Gå til innhold

KG "kulturen"

Gjest Gjest_Poltergeist_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Poltergeist_*
Skrevet
Er det ikke også slik at noen brukere får pepper uansett?

Er det ikke slik at enkeltbrukere på KG blir utsatt for den rene heksejakten?

Har dere lagt merke til at både gjester og registrerte brukere leter etter ting å "ta" andre brukere/gjester for?

Har dere lagt merke til at brukere blir stalka her?

Har dere lagt merke til at enkeltbrukere på KG blir hånt av andre? Ofte gjentatte ganger?

Vi KGere som gruppe behandler ikke gjestene som gruppe spesielt godt, og enkelte registrerte brukere får atskillig mer pepper enn de fortjener.

Vi KGere som gruppe behandler i mange tilfeller folk svært dårlig.

Mobbekulturen her har vokst seg sterkere opp gjennom åra.

Er det slik vi ønsker å ha det???

Dette er utsagn hentet fra en annen tråd her inne - de fleste vet sikkert hvilken uten at jeg behøver å skrive det.

Er det slik vi ønsker at KG skal framstå? Som et forum for spesielt innvidde hvor det er bare noens meninger som er gangbare, mens andre blir betraktet som trailertrash?

Jeg har fulgt dette forumet i noen år, og jeg må si meg enig i sitatet over om at desverre så HAR mobbekulturen vokst seg sterkere her inne. Vi har bl.a. den berømmelige konfirmasjonstråden og for et par dager siden var det noen som spurte noe om et par vesker på velværeforumet og fikk vel regelrett beskjed om å dra til helvete. Dette er bare to av nokså mange eksempler fra den nære fortid. Personlig så synes jeg at KG har forandret seg så pass mye til det verre, at jeg ikke er her en brøkdel så mye som jeg var før.

Fortsetter det slik, så tror jeg at det er en overhengende fare for at forumet kollapser oppå seg selv. Det kommer til å bli nokså snevert dersom det bare er visse personer som skal ha uttalerett mens andre skal bli kjeppjaget ut herfra. Antallet nye postere kommer nok til å gå ned dersom man er ny her inne, men ikke tør å åpne kjeften av frykt for hvilke svar man får.

Nå er det noen som kommer til å si at "dersom man ikke tåler at folk er uenige med en, så har en ikke noe på nettet å gjøre". Det kan så være, men det er ikke noen unnskyldning for å kaste alt av folkeskikk på dør. Man kan være uenig og samtidig oppføre seg som folk.

Det er klart at dersom noen får svar ala dette:"Uansett så burde trådstarter ha blitt utestengt og kjølhalt for å poste sånn dritt."(sakset fra en reell tråd her inne), så spørs det om vedkommende kommer tilbake igjen.

Jeg har også sett tendenser til at vi til tider er flinke til å snu tråder helt opp ned - gjerne slik at det ender med negativt fokus på trådstarter. Et eksempel på dette er vel abort. En eller annen skriver inn og lurer på hvilken type abort som kan være best. Før eller senere dukker det opp svar som: MORDER! Du tar livet av et annet menneske din slask!.... En person som sitter i den situasjonen at hun vurderer abort, har det sikkert ille nok fra før om hun ikke skulle få slike svar og. Naturligvis er det folk som mener at abort likestilles med drap og det skal de naturligvis få mene, men dersom man har et minimum av sosiale antenner, så skjønner man sikkert at dette innlegget kommer fra et menneske som kanskje ikke har det så greit. Hvorfor ikke bare gå ut av tråden uten å si noen ting? Sist jeg sjekket var det ikke skriveplikt her inne selv om man kanskje skulle tro det når man ser hva enkelte kan få seg til å si.

Gjester vs. faste brukere.....akk ja...Dette kommer vel til å være et evigvarende problem her inne. Heldigvis ser det nå ut til at vi er nede i en bølgedal når det gjelder dette, men det er ikke tvil i min sjel om at det kommer til å toppe seg igjen. Som enkelte poengterer, så er det lett å skjule seg bak en "gjeste konto" når man ikke vil være gjenkjent slik at det er lett å være drittsekk eller stalke noen uten å bli gjenkjent. Slike folk burde få en femmer og gå å kjøpe seg et liv. Disse ødelegger også for majoriteten av gjester som er helt vanlige folk på jakt etter et diskusjonsforum.

Imidlertid så viser jo de siste dags hendelser igjen at gjester ikke blir behandlet på lik linje med faste brukere. Jeg tror vi kan ha godt av å huske at det faktisk sitter et ordentlig menneske bak gjeste nicket også - en person som godt kan bli såret eller forbannet over hva som blir skrevet på lik linje med de som er registrert med et nick. De fortjener å bli behandlet på samme måten som andre når de poster noe - enten det nå gjelder små grønne menn eller tannpine.

For husk: de fleste gjestene her inne er folk som er ute etter et morsomt sted å slå hjel tiden på. De er oppegående mennesker som ofte har mye fornuftig å si og jeg tror KG hadde blitt et kjedelig sted uten dem.

Så hva vil jeg egentlig med dette her?

Jo, vi bør bli flinkere til å gå i oss selv, både gjester og faste brukere. Kanskje vi av og til kan tenke oss om to ganger før vi poster noe i stedet for å la følelsene styre. Tråden står nok der når vi kommer tilbake og - og er den fjernet var det kanskje ikke en tråd verdt å poste i i utgangspunktet.

Vi bør tenke over at det er flere enn oss selv her inne, så dersom du lager ett innlegg så får du ikke nødvendigvis alltid svar som er enige med det du synes. Dette er faktisk lov, og ikke noe å gå av skaftet for. En som ikke er enig med deg er ikke nødvendigvis et dasshøl.

Husk på at kua også har vært kalv. Det er ikke sikkert at alle vet at grønn beis var et tema for tre måneder siden og at det "for guds skyld går an å søke"

Alle her inne har vært nye brukere en gang.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Meg over^^

Jeg vil også legge til at denne tråden ikke er ment som kritikk av enkeltpersoner eller grupper, men som en generell oppfordring til alle slik at vi forhåpentligvis kan få et forum hvor alle trives.

Endret av Poltergeist
Gjest gjest1
Skrevet

Veldig klokt innlegg, Poltergeist. :klappe:

Jeg ser at enkelte gjester kun er troll, men dette ser man jo i løpet av et par innlegg, i tillegg til at startinnlegget gjerne også lyser av useriøsitet.

Men vi har mange gjester som er fullstendig oppegående og har vært gjester i årevis, og som kommer med sindige og fornuftige svar.

Selvfølgelig kan man være uenig i ting, men det gir jo ingen rett til å være slem!

Og når trådstarter faktisk holder en ydmyk tone, og sier at vedkommende skjønner motforestillingene og argumentene, så er det INGEN unnskyldning i verden for å fortsette og hakke på vedkommende.

Det er en jævlig bitchy og barnslig mentalitet, og dere som vet at dette gjelder dere, bør ta en tur i dere selv.

Selv håper jeg at jeg ikke har oppført meg sånn. Jeg har vært nebbete og slem mot en bruker her inne, men jeg ser vedkommende som et forumstroll og ikke noe annet, og alt denne brukeren poster er sure oppgulp.

Jeg håper jeg ikke har vært slem mot andre, som faktisk også har positive og konstruktive ting og komme med, bare fordi jeg selv har vært uenig.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Var det LL sitt mims-innlegg hun skulle bli kastet ut for, sa de? Det du sakset ut?

:overrasket:

HVA er det som feiler mennesker her?

Endret av Towelie
Gjest Gjest
Skrevet

Det har blitt sånn bl.a. fordi modereringen er så inkonsekvent.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har en teori. Om den stemmer vet jeg ikke, men kanskje er det noe i den?

Det finnes et enormt utvalg forum for tida. Menge av dem er lukket, noen er helt åpne, og noen er noe midt imellom. På lukkede fora viser det seg ofte at folk knytter ganske nære bånd. De klikker seg sammen, og de utleverer ofte mer enn det som godt er om både seg sjøl, familen og omgangskretsen. Det er jo ikke så farlig, tenker de kanskje, for hit kommer ingen uten at de er godkjent av menigheta.

På lukkede fora må nemlig nye brukere (eller skal vi si medlemmer?) som hovedregel gjennom ei "opptaksprøve". Nye brukere gis begrensa rettigheter en periode, mens de som er innenfor kollektivt har lov til å grille, spørre ut, mobbe og sette til veggs nykomlingene. Når folk først er innenfor møter de ei tilsynelatende mobbefri sone. For mobbefri er den jo ikke. De har bare blitt mobbere sjøl, og det gjør ikke slett så vondt.

Jeg tror dessverre dette smitter.

Gjest Gjesta
Skrevet
Var det LL sitt mims-innlegg hun skulle bli kastet ut for, sa de? Det du sakset ut?

:overrasket:

HVA er det som feiler mennesker her?

Jeg tror vi gjør lurt i å ikke relatere diskusjonen ensidig til mims/LL, men tenke på KG som helhet.

Gjest Gjest
Skrevet
Det har blitt sånn bl.a. fordi modereringen er så inkonsekvent.

At folk oppfører seg som drittsekker har jo ingenting med modereringen å gjøre.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg tror vi gjør lurt i å ikke relatere diskusjonen ensidig til mims/LL, men tenke på KG som helhet.

Ah ok. Jeg tenkte bare å spørre siden han sa han hadde sakset det ut. Uansett er det uhørt for å bruke et snerpete ord som det.

