musepuz76 Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 en kan jo egentlig lure på hvordan en skal utale ordet pip. et interessant ord P I P. utales det som p - i - p eller som piiip? egentlig skal det utales som p - i - p mn siden folk r late har d vørte piiiip. Piiiiiiiiiiiiiiiiip. mn så kan en lure da, skal en si P IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII P. eller bare P I P. d kan jo tolkes som helt forskjellige ord. folk flest sier jo piiip me 3 i’er, mn som sagt siden folk r late, har d vørte gjort om til pip med en i. da mister ordet litt av sin betydning. å så r d sammensetningen. sier du pip pip r det helt forskjellig fra pip, eller piiip som det egentlig skrives. unnskyld, jeg mener med 2 ier, min feil. 3 ier blir oppdaling. pippippip r å helt forskjellig fra pip pip pip . PIP er et ord med MANGE forskjellige meninger og tolkninger. jeg tror jeg skal skrive en doktergrad om PIP. piip! mn så kan en jo lure da, om dn som fant opp ordet pip egentlig mente d som pipp! viss en tenker over d så høres det fornuftig ut. pipp er et mer konsekvent ord en pip. pipp gir ikke noe rom for ettertanke slik som pipp. vil du avslutte noe sier du PIPP. PIP gir rom for kommentarer å tanker. mn på dn andre side viss d egentlig var ment som PIPP, da må vi stryke dn ene i'n for PIIPP har absolutt ingenting med PIPP å gjøre, med mindre du er oppdaling. Fisj er å et interessant ord. for desom fant d opp mente d nok som fis. som ikke r d samme som fisj. jeg trur vi kanj kalle fisj for et ord med forgreninger fra fis. mn vi må ikke tro at vi kan begynne å ta inn forgreninger i orded PIPP. d blir helt feil. Ikke sant?
Gjest meya84 Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 (endret) :klø: Bør ikke dette temaet slettes da det absolutt ikke har noe med forumet å gjøre? Å den som har vært inne på brukern min........ sis? Endret 10. juni 2006 av meya84
pus_85 Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Det var nok musepuz, ikke pus som skrev dette meya. Men jeg er helt enig med deg, det var et ordentlig interessant tema, som jeg nok kommer til å tenke over i dagene framover. Greier ikke å fordøye alt nå, men skal bearbeide det, for å se om jeg kan komme med noe utfyllende til det musepuz skiver.
Malama Skrevet 10. juni 2006 #4 Skrevet 10. juni 2006 Å skrive et langt innlegg om "ordet pip" og at det har med latskap å gjøre at det har blitt "piiiip" uten å se at "d" , "mn" og "r" ikke akkurat er ORD, men et direkte resultat av vedkommendes egen latskap...
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #5 Skrevet 10. juni 2006 Hørt om lange vokaler noen gang? Nei? Tenkte meg det.
Malama Skrevet 10. juni 2006 #6 Skrevet 10. juni 2006 Vedkommende DROPPER jo vokaler (i de eksepmlene jeg ga over her), så er nok heller tilhenger av ikke-eksisterende vokaler enn lange vokaler... eller, for å se det å en annen måte, uttaler jo mer vokal enn vedkommende skriver, i så måte, akkurat som piiip i forhold til pip, for det er jo med uttalt vokal det også Nei, denne brukeren henger rett og slett ikke på greip i sin argumentasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå