Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Samboeren min og jeg vil gjerne prøve å få barn. Jeg har gått på p-pilla i 8 år og lurer derfor på om jeg må forvente at det vil ta lenger tid fordi p-pillene til en viss grad fortsatt er effektive eller er effekten borte med en gang? Kanskje et dumt spørsmål, men bare lurer på om det er noen som har erfaringer med dette. Jeg synes det er greit å vite i tilfelle det vil ta litt tid. Jeg vil være forberedt.. Vi gleder oss noe enormt til å bli gravide!
Nellie Cortado Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Jeg trodde at virkningen satt i lenge så jeg sluttet på pillene 6 måneder før vi egentlig hadde tenkt å prøve aktivt. Men jeg ble gravid med en eneste gang!! Ble litt overrasket der ja! Men vi gleder oss stort!
Murf Skrevet 8. juni 2006 #3 Skrevet 8. juni 2006 Vanskelig å planlegge... det KAN ta tid, og det kan går fort. Var du regelmessig før du startet med p-piller? Etter 7 års p-pillebruk klaffet det for oss i første prøveperiode, så det kan gå fort også. Jeg hadde helt regelmessige sykluser før jeg startet med p-piller.
Scorpina Skrevet 8. juni 2006 #4 Skrevet 8. juni 2006 Ja, dette kan jo være veldig individuelt fra kvinne til kvinne. Selv hadde jeg gått på p-piller siden jeg va 15 år når vi bestemte oss for å få barn (var 25 -ble 26 når hun ble født) Vi visste no ikke bedre - men han brukte gummi de to første mnd....og den tredje mnd "peisa vi på" og voila : gravid på første forsøk. Superheldig! Hadde såvidt lest noe om at man har "p-pille stoffet" i seg i kroppen en stund etter men hvor _lenge_ visste jeg ikke. Vi satsa på ca 3 mndr og det funka jo. Nå derimot, nesten 8 år etter første fødsel - har vi lyst å prøve på nytt. Men nååå går ting litt treigere. (har vel ikke "forsøkt" sånn iherdig så lenge da...) Slutta m pilla i februar og nå skriver vi jo juni så ting er vel ikke HELT up-to-date enda.... Jaja, vi har det no gøy mens vi prøver hehe ;-)
Malama Skrevet 8. juni 2006 #5 Skrevet 8. juni 2006 I snitt tar det ifølge det jeg har lest 3-6 måneder å "komme tilbake i gjenge" etter pilleslutt. Men noen blir gravid på første forsøk, og andre sliter med å få syklusen i gang i et år etter pilleslutt (deretter antar man at det ikke er pillene som er problemet, og oppsøker lege) Altså 0-12 måneder er "ikke uvanlig" 3-6 måneder er "det normale". Dette gjelder forå få syklusen igang. Deretter er det jo altså slik at selv med en helt normal syklus kan det ta litt tid å bli gravid... Med andre ord: svæææært individuelt.
Blueberry Skrevet 8. juni 2006 #6 Skrevet 8. juni 2006 Jeg slutta på p-pillen for 13 måneder siden, og har enda ikke blitt gravid...
Catrine Skrevet 8. juni 2006 #7 Skrevet 8. juni 2006 Jeg slutta på pillen i slutten av februar, og har testa i dag, og fikk en svaaaak strek. (Håper at regelen om at 'strek er strek - uansett' gjelder meg også) Så for meg tok det noen måneder, men det er slett ikke unormalt, det er veldig individuelt.
meta Skrevet 8. juni 2006 #8 Skrevet 8. juni 2006 (endret) Med datteren vår tok det ti måneder etter pilleslutt (9 måneder med aktiv prøving, en måned for å se om syklusen kom i gjenge). Denne gangen.. Sluttet på pillen i juni/juli. Prøvd aktivt siden august men fortsatt ikke noe positivt resultat.. Endret 8. juni 2006 av meta
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #9 Skrevet 9. juni 2006 Sluttet for et år siden og har fremdeles sykluser på bærtur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå