Gå til innhold

Takkegaver til gjestene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig med takkegave til gjestene i et bryllup? Noen som har det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Turboguri
Skrevet

Veldig typisk i usa.. Her pleier en vel bare å ta med seg bordkorta..

Skrevet

Absolutt ikke vanlig her i landet nei

Skrevet

det er mer en amrikans ting enn en norsk en

Men det er noen her i norge som f.eks fyller en liten pose med f.eks sjokolade eller loveherats som bordkort og da får jo gjestene denne "gaven"

Skrevet

Ikke vanlig i norge nei!

jeg har vært på bryllup i Mexico - der fikk jeg en sånn organzapose med lavendel (for å legge i klesskapet) og så har jeg vært på bryllup der dama kom fra fillipinene, og der fikk jeg en engel som kunne henges på f.eks juletreet (Men der drev mannen gavebutikk, så kanskje det var derfor)

Aldri opplevd å få noe i et norskt bryllup!

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, dette er ikke vanlig praksis i Norge, men jeg skal ha det da jeg opprinnelig er fra Storbritannia og det er vanlig der...

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Jeg har heller ikke inntrykk av at dette er vanlig i Norge.

Vi skal ikke ha det.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror ikke det er vanlig, men vi hadde en liten eske med snop til alle gjestene. Det var mange barn i vårt bryllup og denne gaven gjorde nok at det var enklere å sitte lenge ved bordet for de små.

Skrevet

Det vanligste er vel å dele ut en liten pose med sjokolade f.eks.

Alle våre gjester skal bo på hotell, derfor skal vi gi dem en liten hyggelig oppmerksomhet som venter på rommet når de kommer dit. Ikke noen gave, men en liten gavepose med kort der vi takker for at de kom, et lite program med "hva skjer når", kanskje en liten pose lovehearts og andre småtterier f.eks.

Skrevet
Det vanligste er vel å dele ut en liten pose med sjokolade f.eks.

Hvis man deler ut noe ja, er vel det det vanligste.. Ellers er vel bare dette nok en amerikansk tradisjon som handelsstanden veldig gjerne ser at vi adoperer og derfor reklamerer for som om det er heeelt vanlig.. Gjør som dere vil, det er det fine med bryllup, ingen vil reagere om dere ikke gir dem no hvertfall..

Gjest Gjest
Skrevet

Muligens litt utenfor tema, men...

Hva med forlovere, toastmaster og andre gjester som deltar spesielt (synger i kirka, åpner gaver etc). Bør de få noe? I så fall, noen gode idéer?

Gjest Gjest
Skrevet

Nå er jeg selv opprinnelig filippinsk og vil derfor holde tradisjonen til en viss grad... dvs. at vi kommer til å dele ut småkaker i gulleske til gjestene. Det blir egentlig en del av bordpynten/ bordkortet. Selve bordkortet er gavelappene som henger på eskene. På den måten slår vi flere fluer i en smekk; pynt, bordkort og gave :)

Vi kommer også til å gi en ekstra oppmerksomhet til dem som skal synge og spille i kirken, toastmaster, DJ og selskapsfotografen... vi har ikke bestemt oss va det blir, men vi tenker oss at vin kanskje vil være en sikker gave :)

Gjest Gjest
Skrevet

jeg vet om noen som på slutten av kvelden når alle står i ring for å si hadet før paret går så har brudeparet gitt gjestene en rose hver.....

Skrevet
Hvis man deler ut noe ja, er vel det det vanligste.. Ellers er vel bare dette nok en amerikansk tradisjon som handelsstanden veldig gjerne ser at vi adoperer og derfor reklamerer for som om det er heeelt vanlig.. Gjør som dere vil, det er det fine med bryllup, ingen vil reagere om dere ikke gir dem no hvertfall..

Jeg har vært i 2 bryllup der man har lagt ut små godteposer til gjestene, så for meg er det vanlig....

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har vært i 2 bryllup der man har lagt ut små godteposer til gjestene, så for meg er det vanlig....

Kan ikke se for meg at gjestene hopper av glede over en godtepose :forvirret: Det blir mer "barnebursdag" for meg...

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med gjest over; gotteriposer minner meg om barnebursdager. Nekter selv der å dele slikt.

Ikke for å kritisere, men dette tar litt av spør du meg.

Husmusa

Gjest Gjest
Skrevet

Litt slurvefeil over:Nekter selv der å dele slikt UT.

Husmusa

Skrevet

Det kommer litt ann på hva slags "godtepose" det er snakk om. Sånn som man hadde i barnebursdag, en papirpose med siegmann, twist osv, er det vel ingen som snakker om. Jeg har vært i bryllup hvor det stod en liten, dekorativ eske med to biter håndlaget sjokolade i hjerteform på hver plass. Det syntes jeg var stilig og godt. En liten chiffonpose med lovehearts kan se ganske OK ut, men det blir alt for søtt (på alle måter) for min smak. Tror ikke jeg kommer til å ha noe slikt. Det finnes nok av andre ting å bruke penger på (mener ikke at det er dumt eller noe slikt. hadde ikke penger vært et problem hadde jeg nok vurdert det selv)

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi hadde lagt små sjokoladehjerter innpakket i rødt sølvpapir på hver kuvert. De tvar kun fordi det var dekorativt, og jeg håper jeg ikke har bidratt til å importere gaver til gjestene-skinnen.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi bruker håndmalte hvitvinsglass som bordkort, og disse får gjestene med seg :)

Hadde aldri kommet på å savne noen "takkegave" om jeg var bryllupsgjest!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...