Gjest bamsemums Skrevet 8. juni 2006 #1 Skrevet 8. juni 2006 Hmm... Jeg skulle gjerne ha kjøpt meg noen store, helst i en mørk farge blomsterkrukker/potter til å ha på en terrasse. Men lurer på hvem som har dette, innen en rimelig pris og litt stor størrelse. De må være fross sikre, åssen vet man det? Og hva gjør man med slike krukkr om vinteren, om man har grønne planter som tåler å stå ute om vinteren? Skal man ha lekakuler i bunnen og jord oppå eller? Er svært grønn på dette området, så håper noen der ute kan hjelpe meg!!!
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #3 Skrevet 8. juni 2006 Krukkegården, ikke så langt fra Drøbak og Ås (om jeg ikke tar helt feil) har masse fine frostsikre krukker i alle mulige størrelser. De har også hjemkjøring. De kan også fortelle deg alt du vil vite om krukker og planter gjennom vinteren.
Sunbird Skrevet 8. juni 2006 #4 Skrevet 8. juni 2006 Bogrønt har også veldig mange fine krukker i forskjellige farger og størrelser, og de fleste er frostsikre. Hør på hagesenteret der kan de nok hjelpe deg.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. juni 2006 #6 Skrevet 14. juni 2006 Et tips til: Frostsikre potter er frostsikre når de ikke er fulle av våt jord som utvider seg når den fryser. Hvis potta er smalere øverst (det er det jo mange som er, de er veldig fine også), har jorda ingen steder å gjøre av seg, og da sprekker potta uansett. For å unngå dette, kan man sette en plastbøtte oppi krukka, og plante i den. Husk å lage hull i bunnen så overflødig vann kan renne ut. Plastbøtter i diverse str får du i blomsterbutikken - som regel gratis siden de fleste kaster dem likevel. Formen på bøtta gjør at jorda kan skyve seg oppover, og siden det i tillegg blir luft mellom potta og bøtta, blir ikke potta sprengt når frosten kommer. Klipp forresten gjerne av øverste delen av bøtta hvis den stikker opp, eller legg et lag leca i bunnen hvis den kommer for langt nedi.
Gjest bamsemums Skrevet 14. juni 2006 #7 Skrevet 14. juni 2006 Ohh takker så mye Bjørnsdatter for godt tips! Skal ut imorgen å se på det...
Gjest Lea Skrevet 14. juni 2006 #8 Skrevet 14. juni 2006 Om du er ute etter noe rimelig, så har Europris sett med 3-4 store krukker. Husker ikke hvilken farge de har, men mine blå har holdt seg fint gjennom 32 vintre utendørs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå