Gå til innhold

dumt å bruke Visa på nett?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_zadine_*
Skrevet

Bestillte nettopp badekar fra VVSBAD.no, og der måtte jeg oppgi Visanummer.

Har aldri bestilt ting på nettet før, så jeg ahr aldri lagt igjen Visa nummeret mitt før.

Hvor dumt var dette av meg?

Eller er det ingen fare med det.

Ser ut som et seriøst firma.

Men jeg sjekka nettbanken rett etter, og penga var trukket med en gang. Skal de det?

Ble plutselig usikker her

Videoannonse
Annonse
Gjest Thalassa
Skrevet

jada, det har jeg gjort mange ganger også, ikke noe å bekymre seg over, nå får du snart nytt badekar! :)

Skrevet (endret)

Det er helt trygt og veldig enkelt å betale ting med kort på nettet.

Men se an firmaet og siden. Så og si alle norske sider er helt trygge. Vær litt skeptisk til en del utenlandske sider.

Noen har en funksjon som heter Pay Pal, det er en bra sikkerhets funksjon.

Det er helt normalt at pengene blir trekt med en gang. Det er faktisk en av fordelene, da er du ferdig med det med en gang.

Endret av Nellie Cortado
Skrevet

Visa er helt greit å bruke på nett, men det er lurest å bruke kredittkortvarianten og ikke debetkortvarianten.

Gjest Gjest
Skrevet

Utdrag fra kjøpsbetingelsene hos VVSBad.no:

Når du registrerer din ordre blir et beløp tilsvarende ordresum reservert på ditt betalingskort. Beløpet inkluderer frakt og mva. Når varen leveres blir dette beløpet trukket. Dersom ordren slettes eller angrefrist senere blir benyttet, blir beløpet tilbakeført. VVSBAD.no vil ha oversikt status på reservasjon og betaling knyttet til ditt kundenummer og –navn i vår WebShop, men vel og merke ikke tilgang til ditt kortnummer eller andre personlige opplysninger.

Som du ser blir ikke beløpet trukket fra konto, men reservert. Du ser ikke forskjellen på dette i nettbanken, da en reservasjon brukes for å sette beløpet til side til varen er levert, og det faktisk skal overføres til mottaker. På denne måten er det du som får rentene for beløpet fram til varen er levert.

Skrevet

Jeg handler alltid med kredittkort i alle fall. Ikke debetkort. Det var jeg veldig takknemlig for da en nettbutikk plutselig greide å belaste meg seks ganger for samme kjøp her for litt siden. Så slapp kontoen min å bli tømt inntil jeg fikk pengene refundert.

Gjest Gjest
Skrevet

Man får ikke brukt pengene de reserverer på kontoen...

Gjest Gjest_zadine_*
Skrevet

Nå har visst badekaret kommet;-)

Er ikke hjemme selv, men mannen sa at det stod utenfor huset da han kom hjem i dag;-)

Må bare få det inn i garasjen til jeg kommer hjem fra nordsjøen på tirsdag.

Og det gikk visst bra med Visa`en og kontoen også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...