Gjest Donna Skrevet 12. desember 2002 #1 Del Skrevet 12. desember 2002 Hva bør man tenke på når man skal kjøpe web camera? Kvalitet, brukervennlighet , programmvare ......har ikke peiling på slikt - så det bør være noe enkelt noe...og ikke for dyrt. Noen som kan opplyse meg litt? Lille Meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 12. desember 2002 #2 Del Skrevet 12. desember 2002 Et webcamera trenger ikke være så veldig dyrt. Et enkelt kamera som du bare setter til pynt oppe på skjermen, er overraskende billig...om lag 500 - 600 kroner. Det som er med et kamera av den pris og kvalitet er at du har begrenset mulighet til å ta finkornede bilder av humlens flukt, der du kan telle hvert enkelt pollenkorn som den måtte ha hengende på bakbena. All den tid du føler at det er slik en kvalitet du vil ha på et webcamera, i kombinasjon med at du er glødende interessert i humler, pollen og de fine detaljer, så er det desverre slik at webcameraet ofte er begrenset av en kabel, og således avhengig av din datamaskin for å kunne drives. Da blir jo din utfordring bestående av å finne humler i flukt innenfor kameraets kabellengde. Denne utfordringen står jo forøvrig i direkte ledtog med det faktum at en humle i regelen har sin flukt i behørig avstand fra de aller fleste datamaskiner. I tillegg har man jo nå for tiden vinter; så humler er vanskelige å finne. Så jeg ville lagt meg på det billigste alternativ, hvis prisanslag behørig er beskrevet ovenfor. Det formidler form, farge og bevegelse på et tilfredstillende vis Et slikt kamera blir solgt av vennlige og serviceinstillte ekspiditører på butikker som Spaceworld med flere. Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Stylish* Skrevet 12. desember 2002 #3 Del Skrevet 12. desember 2002 Jeh har et Logitech Quickcam som jeg er fornøyd med. Betalte 800,- for det på space world. Det har ikke verdens beste kvalitet, men men. Blir no bare brukt til moro uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 12. desember 2002 #4 Del Skrevet 12. desember 2002 hehehe nå har jeg heldigvis ikke en enorm interesse for humler i flukt da ....ei heller for pollen og å telle antall ben og vinger .....så en helt enkel type passer sikkert mitt beskjedne behov. Men hvordan er det med program vare da? :o Følger dette med? Er det vanligvis vanskelig å få til?? Da får jeg ti tommeltotter liksom og så blir det krise i heimen :-? Og tar det stor plass? Har ikke sett et slikt kamera en gang jeg *ler* lille Meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 12. desember 2002 #5 Del Skrevet 12. desember 2002 Jeg regner med at du på din pc har såkaldte usb-porter. Det skal som regel finnes flere av dem.. for å forklare hvordan de ser ut...jeg har 4 stk, og første gang du ser dem, ser noen små firkantete hull, som du lurer på hva skal brukes til. Se i bruksanvisningen til din pc Kameraet er lite....og har en kabel i den ene enden. Stapp kontakten i enden av denne kabelen inn i en av usb-portene, og så skruer du på maskinen. Det som skjer når maskinen blir slått på, er at den tar en rutinemessig "vareopptelling".noenlunde det samme som skjer når vi strekker oss om morgenen, Og snart spør den seg selv......."hva i alle dager er i usb-porten min???", og så finner den det ut av seg selv. Den ber deg om å sette i programvaren, som har fulgt med kameraet. Dernest blir du guidet gjennom hele prosessen, og kan snart smile til verden, som vil smile til deg.... :D milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 13. desember 2002 #6 Del Skrevet 13. desember 2002 :-) Hørtes jo i og for seg enkelt nok ut det da ......bortsett fra at det er noe som ikke stemmer med den maskina mi. Da en kompis av meg bygget den sammen så måte han lage til en nødløsning - dvs at jeg må trykke ctrl+alt+delete hver gang jeg starter opp for uti "rulleteksten" henger den seg og jeg får melding om disk boot feil og å sette inn systemdisk. Så jeger litt redd for å koble til camera før jeg har hørt med ham om det kan bli problemer. (hehe og må jo kjøpe det først også) Når det gjelder de fire portene så har jeg neppe bruksanvisning heller. finner ikke 4 her hos meg.. Er det der man setter internettledningen? det er de eneste firkantede jeg har ....det er to av de...phone står det på den ene og Line på den andre . Og så finner jeg et til som ser annerledes ut , smalere liksom og med et rart symbol som ikke er i nærheten av å likne på et camera. ligner med på en ledning med tre ender *ler* :-? skal sende en mail til ham kompisen min ...og mase lit mer ...*ler*..... Og takk for hjelpen da Milo :-) Lille Meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. desember 2002 #7 Del Skrevet 14. desember 2002 USB-porten er nok den "rare" som ser ut som en ledning med tre ender. Det er vanlig å koble til USB-apparater etter at PC-en er skrudd på. Sånt står i bruksanvisningen. Men jeg tror at alle skrivere, kameraer, USB-mus og tastaturer jeg har installert har blirr koblet til mens PC-en er på. Sjekk også operativsystemet og kjøp noe som har drivere til dette. Men det er nok lurt å høre med han som har koble PC-en din om det kan bli problemer. Den løsningen med Ctrl+Alt+Del har jeg aldri hørt om.. hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 14. desember 2002 #8 Del Skrevet 14. desember 2002 Har snakket med ham og heldigvis skal han hjelpe meg med det *ler*... Det er faktisk ganske irriterende med den "nødlødningen" for maskinen må liksom startes to ganger ..nytter ikke å bare slå den på og så komme tibake og så er alt klart ... :-? Skulle ønske han kunne gjort noe med det ....tror det er en lednign som er for gårlig og ikke greier all infoen derfor har kan koblet fra noe ....hm ....er glad så lenge den virker jeg :oops: lille meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå