Gå til innhold

Ulv!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja til ulv, jeg er oppvokst på landet men bor i by.

Det er helt latterlig at vi skal utrydde en art for å bevare husdyr. Vi har bønder i familien, som sliter med rovdyr - men synes de synd i dyra sine bør de også gjete dem.

Gjest Gjest
Skrevet
Host kremt...det heter jegerprøven...jaktprøve er noe helt annet, og det betyr bajs for jakta om noen er strenge på en jaktprøve...

host kremt.. Ser du jeg skrev jaktprøver o.l ?

JEgerprøve er en ting, den MÅ alle ha for å i det hele tatt ha lov til å gå på jakt, og lov til å gå med våpen. Her lærer man teori i tillegg til en skytetest. Denne tar man EN gang i livet, ofte da man er 16 år!

Jaktprøver betyr ikke bajs for jakta om de er strenge, det er nettopp her de kan luke ut skyttere som er 'farlige' å ha på jakt!! Dette må gjøres vært år!!

Gjest Ninakanin
Skrevet
host kremt.. Ser du jeg skrev jaktprøver o.l ?

JEgerprøve er en ting, den MÅ alle ha for å i det hele tatt ha lov til å gå på jakt, og lov til å gå med våpen. Her lærer man teori i tillegg til en skytetest. Denne tar man EN gang i livet, ofte da man er 16 år!

Jaktprøver betyr ikke bajs for jakta om de er strenge, det er nettopp her de kan luke ut skyttere som er 'farlige' å ha på jakt!! Dette må gjøres vært år!!

:overrasket:

Eh, ja, du trenger ikke å fortelle meg hva en jegerprøve er, det var jo jeg som gjorde deg oppmerksom på fenomenet!

Og vet du hva en jaktprøve er?

Gjest Gjest
Skrevet
:overrasket:

Eh, ja, du trenger ikke å fortelle meg hva en jegerprøve er, det var jo jeg som gjorde deg oppmerksom på fenomenet!

Og vet du hva en jaktprøve er?

Hallo??

Jeg vet utmerket godt hva en jegerprøve er, jeg har tatt den selv!!!!!!!!!

En jaktprøve vet jeg godt hva er ja. De har div skytetester!! Og klarer du ikke grensen får du ikke jakte!!

Min bror er akitv innen dette. Så ja jeg vet utmerket godt hva dette er!!!

Vet du kanskje? Siden du spør mener jeg. HA HA

Gjest Gjest
Skrevet
Hallo??

En jaktprøve vet jeg godt hva er ja. De har div skytetester!! Og klarer du ikke grensen får du ikke jakte!!

Vet ikke du kanskje? Siden du spør mener jeg. HA HA

Gjest Ninakanin
Skrevet
Hallo??

Så fint du har tatt den selv!! Selvsagt kunne jeg vite det! Forstår godt du hisser deg opp når jeg spør om noe jeg vet fra før, hallo, hvor dum går det an å bli.. ;)

Jaktprøve, min kjære venn, er ikke en prøve. Det er en konkurranse innen jaktsporten, som innebærer at jaktbikkjene sporer opp vilt,og blir bedømt etter utførelse og dressurferdigheter....jeg er ikke ute etter å "ta" deg, men er veldig glad i at ord og uttrykk blir brukt riktig. :)

Kan godt hende du vet utmerket godt det du har inni hodet ditt når du sier "jaktprøve", men jaktprøve er det ei :)

Gjest Little me
Skrevet

Halooooo, gjest, haloooooooooo??????

;)

:klappe: til ninakanin!!! :)

Gjest Ninakanin
Skrevet
Hallo??

sånn, for ordens skyld:

Jegerprøver-

Alle som skal jakte elg, hjort og villrein (og rådyr med rifle) må avlegge årlig skyteprøve.

Side 64 i jegerprøveboka, norges jeger- og fiskeforbund.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg spør "upoppulær gjest" igjen: Synes du at alle rovdyr i verden bør utryddes? De kan jo skade mennesker og pine andre dyr...

Gjest Ninakanin
Skrevet
Jeg spør "upoppulær gjest" igjen: Synes du at alle rovdyr i verden bør utryddes? De kan jo skade mennesker og pine andre dyr...

da må vi ta sjimpansene også, for de spiser også kjøtt!!!

Gjest Gjest
Skrevet
sånn, for ordens skyld:

Jegerprøver-

Alle som skal jakte elg, hjort og villrein (og rådyr med rifle) må avlegge årlig skyteprøve.

Side 64 i jegerprøveboka, norges jeger- og fiskeforbund.

er jo det jeg sier. Og hvis du må slå opp for å vite det så er du blond!

Gjest Ninakanin
Skrevet
er jo det jeg sier. Og hvis du må slå opp for å vite det så er du blond!

:)

Fy søren så hardnakket du er!

Jegerprøver= det du tenker på.

Jaktprøve= konkurranse.

SKYTEPRØVE= den årlige skytetesten DU snakker om.

Blond er jeg ei, men liker å bevise det når jeg vet jeg har rett.

Jeg snakker ikke om hvorvidt de har årlig skytetest eller ei for riflejegere, men om du som bruker ett ord feil! Nå må du klare å lese det som står her.

Gjest Gjest
Skrevet
:)

Fy søren så hardnakket du er!

Jegerprøver= det du tenker på.

Jaktprøve= konkurranse.

SKYTEPRØVE= den årlige skytetesten DU snakker om.

Blond er jeg ei, men liker å bevise det når jeg vet jeg har rett.

Jeg snakker ikke om hvorvidt de har årlig skytetest eller ei for riflejegere, men om du som bruker ett ord feil! Nå må du klare å lese det som står her.

Konkuransse/skytetest anser jeg for det samme. Poenget er at det er et krav du må klare! Og vi vet tydeligvis begge to hva dette er. Så om jeg bruker litt annen ordformulering enn deg så spiller ikke det noen rolle. Det er min måte å uttale meg på!

Gjest Little me
Skrevet
Konkuransse/skytetest anser jeg for det samme. Poenget er at det er et krav du må klare! Og vi vet tydeligvis begge to hva dette er. Så om jeg bruker litt annen ordformulering enn deg så spiller ikke det noen rolle. Det er min måte å uttale meg på!

En ganske så dårlig sådan...

Hvis du uttrykker deg mer presist og saklig er det lettere å ta deg seriøst.

Gjest Ninakanin
Skrevet

du nå tar du regelrett feil!!!!

og å fortsette å argumentere er bare helt idiotisk opptreden!!

Du kan ikke anse epler og bananer for det samme?!

Herregud jeg må visst forklare dette enda grundigere..

Skytetesten i den årlige prøven er et obligatorisk opptak for dem som skal jakte med rifle. Her er kravene strenge, og man luker ut farlige skyttere, som du sier. En måte å begrense skadeskyting. Helt rett!!

Men JAKTPRØVE er en konkurranse for jegere med BIKKJENE sine, hvor hundene slippes og man utfører alt utenom selve skuddet i jakta, og premieres etter hva bikkjene klarer å utføre i fjellet eller i skauen!

Nå må du klare å innrømme at du har tatt feil før du driter deg totalt ut. At du har jegerprøven og broren din jakter er vel og bra, men det hjelper fint lite når du tydeligvis har mangelfull kunnskap om en sentral del av jaktsporten!!

Gjest Gjest
Skrevet
du nå tar du regelrett feil!!!!

og å fortsette å argumentere er bare helt idiotisk opptreden!!

Du kan ikke anse epler og bananer for det samme?!

Herregud jeg må visst forklare dette enda grundigere..

Skytetesten i den årlige prøven er et obligatorisk opptak for dem som skal jakte med rifle. Her er kravene strenge, og man luker ut farlige skyttere, som du sier. En måte å begrense skadeskyting. Helt rett!!

Men JAKTPRØVE er en konkurranse for jegere med BIKKJENE sine, hvor hundene slippes og man utfører alt utenom selve skuddet i jakta, og premieres etter hva bikkjene klarer å utføre i fjellet eller i skauen!

Nå må du klare å innrømme at du har tatt feil før du driter deg totalt ut. At du har jegerprøven og broren din jakter er vel og bra, men det hjelper fint lite når du tydeligvis har mangelfull kunnskap om en sentral del av jaktsporten!!

Unnskyld meg. Men nå er jeg lei av å bli trakkasert av deg. Vi snakker tydeligvis om to forskjellige ting.

For jaktprøve her hvor jeg bor er det du forklarer som skytetest!!

Vi har ingen jaktprøve som er obligatorisk med bikkjene!!

Varierer tydeligvis fra jaktlag til jaktlag.

MEn min 'skytetest' = din 'jaktprøve'

Dessuten det er ulv dette er ment debatt mot. Og jeg er i mot ulv. Godta min mening!

Nå gidder jeg ikke mer!

Gjest Ninakanin
Skrevet
Unnskyld meg. Men nå er jeg lei av å bli trakkasert av deg. Vi snakker tydeligvis om to forskjellige ting.

For jaktprøve her hvor jeg bor er det du forklarer som skytetest!!

Vi har ingen jaktprøve som er obligatorisk med bikkjene!!

Varierer tydeligvis fra jaktlag til jaktlag.

MEn min 'skytetest' = din 'jaktprøve'

Dessuten det er ulv dette er ment debatt mot. Og jeg er i mot ulv. Godta min mening!

Nå gidder jeg ikke mer!

du, nå tar du litt på vei her... jeg trakkaserer ingen, jeg prøver å hjelpe deg til å bruke et ord riktig..

Og du misforstår gang på gang. Det er ingen obligatorisk jaktprøve for bikkjene noe sted... det er en KONKURRANSE, for gøy, for kos, for sport, for å premiere jaktbikkjer for å avle bra hunder.... det har ingenting med jaktprøven å gjøre, det er jo hele poenget mitt...

og jeg er helt enig i at skytetest heter skytetest. men det er først du bruker det begrepet riktig, for første gang i hele denne "krangelen" mellom oss to.

det er et skille mellom jaktprøven og skytetesten.. det var den årlige skytetesten jeg skulle ønske du ikke kalte jaktprøve, fordi det er feil :)

hva du mener om ulv, er meg revnende likegyldig, det har absolutt ingenting med det å gjøre :) (ja debatten har med ulv å gjøre, men jeg tenkte på debatten min med deg)

Gjest Gjest
Skrevet (endret)
du, nå tar du litt på vei her... jeg trakkaserer ingen, jeg prøver å hjelpe deg til å bruke et ord riktig..

Og du misforstår gang på gang. Det er ingen obligatorisk jaktprøve for bikkjene noe sted... det er en KONKURRANSE, for gøy, for kos, for sport, for å premiere jaktbikkjer for å avle bra hunder.... det har ingenting med jaktprøven å gjøre, det er jo hele poenget mitt...

og jeg er helt enig i at skytetest heter skytetest. men det er først du bruker det begrepet riktig, for første gang i hele denne "krangelen" mellom oss to.

det er et skille mellom jaktprøven og skytetesten.. det var den årlige skytetesten jeg skulle ønske du ikke kalte jaktprøve, fordi det er feil :)

hva du mener om ulv, er meg revnende likegyldig, det har absolutt ingenting med det å gjøre :) (ja debatten har med ulv å gjøre, men jeg tenkte på debatten min med deg)

er akkurat dette du sier jeg har ment hele veien. Misforstå meg rett om du først har tenkt å misforstå

Innlegget er redigert, Mie (mod)

Endret av Mie
Gjest Ninakanin
Skrevet
tosk. er akkurat dette du sier jeg har ment hele veien. Misforstå meg rett om du først har tenkt å misforstå

!? nå må du hjelpe meg her, nå falt jeg av lasset iallefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...