Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #1 Skrevet 8. juni 2006 Jeg er så skuffa. Kjæresten skal reise med en vennegjeng på tur, og jeg vil så gjerne bli med. Han har ikke spurt meg, og da tar jeg det som et hint. Det er alltid kjekkere å bli invitert enn å invitere seg selv, ikke sant? Jeg føler meg mye alene. Har ikke så stort nettverk som han, så derfor hadde jeg satt ekstra stor pris på å bli invitert. Han vet jeg ville hatt glede av å blitt med på den turen, for han vet det er en plass jeg ønsker å reise til. Hva tenker dere?
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2006 #2 Skrevet 8. juni 2006 Jeg tenker som så, at det er en tur for vennegjengen hans. De andre skal heller ikke ha med seg damene sine, og det ville bli direkte trasig å være ekstra hjul på vogna. Det ville bli så trasig at jeg ville latt være å være så egoistisk at jeg ødela turen for de abdre, og heller finne på noe på egen hånd.
Gjest Elfrida Skrevet 8. juni 2006 #4 Skrevet 8. juni 2006 Skal ikke de andre ha med seg sine kjærester? Det hadde ikke kosta han mye å forklare hvorfor du ikke er invitert da, det burde han gjort syns jeg.
Xora Skrevet 8. juni 2006 #5 Skrevet 8. juni 2006 Og hva er da årsaken til at han ikke har spurt deg? Har du egentlig andre planer den helga? Hvis ikke syns jeg det er litt dårlig gjort at du ikke har blitt spurt. Men kan det være tilfeldigheter som har gjort det sånn? Syns du skal snakke med han jeg...
Gjest Skya Skrevet 8. juni 2006 #6 Skrevet 8. juni 2006 Skal ikke de andre ha med seg sine kjærester? Det hadde ikke kosta han mye å forklare hvorfor du ikke er invitert da, det burde han gjort syns jeg. ← Ja, da må det jo være en grunn til at du ikke er invitert?
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #7 Skrevet 8. juni 2006 Jeg luftet det for ham nå. Hver gang han nevner den turen, har det revet litt innvendig, så jeg tok steget og spurte ham i dag. Han mente jeg hadde påstått at jeg skulle jobbe den helga, men det har aldri vært tilfelle. Jeg sa jeg både har penger og tid, og det er fullt muligt at jeg kan bli med, men bilen er full i følge han.
Gjest Skya Skrevet 8. juni 2006 #8 Skrevet 8. juni 2006 Ja, så lenge dere ikke kan reise på noen annen måte eller bruke en større bil så er det ikke mye å få gjort med det da. Og misforståelser oppstår lett. Så da får du heller finne på noe annet morsomt med pengene og tiden din!
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #9 Skrevet 8. juni 2006 Siden du ikke har like stort nettverk som han, har nok du større behov for at dere skal gjøre ting sammen enn han. Han derimot vil være litt med kamerater og slikt, så jeg tror nok du bør la han få ta den turen alene. Noe annet vil være egoistisk og føre til problemer i forholdet på et senere tidspunkt. Du bør heller gjøre noe alene eller sammen med andre, f.eks trene på treningsstudio, handball, etc. Rett og slett skaffe deg andre sosiale behov, hvis ikke vil forholdet sakte men sikkert bli ødelagt.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 8. juni 2006 #10 Skrevet 8. juni 2006 (endret) Det høres ut som om han ikke har lyst å ha deg med. Man har selvsagt behov for å gjøre ting hver for seg i et forhold, men dersom du kjenner denne vennegjengen og ikke har mange egne venner synes jeg det er litt dårlig gjort av kjæresten din å ikke invitere deg også med mindre det er en god grunn fra vennegjengens side at du ikke kan være med. Hvis du ikke kjenner dem, forstår jeg det derimot godt. Endret 8. juni 2006 av *Snart medlem*
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #11 Skrevet 8. juni 2006 Jeg er klar over det, gjest. Men det hender gang på gang at han finner på ting sammen med kamerater. Føler aldri jeg blir prioritert. Men det var en annen ting da..... Nå var det snakk om denne turen. Jeg har aldri sagt til ham at jeg skal jobbe den helgen, så det må bare være sprøyt fra hans side. Det er vel for å beskytte seg selv, at han sa det.
smidja Skrevet 8. juni 2006 #12 Skrevet 8. juni 2006 Kan jo hende at han har misforstått noe du har sagt en gang og derfor trodd du skulle jobbe? Kjenner du de andre som skal reise sammen med han?
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #13 Skrevet 8. juni 2006 Jeg kjenner en del av kameratene hans ja.... Trives godt sammen med dem. Vet ikke hva jeg skal tro jeg..... Om han ikke vil ha meg med, eller om han har misforstått.
smidja Skrevet 8. juni 2006 #14 Skrevet 8. juni 2006 Du kjenner jo kjæresten din best. Hva tror du da? Om han er en ærlig fyr er det vel ikke noen vits å mistro han i dette. For din egen skyld er det vel best å ikke dvele ved det. Men kanskje si noe sånt som at hvis du skal på flere turer setter jeg stor pris på å bli bedt. Lag din egen plan for den aktuelle helgen og ikke si noe mer om det.
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2006 #15 Skrevet 8. juni 2006 Jeg er klar over det, gjest. Men det hender gang på gang at han finner på ting sammen med kamerater. ← Vet du... Du skal kanskje være glad for at han finner på noe alene, sammen med kompisene sine. Forhold som ikke er tosomme på heltid, der partnerne kan finne på noe hver for seg blir normalt sterkere og mer varige enn forhold der de "må" være sammen hele tida. (Og nå snakker jeg ikke om den turen.)
Gjest Lovegeckos Skrevet 8. juni 2006 #16 Skrevet 8. juni 2006 For å være brutalt ærlig syns jeg det høres ut som om han ikke vil ha deg med.. Vet ikke hvor gamle dere er, men om du eller han har lappen kan dere vel skaffe en bil om det er det det står på. Ville ha snakket med kjæresten min jeg, om hvordan jeg føler det osv. For øvrig tror jeg du gjør det klokest i å la han leve litt av sitt liv i fred også, snakker ikke nødvendigvis om denne turen, men generellt ellers. Det er sundt og lurt å ha ett nettverk der man får impulser etc utenfor parforholdet.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #17 Skrevet 8. juni 2006 Du har kanskje rett. Vi har snakket en del om det, at jeg har mer behov for å være med ham enn han har med meg. Kanskje fordi han bor sammen med kamerater, og har selskap hele tiden. Jeg kunne ikke tenkt meg å være sammen hver dag. Langt i fra. Da får jeg klaus. Alt i fra 1-4 dager i uka passer bra. Noen ganger blir det mer, andre ganger mindre.... Har vært i forhold før, hvor vi ofte var sammen, og vi ble leie av hverandre. Så kanskje det er greit å ha litt avstand fra hverandre. Vi snakker en del sammen når vi ikke re med hverandre da..... Ringer, sender sms osv. Litt off-topic, men....
Gjest Neffi Skrevet 8. juni 2006 #18 Skrevet 8. juni 2006 Vet du... Du skal kanskje være glad for at han finner på noe alene, sammen med kompisene sine. Forhold som ikke er tosomme på heltid, der partnerne kan finne på noe hver for seg blir normalt sterkere og mer varige enn forhold der de "må" være sammen hele tida. (Og nå snakker jeg ikke om den turen.) ← Men hello! Det å være selvstendig i et forhold - og dyrke egne interesser, venner osv behøver ikke å kræsje med det å inkludere hverandre. Her er det snakk om deres FELLES venner - og jenta blir ikke invitert av sin partner! Hvor er selvrespekten til dere som godtar dette da? Hvorfor skal noen finne seg i å ikke være prioritert? Dette er for dårlig av han du er kjæreste med. Det virker som han ikke setter deg først, og ikke ser mot samme mål som deg. Dessverre - det gjør vondt. Av det du skriver her, virker det som om dette ikke er noe å skrike seg til. Et forhold med han - hva tjener DU på det?
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2006 #19 Skrevet 8. juni 2006 Litt off-topic, men.... ← Bare bittelitt! Avstand kan noen ganger skape nærhet! Ser du sånn på det, så er det kanskje ikke så farlig om han reiser en tur?
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2006 #20 Skrevet 8. juni 2006 Neffi: Du har misforstått innlegget mitt fullstendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå