Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #121 Skrevet 16. juni 2006 men "liker ikke" er altså ikke noe ordentlig argument. ← har jeg noen gang sagt jeg 'liker ikke' kanskje??
Gjest Ninakanin Skrevet 16. juni 2006 #122 Skrevet 16. juni 2006 Jeg var for biler, helt til en bil kjørte over hunden til naboen. ← Veldig veldig godt poeng.
Gjest baby-E Skrevet 16. juni 2006 #123 Skrevet 16. juni 2006 Jeg var for biler, helt til en bil kjørte over hunden til naboen. ← Ser ikke helt sammenhengen. Det er da mennesker som styrer biler, så da er det mennesker du ikke er for da :klø: Eller har jeg misforstått deg?
Gjest 2324 Skrevet 16. juni 2006 #124 Skrevet 16. juni 2006 Jeg var for biler, helt til en bil kjørte over hunden til naboen. ← Ser ikke helt sammenhengen. Det er da mennesker som styrer biler, så da er det mennesker du ikke er for da :klø: Eller har jeg misforstått deg? ←
Gjest baby-E Skrevet 16. juni 2006 #125 Skrevet 16. juni 2006 Det er direkte uansvarlig å ha hunden ute, uten tilsyn når det er ulv eller andre farer i området. Akkurat som at hunder kan bli påkjørt hvis de løper rundt der det er trafikk. ← Hunden stod i bånd ute. Dette er i et boligstrøk. Altså ikke vant med ulver der. Er heldigvis den eneste ulven jeg har hørt om der også. Er ikke generelt i mot ulv, bare i boligstrøk og tettbebygde strøk. Der syns jeg de ikke han noe å gjøre.
Gjest 2324 Skrevet 16. juni 2006 #126 Skrevet 16. juni 2006 Hunden stod i bånd ute. Dette er i et boligstrøk. Altså ikke vant med ulver der. Er heldigvis den eneste ulven jeg har hørt om der også. Er ikke generelt i mot ulv, bare i boligstrøk og tettbebygde strøk. Der syns jeg de ikke han noe å gjøre. ← Skjønner jo at slike ting ikke er artig. Og jeg tviler vel på at det er noen her som mener at ulven skal kunne ferdes i bloigstrøk. Man må jo kontrollere bestanden, som vi gjør med andre dyr. Men igjen, setter man opp noen hus langt inne i skogen må man nesten regne med å ha naturen rett utenfor døra, på godt og vondt.
Gjest baby-E Skrevet 16. juni 2006 #127 Skrevet 16. juni 2006 Skjønner jo at slike ting ikke er artig. Og jeg tviler vel på at det er noen her som mener at ulven skal kunne ferdes i bloigstrøk. Man må jo kontrollere bestanden, som vi gjør med andre dyr. Men igjen, setter man opp noen hus langt inne i skogen må man nesten regne med å ha naturen rett utenfor døra, på godt og vondt. ← for å si det sånn...de bor ikke langt inne i noen skog.
Gjest 2324 Skrevet 16. juni 2006 #128 Skrevet 16. juni 2006 for å si det sånn...de bor ikke langt inne i noen skog. ← Nei da. Ulykker kan skje. Det er aldri heldig når ville dyr forviller seg dit de ikke skal være. Det være seg ulv eller elg.
Gjest baby-E Skrevet 16. juni 2006 #129 Skrevet 16. juni 2006 Nei da. Ulykker kan skje. Det er aldri heldig når ville dyr forviller seg dit de ikke skal være. Det være seg ulv eller elg. ← Det er sant!
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #130 Skrevet 16. juni 2006 ← Selvfølgelig. Men å bli motstander av et dyr som har en naturligplass i norsk fauna, på grunn av en slik episode du nevner blir litt merkelig. Slike ting vil skje, hvis man ikke passer på hunden sin. Det er direkte uansvarlig å ha hunden ute, uten tilsyn når det er ulv eller andre farer i området. Akkurat som at hunder kan bli påkjørt hvis de løper rundt der det er trafikk. ←
Gjest 2324 Skrevet 16. juni 2006 #131 Skrevet 16. juni 2006 Nei, jeg tror faktiks ikke hadde sett anderledes på det da. At en ulv skal angripe et barn ser jeg på som så usansynelig at det ikke er verdt å nevne en gang. Men selvfølgelig hadde det vært tragisk. Det er jo kommet fram tidligere i denne tråden at det ikke har vært rapportert angrep av ulv på menneske på en liten evighet. Hvis du er redd for at dyr skal angripe barnet ditt, er det naboens Golden Retriver du skal rette bekymringene dine mot.
Gjest Ninakanin Skrevet 16. juni 2006 #132 Skrevet 16. juni 2006 Her i Norge er vi så bortskjemt på ufarlig natur at vi er helt potte tett hva mangfold og vern gjelder.. Australia: Et utall giftige slanger og insekter tar livet av bøttevis med folk, barn og hunder hvert eneste år. For ikke å snakke om hai. Afrika: Løver, hyener, elefanter, vannbøffel og flodhest, samt slanger, dreper folk. Og hai, langs kysten. Asia: Tigre, slanger og insekter, samt hai, dreper folk. Amerika: Slanger, alligatorer (spiser mye hund og katt i boligstrøk), puma og bjørn skader og dreper folk hvert eneste år, samt hai. LA OSS DREPE ALLE VILLDYR, MOAHAHAHAHAAAAAA!!!!!!!!!!!!
Gamle gode 10na Skrevet 16. juni 2006 #133 Skrevet 16. juni 2006 Alle dyr er en del av "livets store sirkel", og har sin plass i kretsløpet.
Gjest Virvel Skrevet 17. juni 2006 #134 Skrevet 17. juni 2006 har jeg noen gang sagt jeg 'liker ikke' kanskje?? ← Det virker ikke akkurat som det er favorittdyret ditt, nei. Men nå var det ikke akkurat det jeg spurte deg om heller, jeg lurte på hvordan du kan si at rovdyr ikke gjør noen nytte for seg...
Gjest KA Skrevet 17. juni 2006 #135 Skrevet 17. juni 2006 Du sier nok noe annet den dagen det er din HUND som ender i en ulvemunn. Eller ditt BARN! Tatt i betrakting du har hund/barn, evt den dagen du får det! En hund bør være trygg hjemme på eget tun! Den dagen jeg kommer hjem til en hund som er ihjelrivd, den dagen vet jeg ikke hva jeg gjør! ← Altså... En hund er da også et rovdyr (og dertil nært beslektet med ulv, som er et HUNDEDYR). Hunder gjør også langt mer skade her til lands enn den bittelille ulvestammen vi har. Det er langt mer sannsynlig at et barn vil bli tatt av hund, enn av ulv. Enkelte hunderaser er også langt mer aggressiv enn ulv. Jeg synes det er merkelig at du vil ha vekk ett hundedyr for at andre hundedyr skal være en tanke mer trygg. Når det er sagt må det jo påpekes at i og med at ulvebestanden er såpass liten, vil det ikke få ringvirkninger i Norges økosystem om den forsvant. Ulven var da også utryddet, men så innførte vi en ny ulvestamme. Ikke spør meg hvorfor. Den gode, gamle norske er nok borte for godt. Det er nok mer sentimentalitet som får folk til å gå i forsvar for ulven, og selv besitter jeg den samme sentimentaliteten. Sauebøndene burde jo være de største forkjemperne for ulv, de håver jo in bøttevis med penger hver gang en "ulv" har vært på ferde igjen... Som sagt, ulvebestanden er for liten til at utrydding vil medføre økologiske konsekvenser, men på den annen side er den så liten at klappjakt er totalt sløseri av ressurser. Det dårligste argumentet jeg har hørt så langt er at man skal føle seg trygg i skog og mark. Tror nok det er større sjanse å få smittsom hjernehinnebetennelse av flottbitt enn å bli antastet av ulv. Uansett er ikke skogen til for vår fornøyelse; vi bør ha mer respekt for Moder Natur enn som så.
Gjest Bodillen Skrevet 17. juni 2006 #136 Skrevet 17. juni 2006 Vi driver jakt på bl.a elg og rådyr for å holde bestanden nede. Hadde ulven fått leve naturlig i vår fauna ville vi fått god hjelp til den jobben. At ulven ikke skiller på rådyr og sau er noe man bare må ta konsekvensen av. Naturlovene kan være harde, men det er de som gjelder. Jeg leste forresten for en tid tilbake at 70% av hunderasen Bichon Frisè har bitt sin egen eier...lurer på hvor stor prosentandel av ulven her til lands som har vært i nærheten av å bite et menneske, jeg...
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #137 Skrevet 18. juni 2006 Trådstarterer = meg!!!!! Det er gjesten du skal spørre!!! Damn da, vil virkelig ikke bli forveksla med h*n!!! ← Beklager! Mente selvfølgelig å spørre den sinte anti-ulv-GJESTEN om alle rovdyr i verden bør begrenses!
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2008 #138 Skrevet 7. juli 2008 Jatta, den uendelige debatten.. Her sies det at vi alri vil få store ulveflokker.. Og ulveflokker dreper vel ikke mennesker? Pussig.. I kirkeboka der jeg bor står det "mann drept av ulv". Ulver som alle andre dyr, dreper alt som rører seg når de blir sultne. Jeg bor på bygda, og hvem FAEN tørr å la ungene sine gå de to km til skolen i vintermørket en mandags morgen når en ulveflokk raser i området. Ikke neste år, men la oss si dine barnebarn kan faktisk oppleve dette.. Rovdyr ble utryddet av en enkel grunn. Norge har satset på husdyr, og ettersom den vanlige bonden fikk skytevåpen og jaktet, har ulvens plass på næringskjeden mer eller mindre forsvunnet. Den som mener at de vil ha en ulveflokk flyende i naboølaget slik som vi som bor på bygda står i fare for å få, kan flytte ut av byene. Tenk tanken... Ser jeg ulv når jeg er på jakt ( ja jeg jakter elg), skal jeg sørge fo at jeg har nattearbeid. Og jeg kommer aldri til å angre meg..
The Kitten Skrevet 8. juli 2008 #139 Skrevet 8. juli 2008 Gjerne sleng med en begrunnelse på svaret deres! Fikk ikke stemme, så skriver heller klart og tydelig: JEG ER FOR ULV! Hilsen The Kitten :banantroll:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå