på kunstige søtstoffer, hovner opp i hele kroppen og magen buler ut. Jeg er bare oppblåst i magen, tror jeg da. Tusen takk for info. Kunstig søtning er skumlere enn jeg var klar over!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå