Gå til innhold

KG "kulturen"

Gjest Gjest_Poltergeist_*

Fremhevede innlegg

Gjest Hilde79
Skrevet (endret)
Hvis det virkelig er slik er det rett og slett latterlig.  Da snakker vi om snobberi.

Jeg mener ikke bevisst. Jeg tenkte på sammenligningen med hvordan vi lar oss påvirke av reklame, f.eks fine damer på H&M-plakater, vi går og kjøper buksa. Reklame og markedsføring påvirker oss hver dag helt uten at vi tenker over det, vi liker å hvile øya på noe pent, det gir en følelse av velvære... Avataren representerer et image, det er i mange tilfeller den eneste informasjonen vi får av det mennesket. Kult avatar, kult image, kul person.

Ble litt rotete... men kanskje tydeligere?

Endret av Hilde79
Videoannonse
Annonse
Skrevet
men hvem er "disse brukerne" med heiagjeng osv? det kan virke som det snakkes om de samme personene. nysgjerrig jeg. :sjenert:

Jeg vet, jeg vet, jeg vet hvem det er. :hoppe:

Drit morsomt å se på når det forekommer. :smilbla:

Gjest Hilde K S
Skrevet
men hvem er "disse brukerne" med heiagjeng osv? det kan virke som det snakkes om de samme personene. nysgjerrig jeg. :sjenert:

Dersom jeg sa det, måtte jeg drepe deg. :sjarmor:

Gidder jeg slibirge kommentarer om intelligensen min? Nei. I grunnen så gjør jeg ikke det, så derfor lar jeg vær å si noen navn. Regner med noen som føler seg truffet kommer til å kommentere dette utsagnet uansett, gjerne utlogget.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg vet, jeg vet, jeg vet hvem det er. :hoppe:

Drit morsomt å se på når det forekommer. :smilbla:

:ler: Enig. Også er det ofte denne gruppen som roper aller høyest når det er noe som går DEM i mot.

Gjest Gjest
Skrevet

Kulturen her inne er stort sett fin, synes jeg. Opphetede svar gir frisk debatt og det er vel det som er meningen. Trikset er vel å ikke ta seg nær av hva folk skriver. Dette er et diskusjonsforum og kosemosing er rett og slett kjedelig.

Vi har en liten klikk av brukere som er skikkelig kosete med hverandre, men som gir et temmelig umodent inntrykk utad. Kjennetegnet på disse er besserwissere uten særlig egne erfaringer, med meninger basert på hva mamma eller andre de kjenner har sagt eller gjort. Disse klarer å lire av seg de mest utrolige ting, men egentlig er det bare gøy. Setter farge på debattene.

Gjest Gjest
Skrevet

Tja, gøy og gøy. jeg likte KG bedre før denne "gjengen" kom inn. Men, men, sånn er forumverden!

Til slettede gamle brukere som Melk, LL og flere, dere er sårt savnet.

Skrevet
Hvis det virkelig er slik er det rett og slett latterlig.  Da snakker vi om snobberi.

Jeg mener ikke bevisst. Jeg tenkte på sammenligningen med hvordan vi lar oss påvirke av reklame, f.eks fine damer på H&M-plakater, vi går og kjøper buksa. Reklame og markedsføring påvirker oss hver dag helt uten at vi tenker over det, vi liker å hvile øya på noe pent, det gir en følelse av velvære... Avataren representerer et image, det er i mange tilfeller den eneste informasjonen vi får av det mennesket. Kult avatar, kult image, kul person.

Enig med Hilde 79. Det er assosiasjoner det er snakk om, det er jo ikke slik at man bevisst bestemmer seg for å like noen fordi de har en kul avatar. Ellers får man jo et inntrykk av en bruker etterhvert, og det bestemmer mye for hvordan man kan oppfatte et enkeltinnlegg.

Gjest Gjest
Skrevet
jeg syns det er bedre når man går på en gruppe i sin helhet enn å gå alle i mot en. hver sin mening.

Jeg synes sexy katter er latterlige, pretensiøse og mangler antenner. :)

Hver sin mening.

Gjest synseren
Skrevet

Jeg behandler alle likt uansett avatar. En tiltalende avatar fører ikke automatisk til at jeg liker den personens meninger. Det blir helt feil. Jeg forholder meg bare til teksten og vurderer ut i fra den.

Gjest Hilde79
Skrevet

Jeg vil også legge til at jeg mener at problemet er mer nyansert enn som så. Jeg tror ikke det BARE er snakk om en kul avatar. Det er ikke vanskelig å tenke seg denne problemstillingen i det virkelige liv, på jobb eller skole. Jenter rotter seg sammen, sånn har det alltid vært. Det er noen som kan si hva det skal være og andre bør knapt åpne kjeften før de får en overhaling. Kommer an på om man er i den kule gjengen eller ikke.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg merker det samme.  Som "gjest et eller annet" blir jeg vridd og vrengt på, eller totalt oversett, men bruker jeg nicket mitt så får jeg saklige svar og motargumenter.  (Vel, ikke saklige svara fra alle da... :ler: )

Jeg logger meg aldri ut for å slenge dritt og skriver på samme måte som innlogget og som gjest.  Det hender bare jeg synes det er greit å være utlogget i forhold til hvilken PC jeg bruker osv.

Snåle greier.

Jeg har opplevd det motsatte. Jeg var fast bruker her for 4 år siden, da fikk jeg mye pepper og dritt. Så ble jeg borte noen år og begynte å titte innom her i vinter igjen, men tar ikke opp nicket igjen. Er bare gjest, og har ikke fått noe dritt enda.

Skrevet
Jeg synes sexy katter er latterlige, pretensiøse og mangler antenner. :)

Hver sin mening.

Ok. Jeg liker heller ikke katter. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil påstå at en av grunnene til at jeg gikk fra å være fast bruker til å være gjest, var at endel mennesker her inne ikke har evnen til å la en ting hvile.

Plutselig kunne noe man skrev for to år siden bli brukt mot en i et innlegg og da var det ikke måte på hvor teit og idiotisk man var. I tillegg så kan flertallet her inne IKKE diskutere på et skikkelig vis - eller de kan diskutere så lenge alle er enige med dem og vi er gode venner. Kommer det imidlertid argumenter fra motparten som man enten ikke liker eller ikke kan svare fornuftig på, så er veien til "å herregud, skaff deg et liv", "du er så naiv", "noe så idiotisk" mm. kort. Det er sånn man venter å høre i 7. klasse.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg for min del fatter ikke at folk evner å huske hva jeg skrev for to år siden engang, men det gjør de - det fikk jeg erfare for et par uker siden.

Det er jo egentlig bare latterlig og får meg til å lure på hva folk har å bedrive tiden sin med når de sitter og logger alt som blir sagt over flere år... :ler:

Gjest Gjest_frida_*
Skrevet
Dette er så typisk KG at jeg blir :kvalm:

En bruker har faktisk blitt mobbet ut av KG.

Og jeg blir så kvalm...over at "dere" (en god del brukere her inne) prøver å fremstå som disse pertentlige, voksne og oppegående damene, men som ikke finnes det i det hele tatt.

Man skulle tro at "vi" kvinner ble bedre og mer modne med årene, men nei da.

Dette typisk kvinnehatet som mange kvinner har i seg...det er å finne fremdeles.

Jeg hadde vært så flau jeg, hvis jeg fremsto som så mange her inne gjør.

At jeg kommer med enkelte generaliserende tråder her innimellom er noe helt annet.

Jeg går på en hel gruppe... dere er derimot drit feige og går alle i mot EN! :kvalm:

:klappe:

Her har du sagt mye fornuftig.

Selv mener jeg at det ikke er bra å gå i mot grupper eller enkeltpersoner, men det er værre dersom det er en enkeltbruker som blir dyttet ned i sølen, enn en hel gruppe. Vi mennesker er sterkere sammen enn helt alene.Sånn er det bare.

Gjest Embla s
Skrevet

Det er noe av det jeg prøvde å få fram. Spør en som kan tekst/bilde-analyse. Jeg tror ikke vi selv vet eller klarer å styre hvordan og hvorfor vi lar oss påvirke. Men er i liten tvil om at det er slik. Og tror ikke det har med snobberi å gjøre!

Gjest Embla s
Skrevet
:klappe:

Her har du sagt mye fornuftig.

Selv mener jeg at det ikke er bra å gå i mot grupper eller enkeltpersoner, men det er værre dersom det er en enkeltbruker som blir dyttet ned i sølen, enn en hel gruppe. Vi mennesker er sterkere sammen enn helt alene.Sånn er det bare.

Jo, selvfølgelig er det litt bedre å bli trakkasert som del av en gruppe kontra alene. Men det gjør jo ikke SC sine trakkasseringer av visse grupper mer sympatisk.

Skrevet
Jo, selvfølgelig er det litt bedre å bli trakkasert som del av en gruppe kontra alene. Men det gjør jo ikke SC sine trakkasseringer av visse grupper mer sympatisk.

At en gruppe går på ET menneske gjør den personen alene mye mer forsvarsløs. Det er jo en slags gjenglov, det.

Og grunnen ER, at de som er i "gjengen", de tør ikke å stå alene. De må ha med seg støttespillere (for som jeg har skrevet tidligere er det jo slike tendenser her).

At EN person "angriper" en gruppe vil jeg heller påstå er en form for stå-på-vilje. At man tør å stå alene i mot denne "gjengen."

De feite katteeierene har jo en mulighet til å forsvare seg mye mer enn hva EN person har.

For det første så menger dem seg sikkert i sammen, og for det andre så er det kanskje en god del av dem. Så på den måten igjen kan de jo forsvare seg bedre.

Faktisk så skjønner jeg ikke greia med at jeg "angriper" feite mennesker.

Det kommer jo en fedmeepidimi her til lands snart. Dere burde takke meg for at jeg gjør dere oppmerksom på det. I tillegg så kan en feit person slanke seg (se bort i fra de syke, jædæææ).

Gjest gjest1
Skrevet

At EN person "angriper" en gruppe vil jeg heller påstå er en form for stå-på-vilje. At man tør å stå alene i mot denne "gjengen."

De feite katteeierene har jo en mulighet til å forsvare seg mye mer enn hva EN person har.

For det første så menger dem seg sikkert i sammen, og for det andre så er det kanskje en god del av dem. Så på den måten igjen kan de jo forsvare seg bedre.

Faktisk så skjønner jeg ikke greia med at jeg "angriper" feite mennesker.

Det kommer jo en fedmeepidimi her til lands snart. Dere burde takke meg for at jeg gjør dere oppmerksom på det. I tillegg så kan en feit person slanke seg (se bort i fra de syke, jædæææ).

Stå-på-vilje var et morsomt uttrykk for det du bedriver i noen tråder. Jeg oppfatter det mer som at du snakker nedsettende om alle som ikke er sånn som deg. Et annet ord for det er: Sjølgod. Nå også selvrettferdig.

Når det gjelder at de feite katteeierne har bedre mulighet til å forsvare seg er en sannhet med modifikasjoner.

Alle her inne sitter én og én bak sine skjermer. Noen lar utsagnene dine prelle av som vann på gåsa, men det kan også være at noen faktisk tar seg nær av det du skriver. Er man overvektig så vet man gjerne det selv, uten å få det slengt i fjeset på en mest mulig gjennomtenkt ubehagelig måte.

Nå er ikke jeg særlig overvektig, men jeg holder slankekurs, og jeg ser hvordan det for enkelte faktisk er et slit å miste de kiloene som skal av. Det er lett for deg å si, som ikke har kjent problemet på kroppen, at det bare er å slanke seg. Her kommer du også med utsagn som baserer seg på mangel på kunnskap. Du skal være litt forsiktig med det hvis det faktisk er sånn at du ønsker å bli tatt seriøst.

Det å slanke seg handler om å legge om hele livsstilen, og det er ikke gjort i en håndvending. Det er ikke lett heller. Det er som regel grunner for at det har blitt som det har blitt. Du må lære deg å tenke litt lenger enn til din egen lille nesetipp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...