Gjest Camelia Skrevet 8. juni 2006 #1 Skrevet 8. juni 2006 (endret) Er det ikke slik at blå/lilla shampo skal dempe gulgrønn farge i blondt hår? Jeg er naturlig blond, men farget håret mørkere (minicolor) i desember i fjor. Tok en avfarging i april, men håret mitt er fortsatt ikke helt sitt gamle jeg. Synes håret mitt har et rødgrønngulskjær... Nå gjør nok solen susen framover, men likevel: Noen som har tips om en shampo som hjelper håret litt? Endret 8. juni 2006 av Camelia
Gjest Yzma Skrevet 8. juni 2006 #2 Skrevet 8. juni 2006 Jeg har brukt en shampo fra Define noe ganger...syns det har hjulpet litt.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #3 Skrevet 8. juni 2006 Rart hvis du har grønnskjer og røskjer på en gang.. Lillasjampo hjelper mot rødskjer, et tips mot grønnskjer er ofte tomatsaus etc..!
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2006 #4 Skrevet 8. juni 2006 Rødt fjerner grønnskjær, lilla fjerner gulskjær, blå(og sølv)fjerner orangeskjær, osv. hvis du BÅDE har rødt og grønnskjær så burde de nøytralisere hverandre..
Gjest diorgirly Skrevet 8. juni 2006 #5 Skrevet 8. juni 2006 Den gang jeg fikk grønnskjær i håret brukte jeg til vanlig lilla shampo fra define, og grønnskjæret forsvant ganske raskt. Om det var pga. shampoen vet jeg ikke, men det kan jo tenkes Lilla shampo hjelper mot gulskjær.
Gjest Camelia Skrevet 8. juni 2006 #6 Skrevet 8. juni 2006 Rødt foran og grønt bak! Lekkert. Takk for tips! Skal prøve litt forskjellig. Regner med at i løpet av sommeren er jeg meg sjæl igjen.
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2006 #7 Skrevet 8. juni 2006 Rødt foran og grønt bak! Lekkert. Takk for tips! Skal prøve litt forskjellig. Regner med at i løpet av sommeren er jeg meg sjæl igjen. ← Da ville farget håret mitt på nytt tror jeg. Du kan jo prøve å bruke en gullshampo(helst grønn men det har jeg ikke sett, men er litt grønnskjær i gull shampoen fra Tony&guy) på det røde og en rød shampo på det grønne. Ville satset på å kvitte meg med grønnskjæret først hvertfall..
Gjest Camelia Skrevet 8. juni 2006 #8 Skrevet 8. juni 2006 Ånei, ikke aktuelt å farge på nytt. Det var moro så lenge det varte, for å si det sånn. Men når det ikke varer lenger (grønt hår, ettervekst, tørt & livløst), da er det ikke moro lenger. Skal aldri mer farge håret, tror jeg.
Gjest gjesta Skrevet 8. juni 2006 #9 Skrevet 8. juni 2006 (endret) Bare en idé fra en amatør i forhold til de ulike misfargingstypene dine: Er du helt sikker på at for eksempel grønnskjæret ditt kommer fra fargingen? Jeg hadde en gang grønnskjær i håret samtidig med et herlig orangeskjær. Grønnskjæret kom av dusjen (gamle kobberrør), og var kun der dusjstrålen traff håret mest (bak). Orangeskjæret var striper som hadde blitt misfarget. Stripingen hadde gjort håret mer mottakelig for kobberavleiringene i rørene, og dermed var tragedien i gang... Elendige greier! Føler med deg Endret 8. juni 2006 av Sprilla
lillesky Skrevet 8. juni 2006 #10 Skrevet 8. juni 2006 Jeg er blond og fikk grønnskjær en gang fordi jeg hadde vært hos frisøren et par mnd. tidlig. (og hun hadde sikkert brukt bleking med metaller) og jeg brukte en ren farge (8.0), så blandet farge er bedre (8.3).
Gjest Camelia Skrevet 8. juni 2006 #11 Skrevet 8. juni 2006 Bare en idé fra en amatør i forhold til de ulike misfargingstypene dine: Er du helt sikker på at for eksempel grønnskjæret ditt kommer fra fargingen? Jeg hadde en gang grønnskjær i håret samtidig med et herlig orangeskjær. Grønnskjæret kom av dusjen (gamle kobberrør), og var kun der dusjstrålen traff håret mest (bak). Orangeskjæret var striper som hadde blitt misfarget. Stripingen hadde gjort håret mer mottakelig for kobberavleiringene i rørene, og dermed var tragedien i gang... Elendige greier! Føler med deg ← Hm... Når du sier det. Borettslaget har akkurat rehabilitert badene, nye rør, og så har vi fått badekar. Badekaret går fra å være skinnende hvitt og nyskrubbet, til å bli grønt på bare 2-3 dusjer! Vannet er nok noe av synderen, ja! Hva kan jeg gjøre med det, da? :klø:
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 4. desember 2008 #12 Skrevet 4. desember 2008 Hm... Når du sier det. Borettslaget har akkurat rehabilitert badene, nye rør, og så har vi fått badekar. Badekaret går fra å være skinnende hvitt og nyskrubbet, til å bli grønt på bare 2-3 dusjer! Vannet er nok noe av synderen, ja! Hva kan jeg gjøre med det, da? :klø:
birgitte242 Skrevet 5. desember 2008 #13 Skrevet 5. desember 2008 Ketchup! Seriøst, det fjerner grønnskjæret. Dessuten er det skånsomt for håret i forhold til farging og kjemisk behandling. Ha i nok til at det væter alt håret og sitt i ca en halvtime til å begyne med før du vasker som vanlig. Dersom ikke alt er borte tar du en omgang til. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #14 Skrevet 11. februar 2021 Funker ketchup? Har fått grønnskjær etter å farget håret fra blondt til mørkere. Anonymkode: 9f26b...390
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #15 Skrevet 11. februar 2021 Det finnes vel tonnevis med shampoer for hår som er farget blondt. Felles for disse er at de har et lilla pigmentstoff som fjerner gul og grønn misfarging i håret. Anonymkode: 651da...02f
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #16 Skrevet 11. februar 2021 Eller kjøp manic panic rødfarge og bland det ut med balsam. Da har du en toner hvor du kan justere fargen selv. Anonymkode: 501de...2a1
Splittbinders Skrevet 11. februar 2021 #17 Skrevet 11. februar 2021 Gjest Camelia skrev (På 8.6.2006 den 15.30): Rødt foran og grønt bak! Lekkert. Takk for tips! Skal prøve litt forskjellig. Regner med at i løpet av sommeren er jeg meg sjæl igjen. Jeg fikk grønt hår en gang (jeg er lys) og fikk beskjed om at det ofte skyldes "noe" (husker ikke hva) i vannet, på grunn av gamle rør. Stemte bra da, jeg bodde i en gammel bygård i Oslo da dette skjedde. Jeg klipte bort det meste, men frisøren hadde noe remedie for akkurat dette problemet.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #18 Skrevet 11. februar 2021 Hvis man farger bleket hår med en mørkere farge, så blir det grønnskjær banna bein. Trodde dette var alment kjent for 10-20 år siden, så jeg fatter ikke at noen fremdeles gjør den tabben. Anonymkode: 5d440...042
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #19 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 10.07): Funker ketchup? Har fått grønnskjær etter å farget håret fra blondt til mørkere. Anonymkode: 9f26b...390 Nei. Eller jo - det grønne går vekk, men du får ketchupfarge på håret. Anbefaler heller rensesjampo, for eksempel Paul Mitchell Three. Anonymkode: 94d12...0a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå