Gjest gjest1 Skrevet 10. juni 2006 #81 Skrevet 10. juni 2006 At en gruppe går på ET menneske gjør den personen alene mye mer forsvarsløs. Det er jo en slags gjenglov, det. Og grunnen ER, at de som er i "gjengen", de tør ikke å stå alene. De må ha med seg støttespillere (for som jeg har skrevet tidligere er det jo slike tendenser her). At EN person "angriper" en gruppe vil jeg heller påstå er en form for stå-på-vilje. At man tør å stå alene i mot denne "gjengen." De feite katteeierene har jo en mulighet til å forsvare seg mye mer enn hva EN person har. ← Må man absolutt angripe noen da?
Snasen Skrevet 10. juni 2006 #82 Skrevet 10. juni 2006 Må man absolutt angripe noen da? ← Ingen har sagt man må. Jeg ser heller ikke på det jeg skriver som et angrep.
Gjest Embla s Skrevet 10. juni 2006 #83 Skrevet 10. juni 2006 At en gruppe går på ET menneske gjør den personen alene mye mer forsvarsløs. Det er jo en slags gjenglov, det. Og grunnen ER, at de som er i "gjengen", de tør ikke å stå alene. De må ha med seg støttespillere (for som jeg har skrevet tidligere er det jo slike tendenser her). At EN person "angriper" en gruppe vil jeg heller påstå er en form for stå-på-vilje. At man tør å stå alene i mot denne "gjengen." De feite katteeierene har jo en mulighet til å forsvare seg mye mer enn hva EN person har. For det første så menger dem seg sikkert i sammen, og for det andre så er det kanskje en god del av dem. Så på den måten igjen kan de jo forsvare seg bedre. Faktisk så skjønner jeg ikke greia med at jeg "angriper" feite mennesker. Det kommer jo en fedmeepidimi her til lands snart. Dere burde takke meg for at jeg gjør dere oppmerksom på det. I tillegg så kan en feit person slanke seg (se bort i fra de syke, jædæææ). ← Joda, hadde det vært ute i den virkelige verden så ser jeg poenget ditt, men jeg sitter i allefall foran min pc som et eget individ, ikke som en del av noe gruppefellesskap. Jeg er ikke feit og jeg har katt, så jeg føler meg jo ikke akkurat rammet av denne feite-katte-tråden din, men jeg blir provosert over at du skriver det allikevel, det provoserer meg at du rakker ned på folk uten grunn og foranledning. Og hva angår at fete mennesker bør takke deg for at du gjør dem oppmerksom på det... du tror jo ikke seriøst at du fungerer som en slags snill øye-åpner for en gjeng overvektige mennesker her inne? Greit nok at du kanskje fungerer som en støtte og inspirator og hjelper for vennene du omgås, men du kan da ikke påstå at du skriver disse innleggene dine for å hjelpe eller være snill? For meg virker det i allefall som om du skriver dem for å få folk til å føle seg små og dumme og skamfulle. Korriger meg hvis jeg tar feil!
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2006 #84 Skrevet 11. juni 2006 (endret) Ingen har sagt man må. Jeg ser heller ikke på det jeg skriver som et angrep. ← Da bør du kanskje notere deg at andre gjør det. Og kanskje særlig de som føler seg angrepet av påstandene dine. Man kunne for eksempel ha startet en tråd som gikk ut på dette: Pene jenter vet at de selv er pene, og slutter derfor å bruke hodet sitt fornuftig og bare flyter avgårde på utseendet sitt. I tillegg mister de alle sosiale antenner og påberoper seg retten til å hakke på andre i hytt og pine fordi de selv ikke ser at de kan såre folk. Jeg tar nå utgangspunkt i at du er så pen som du sier selv, og dette kan godt være min oppfatning av deg. Sier ikke at det er sånn jeg ser deg, men jeg kunne ha gjort det. Kanskje jeg vet om tre jenter som passer i denne beskrivelsen, betyr det dermed at jeg kan poste et sånt utsagn og bastant påpeke at sånn er det? Uansett ville en sånn tråd ha gjort at et utall jenter, både pene og ikke pene her inne, ville fått fullstendig anfall og jeg ville blitt pepret til de grader. Nå laget jeg riktignok en tråd om at folk som kun interesserer seg for hvordan andre ser ut, og som ikke fort nok og ofte nok kan få fremheve sine negative tanker om disse, er tanketomme høns (eller evneveike som var ordet jeg brukte), men den tråden var ikke ment som noe annet et sleivspark. Selv om jeg står på mitt og mener at slike personer har problemer med eget selvbilde til tross for pent utseende. Dårlig selvtillit er dog ikke synonymt med evneveik Endret 11. juni 2006 av mysan
Snasen Skrevet 11. juni 2006 #85 Skrevet 11. juni 2006 Joda, hadde det vært ute i den virkelige verden så ser jeg poenget ditt, men jeg sitter i allefall foran min pc som et eget individ, ikke som en del av noe gruppefellesskap. Jeg er ikke feit og jeg har katt, så jeg føler meg jo ikke akkurat rammet av denne feite-katte-tråden din, men jeg blir provosert over at du skriver det allikevel, det provoserer meg at du rakker ned på folk uten grunn og foranledning. Og hva angår at fete mennesker bør takke deg for at du gjør dem oppmerksom på det... du tror jo ikke seriøst at du fungerer som en slags snill øye-åpner for en gjeng overvektige mennesker her inne? Greit nok at du kanskje fungerer som en støtte og inspirator og hjelper for vennene du omgås, men du kan da ikke påstå at du skriver disse innleggene dine for å hjelpe eller være snill? For meg virker det i allefall som om du skriver dem for å få folk til å føle seg små og dumme og skamfulle. Korriger meg hvis jeg tar feil! ← Fint at du ikke er en av disse "gjengene" her inne, men du forstår det, at det fungerer sånn her inne. Man skulle ikke tro at det gikk an, man kan nesten få hakeslepp, men som jeg har sagt før: Her er det virkelig grupperinger. Vel, ang. den feite kattetråden, det er som sagt generalisering i fra min side som stammer i fra to stk "venninner" i psykisk ubalanse som i tillegg var feite. Og helt ærlig, det jeg har sett de har gjort i mot kattene sine er nok til at jeg har fått en forutinntatt holdning ovenfor en del katteeiere. Mulig det er feil, men sånn er oppfattelsen min inntil videre (men ting forandres jo stadig vekk på veien). Og skjønte du ikke at jeg spøkte når jeg sa at jeg var her for å gjøre de fete oppmerksom på fedmeepidimien?
Snasen Skrevet 11. juni 2006 #86 Skrevet 11. juni 2006 (endret) Da bør du kanskje notere deg at andre gjør det. Og kanskje særlig de som føler seg angrepet av påstandene dine. Man kunne for eksempel ha startet en tråd som gikk ut på dette: Pene jenter vet at de selv er pene, og slutter derfor å bruke hodet sitt fornuftig og bare flyter avgårde på utseendet sitt. I tillegg mister de alle sosiale antenner og påberoper seg retten til å hakke på andre i hytt og pine fordi de selv ikke ser at de kan såre folk. Jeg tar nå utgangspunkt i at du er så pen som du sier selv, og dette kan godt være min oppfatning av deg. Sier ikke at det er sånn jeg ser deg, men jeg kunne ha gjort det. Kanskje jeg vet om tre jenter som passer i denne beskrivelsen, betyr det dermed at jeg kan poste et sånt utsagn og bastant påpeke at sånn er det? Uansett ville en sånn tråd ha gjort at et utall jenter, både pene og ikke pene her inne, ville fått fullstendig anfall og jeg ville blitt pepret til de grader. Nå laget jeg riktignok en tråd om at folk som kun interesserer seg for hvordan andre ser ut, og som ikke fort nok og ofte nok kan få fremheve sine negative tanker om disse, er tanketomme høns (eller evneveike som var ordet jeg brukte), men den tråden var ikke ment som noe annet et sleivspark. Selv om jeg står på mitt og mener at slike personer har problemer med eget selvbilde til tross for pent utseende. Dårlig selvtillit er dog ikke synonymt med evneveik ← At du kommer med et sleivspark får stå på din regning. Og hvor mange ganger må jeg gjenta at jeg faktisk tåler å få den peppern jeg får? Dèt trodde jeg i hvertfall var utdebatert? Jeg sitter da ikke her på KG og gråter (eller starter tråder, høhø) og tenker at nå har jeg vært slem og jaggu meg er dem slemme tilbake. Og vet du hva mysan? Jeg har såpass sos. antenner at jeg forstår at folk angriper meg, men...da angriper jeg ofte tilbake fordi noen av angrepene ofte er enda mer lavmål enn hva jeg klarer å lire ut av meg. Og når det gjelder de som føler seg angrepet av mine påstander. Da snur jeg det faktisk helt på hodet og sier at det er de som kanskje mangler sos. antenner, osv. For ærlig talt, hvis man føler seg angrepet i f.eks kattetråden min kan det da være at faktisk personen har et psykisk issue, eller er de aller fleste KG'ere så veldig gode og snille at de tar de fleste som får litt pepper i forsvar? Tvilsomt. Endret 11. juni 2006 av Sexy C