Gjest Til modde
Skrevet

Tråden er ryddet på overnevnte link! Hvorfor har dere ikke skrevet det a?

Det var helt riktig å rydde der for det var mye drit til TS.

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er Tispa, men jeg har også et annet brukernavn her på KG. Om ikke det skulle være nok, så hender det en og annen sjelden gang at jeg skriver som gjest her. Dere vet: Det er ikke alle PCer man har lyst til å logge seg inn på. ;)

Jeg har vært lenge på KG. Ikke bare har jeg vært her lenge, men jeg har også (i alle fall før i verden) også et helt bestemt image her.

Tispa, det er ho dønn seriøse dama som liker SM-sex, det. Jeg ble faktisk oppfatta som så seriøs at moddene en gang for lenge siden sletta hver eneste forekomst av et visst utsagn, helt til jeg skrev det. -For når Tispa skrev det (det var til og med en sex-relatert tråd) måtte det være seriøst og ikke tull. :ler:

Jeg hadde lyst til å bli kvitt dette imaget. Jeg hadde ikke lyst til å være den seriøse SM-dama lenger.

Dermed sletta jeg profilen min og oppretta en ny. Tispa gjenoppsto for å operere i seksualitetsforumet, som har vært off-limits for den nye brukeren.

Vel...

Tispa er tilbake igjen. Jeg orker nemlig ikke å være her som den andre brukeren. Innlegg jeg skriver som Tispa kan få applaus, men skriver jeg det samme som den andre brukeren, evt som gjest, er det mye dritt å få.

Hvorfor er det sånn?

Hva er det som gjør at et bestemt nick eller en bestemt avatar liksom blir et slags godkjenningsstempel på innholdet i innlegget og personen bak nicket?

Endret av Tispa
Gjest Gjesta
Skrevet

Tispa, nå ble jeg grusomt nysgjerrig på hvem ditt alter ego er ;) Må være rart å oppleve at andre skiller sånn mellom dine to bruker navn.

Gjest Gjest
Skrevet
Innlegg jeg skriver som Tispa kan få applaus, men skriver jeg det samme som den andre brukeren, evt som gjest, er det mye dritt å få.

Hvorfor er det sånn?

Hva er det som gjør at et bestemt nick eller en bestemt avatar liksom blir et slags godkjenningsstempel på innholdet i innlegget og personen bak nicket?

Dette er du ikke alene om å ha opplevd, og det er flere som lurer på hvorfor det er sånn.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det oppleves veldig rart, Kosemose.

Jeg har ikke planer om å avsløre det andre nicket, for en dag kan jeg få behov for å anonymisere meg litt uten å være gjest.

Gjest Titt tei
Skrevet
Det oppleves veldig rart, Kosemose.

Jeg har ikke planer om å avsløre det andre nicket, for en dag kan jeg få behov for å anonymisere meg litt uten å være gjest.

Jeg merker det samme. Som "gjest et eller annet" blir jeg vridd og vrengt på, eller totalt oversett, men bruker jeg nicket mitt så får jeg saklige svar og motargumenter. (Vel, ikke saklige svara fra alle da... :ler: )

Jeg logger meg aldri ut for å slenge dritt og skriver på samme måte som innlogget og som gjest. Det hender bare jeg synes det er greit å være utlogget i forhold til hvilken PC jeg bruker osv.

Snåle greier.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Kjempebra innlegg, Poltergeist.

Og jeg har på grunn av dette blitt med på å starte et nytt forum... Jeg orker ikke mer KG-drit.

Skrevet (endret)

Dette er så typisk KG at jeg blir :kvalm:

En bruker har faktisk blitt mobbet ut av KG.

Og jeg blir så kvalm...over at "dere" (en god del brukere her inne) prøver å fremstå som disse pertentlige, voksne og oppegående damene, men som ikke finnes det i det hele tatt.

Der sitter dere med deres krasse og snevre meninger og forteller en "gjest" hva og hvordan ting er, og hadde h*n vært innlogget...da hadde tonen vært en helt annen.

Om det er sånn man vil ha det? Nei...de fleste vil kosemose og slenge litt med leppa og være "kul" ovenfor en ny her eller ovenfor en gjest.

Jeg ser dette støtt og stadig her inne. Ikke noe nytt det.

Man skulle tro at "vi" kvinner ble bedre og mer modne med årene, men nei da.

Dette typisk kvinnehatet som mange kvinner har i seg...det er å finne fremdeles.

Jeg hadde vært så flau jeg, hvis jeg fremsto som så mange her inne gjør.

At jeg kommer med enkelte generaliserende tråder her innimellom er noe helt annet.

Jeg går på en hel gruppe... dere er derimot drit feige og går alle i mot EN! :kvalm:

Endret av Sexy C
Gjest Gjest
Skrevet

Sexy Cat, er det mulig å bli morsommere? Du tar kaka. Hver gang :klappe::legrine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...