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2006 #87 Skrevet 11. juni 2006 (endret) At du kommer med et sleivspark får stå på din regning. Og hvor mange ganger må jeg gjenta at jeg faktisk tåler å få den peppern jeg får? Dèt trodde jeg i hvertfall var utdebatert? Jeg sitter da ikke her på KG og gråter (eller starter tråder, høhø) og tenker at nå har jeg vært slem og jaggu meg er dem slemme tilbake. Og vet du hva mysan? Jeg har såpass sos. antenner at jeg forstår at folk angriper meg, men...da angriper jeg ofte tilbake fordi noen av angrepene ofte er enda mer lavmål enn hva jeg klarer å lire ut av meg. Og når det gjelder de som føler seg angrepet av mine påstander. Da snur jeg det faktisk helt på hodet og sier at det er de som kanskje mangler sos. antenner, osv. For ærlig talt, hvis man føler seg angrepet i f.eks kattetråden min kan det da være at faktisk personen har et psykisk issue, eller er de aller fleste KG'ere så veldig gode og snille at de tar de fleste som får litt pepper i forsvar? Tvilsomt. ← Jeg vet jo at du tåler den peppern du får. Jeg tviler på at du er den første som løper til mod for å sladre - og ære være deg for det! Jeg forstår også at du skjønner at folk er frekke tilbake når du er frekk. Det jeg reagerte på var at du sa at du selv ikke så dine kommentarer som angrep. Jeg bare påpekte at du bør tenke på at det kan det være andre som gjør. Og hvis folk her inne har psykiske issues og tar seg nær av det, så tar de seg nær av det. De er ikke dårligere mennesker fordi om de sliter med psyken. Man skal være litt forsiktig. Og når det gjelder sosiale antenner så synes jeg personlig at det vitner mer om mangel på sådan dersom man hetser folk, enten det er i grupper eller enkeltvis, for ting de faktisk ikke kan noe for, enn det er å ta seg nær av generell hets og kanskje ta det bokstavelig. Jeg selv er ikke spesielt nevrotisk av meg, men jeg har også ting med meg selv som jeg ikke liker, som jeg kanskje til og med har komplekser for, og om det kommer en generell uttalelse på at dette eller hint er stygt, motbydelig, lite sjarmerede osv, så sårer det, selv om det ikke var myntet på meg personlig. Og derfor reagerer jeg også på andres vegne når sårende kommentarer blir slengt ut, uten foranledning. Til info er jeg en av dem som ikke ler når Thomas Gjertsen eller Otto Jespersen gjør narr av folks utseende i beste sendetid. Jeg blir flau av sånn humor. Endret 11. juni 2006 av mysan
Snasen Skrevet 11. juni 2006 #88 Skrevet 11. juni 2006 Jeg vet jo at du tåler den peppern du får. Jeg tviler på at du er den første som løper til mod for å sladre - og ære være deg for det! Jeg forstår også at du skjønner at folk er frekke tilbake når du er frekk. Det jeg reagerte på var at du sa at du selv ikke så dine kommentarer som angrep. Jeg bare påpekte at du bør tenke på at det kan det være andre som gjør. Og hvis folk her inne har psykiske issues og tar seg nær av det, så tar de seg nær av det. De er ikke dårligere mennesker fordi om de sliter med psyken. Man skal være litt forsiktig. Og når det gjelder sosiale antenner så synes jeg personlig at det vitner mer om mangel på sådan dersom man hetser folk, enten det er i grupper eller enkeltvis, for ting de faktisk ikke kan noe for, enn det er å ta seg nær av generell hets og kanskje ta det bokstavelig. Jeg selv er ikke spesielt nevrotisk av meg, men jeg har også ting med meg selv som jeg ikke liker, som jeg kanskje til og med har komplekser for, og om det kommer en generell uttalelse på at dette eller hint er stygt, motbydelig, lite sjarmerede osv, så sårer det, selv om det ikke var myntet på meg personlig. Og derfor reagerer jeg også på andres vegne når sårende kommentarer blir slengt ut, uten foranledning. Til info er jeg en av dem som ikke ler når Thomas Gjertsen eller Otto Jespersen gjør narr av folks utseende i beste sendetid. Jeg blir flau av sånn humor. ← Ja, ok. Nei, det kan være forståelig at en del vil ta det som et angrep, men jeg vil ikke påstå at jeg mener og direkte angripe noen. Det er heller en skrivemåte jeg har. Enkelte tråder er som sagt ikke like seriøst ment, og noe må taes med en klype salt. Og jeg mener faktisk helt ærlig at så lenge moderatorene lar mine innlegg få stå, da går de m.a.o ikke over streken. På den måten igjen så kan man heller ignorere meg hvis jeg kommer med et lignende innlegg, men jeg er enig med deg (eller hvem det enn var... Embla kanskje) at jeg burde roe litt ned på frekkhetene mine slik at folk tar meg mer seriøst og for å ikke såre noen, men... jeg føler også samtidig at det ikke er mitt ansvar hvis noen føler seg støtt av mine kommentarer. Vi er tross alt på et forum på nett. Og jeg mener at man må regne med sånt her. Jeg ler nå veldig av Thomas Gjertsen jeg, da, så vi har muligens veldig forskjellig humor. Og en ting, bare for å ha det klart. Jeg sitter ikke og prøver å psyke folk her inne altså. Jeg anser meg faktisk for å være en ganske så snill jente, men at jeg kan være løsmunnet, ja, det er jeg. Og hvis du leser mine svar så ser du også at jeg tar i mot kritikk uten å reise bust for det om. Konstruktiv kritikk ser jeg på som lærdom. Enten er jeg enig, ellers er jeg uenig. Jeg tør faktisk å påstå en ting til også, at jeg ikke er blandt de som slenger mest dritt her. Det som jeg hele tiden prøver å få frem, som jeg tydeligvis ikke klarer å formulere meg bra nok på er de slengbemerkningene i fra andre brukere som er pakket inn slik at man ikke kan "ta" de for det. For meg er sånt mye verre for da vet man faktisk ikke hvor man har det mennesket i det hele tatt. Nå skal ikke jeg fremheve meg selv, men det dere "ser", det "får" dere.
Gjest Neffi Skrevet 11. juni 2006 #89 Skrevet 11. juni 2006 Ja, ok. Nei, det kan være forståelig at en del vil ta det som et angrep, men jeg vil ikke påstå at jeg mener og direkte angripe noen. Det er heller en skrivemåte jeg har. Enkelte tråder er som sagt ikke like seriøst ment, og noe må taes med en klype salt. Og jeg mener faktisk helt ærlig at så lenge moderatorene lar mine innlegg få stå, da går de m.a.o ikke over streken. På den måten igjen så kan man heller ignorere meg hvis jeg kommer med et lignende innlegg, men jeg er enig med deg (eller hvem det enn var... Embla kanskje) at jeg burde roe litt ned på frekkhetene mine slik at folk tar meg mer seriøst og for å ikke såre noen, men... jeg føler også samtidig at det ikke er mitt ansvar hvis noen føler seg støtt av mine kommentarer. Vi er tross alt på et forum på nett. Og jeg mener at man må regne med sånt her. Jeg ler nå veldig av Thomas Gjertsen jeg, da, så vi har muligens veldig forskjellig humor. Og en ting, bare for å ha det klart. Jeg sitter ikke og prøver å psyke folk her inne altså. Jeg anser meg faktisk for å være en ganske så snill jente, men at jeg kan være løsmunnet, ja, det er jeg. Og hvis du leser mine svar så ser du også at jeg tar i mot kritikk uten å reise bust for det om. Konstruktiv kritikk ser jeg på som lærdom. Enten er jeg enig, ellers er jeg uenig. Jeg tør faktisk å påstå en ting til også, at jeg ikke er blandt de som slenger mest dritt her. Det som jeg hele tiden prøver å få frem, som jeg tydeligvis ikke klarer å formulere meg bra nok på er de slengbemerkningene i fra andre brukere som er pakket inn slik at man ikke kan "ta" de for det. For meg er sånt mye verre for da vet man faktisk ikke hvor man har det mennesket i det hele tatt. Nå skal ikke jeg fremheve meg selv, men det dere "ser", det "får" dere. ← Jeg digger dine innlegg - og forstår deg, og hva du vil understreke veldig godt!
Ottine Skrevet 11. juni 2006 #90 Skrevet 11. juni 2006 For å være helt ærlig så synes jeg at mange her inne slenger unødvendig mye dritt. Kvinner kan virkelig være kvinner verst! Hvorfor må det være slik? Av alle ting burde jo et forum på KVINNEguiden virkelig være et forum hvor kvinner kan søke om råd og få fornuftige svar tilbake. Mange har feks problemer i samlivet sitt med menn - og i enkelte tråder kan TS da bli skikkelig uthengt av jenter i tillegg... Det er vel noe av det man MINST trenger! Nei, ladies; skjerpings! La oss gjøre KG til et trivelig sted for alle! Det har vært nok folk som sletter seg og ikke gidder mer nå.
Gjest Neffi Skrevet 11. juni 2006 #91 Skrevet 11. juni 2006 Jepp, men man kan bare begynne med seg selv
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #92 Skrevet 11. juni 2006 At EN person "angriper" en gruppe vil jeg heller påstå er en form for stå-på-vilje. At man tør å stå alene i mot denne "gjengen." ← Det står det respekt av så lenge den som går i mot flesteparten har gode og saklige innlegg! Det finns en del av dem her inne også, som står fram med fullt brukernavn.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #93 Skrevet 11. juni 2006 Det som jeg hele tiden prøver å få frem, som jeg tydeligvis ikke klarer å formulere meg bra nok på er de slengbemerkningene i fra andre brukere som er pakket inn slik at man ikke kan "ta" de for det. For meg er sånt mye verre for da vet man faktisk ikke hvor man har det mennesket i det hele tatt. ← Her er jeg, ufattelig nok, enig med deg for en gangs skyld. Det er endel av den type oppførsel ute og går her inne, og den er kanskje særlig tydelig for nye brukere som kommer. Jeg husker selv den velkomsten jeg fikk her inne hvor noen tok seg nær av at jeg var en gjest som kom inn i "deres" tråd. Men man må bare overse slikt - det er folk som sannsynligvis ikke er verdt å henge sammen med uansett. Det er nok av oppegående mennesker å omgås med her inne.
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2006 #94 Skrevet 11. juni 2006 Jeg tar meg i å like SC bedre og bedre... Du kler å være saklig Sexy (Nei, jeg er ingen kosemoser)
Gjest Embla s Skrevet 11. juni 2006 #95 Skrevet 11. juni 2006 Jeg tar meg i å like SC bedre og bedre... Du kler å være saklig Sexy (Nei, jeg er ingen kosemoser) ← Og jeg tar meg i å være enig med Mysan.
SW20 Skrevet 11. juni 2006 #96 Skrevet 11. juni 2006 Sexy Cat, er det mulig å bli morsommere? Du tar kaka. Hver gang ← Så ikke helt hva som var så morsomt med innlegget hennes jeg, GJEST?
Gjest Hilde79 Skrevet 12. juni 2006 #98 Skrevet 12. juni 2006 Så ikke helt hva som var så morsomt med innlegget hennes jeg, GJEST? ← Må du se det for at det skal være morsomt for gjest da??
Gjest Gjest_pia_* Skrevet 13. juni 2006 #99 Skrevet 13. juni 2006 Lest igjennom hele den konfirmasjonsdebatten, og holte på å ramle av stolen da LL avslørte seg!! Fy faen så tøft! Tipper det var noen av "superbestevenninnene" Her inne som fikk seg en midt på trynet, og det fortjente de!!
Gjest Gamle Lois Skrevet 13. juni 2006 #100 Skrevet 13. juni 2006 Helt greit at folk sa sin mening i den tråden. Jeg har f.eks. kost og most med Frysepulver, og jeg tåler fint at hun tok et motsatt standpunkt enn meg i den saken. Jeg har ikke slettet meg på grunn av KG-kulturen, selv om det nok var en vekker for meg også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå