Snurrepippen Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Var det ikke noen her som hadde kjøpt festkjole på ebay? Jeg skal i et bryllup i september og kunne tenke meg å gjøre det samme.. Men hvordan fungerer det å kjøpe fra f.eks UK og USA?
*Emma* Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Jeg har kjøpt Jeg kjøpte via en butikk som selger på Ebay. Jeg har kjøpt 3 (dvs to til meg og en for ei venninde). Kjolene har kostet 325,- 395,- og 470,- inkludert frakt. Når du betaler (med paypal) oppgir du målene dine :bryst,liv,hofte og lengde på kjolen) også syr de den til deg. De sa det skulle ta 5-8 uker - min kom etter 3.5
*Emma* Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Du kan se bilder av meg i min på side 12 i dagboken min. HER er link til dem jeg kjøpte av...
Gjest Fruktfat Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 emma; har du lyst til å fortelle hvordan e-bay funker? kan jeg bare by? eller må jeg registrere meg noe sted? ser forresten at det er 38 euro i frakt, er ikke det mye? eller? :klø: og ber du selgeren sende den som gave? skriver de på verdien? og ikke minst; ble du fornøyd med kjolen?
*Emma* Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 Jeg er ganske ny på Ebay selv... Man registrerer seg ja og for å kunne betale krever de fleste at du også registrerer et kredittkort på Paypal. (Det skal være helt sikkert og da går betalingen gjennom dem og ikke rett i lomma på selger...) Så er det bare å by ivei... Joda det er mye med 39$ i frakt - men når kjolen likevel kommer under 500kr syns jeg ikke det er så ille. Du får ingen lik kjole her hjemme til under 1000lappen. Jeg er fornøyd med min ja. Den er litt for stor over puppene - men jeg skal få noen til å sy en søm på hver side så sitter den perfekt (en smal sak). Venninda mi sin passet perfekt. Hun var litt misfornøyd med at stoffet var litt "tynnere" enn hun ventet..men jeg syns den var kjempe fin... Den rosa kjolen min kostet over tollgrensen så jeg ba dem skrive ned verdien...det gjorde de ikke men de sendte den som gave så det blir jo samme greia (Den andre kjolen jeg har kjøpt + min venninde sin var allerede under tollgrensen.)
Gjest Fruktfat Skrevet 7. juni 2006 #6 Skrevet 7. juni 2006 takk for svar! ja, selvfølgelig , frakt regnes jo ikke med når det er under 200kr... men er gavegrensa høyere da?
Gjest Fruktfat Skrevet 7. juni 2006 #8 Skrevet 7. juni 2006 ah, tusen takk for svar! kan hende det blir kjole på meg og nå!
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #9 Skrevet 8. juni 2006 Hei Fruktfat! Jeg ser at du allerede har fått mye hjelp av de andre her. Jeg har også handlet kjempe mange kjoler hos E-bay, har vært medlem siden 2003 Du får mange fine selskapskjoler der til en brøkdel av norske priser, og det inkluderer frakt. DU kan be selgeren om å merke pakken som presang og legge inn en lavere verdi, men pass også på at avsender er privatperson og ikke en butikk. Da slipper du nemlig ikke unna toll og eksp.gebyr. Jeg kjøpte nylig en kjole fra Alvina Valenta, den kostet 4250 kr. her, jeg betalte bare 90 USD inkl. frakt! Lykke til med jakten på den perfekte kjolen!
Gjest gjesta Skrevet 8. juni 2006 #11 Skrevet 8. juni 2006 Jeg handlet brudekjole på ebay fra en privat person. Kjolen var helt ny og ubrukt, men bruden falt for en annen når hun fikk bedre økonomi, flott for meg at det var min drømmekjole. Jeg betalte 4000 kr for en Linea Raffaelli som koster 13000++ ny i butikk her hjemme. Kjempe Handel og vil absoulutt anbefale det for flere. MEN det er viktig å ikke bare føre seg opp som medlem på ebay, MEN OGSÅ på paypal. Korka som jeg var visste ikke jeg det og dermed tok handelen en ny vending: den som skulle være så enkel ble gørrlang! Av en del komplikasjoner med å få tak i en vertify kode på paypal så endte det med at jeg måtte sende en sjekk i papir form til Uk der jeg handlet kjolen. Vant budet på kjolen ca 3 mai, IDAG er kjolen i oslo, men blir sendt videre til kr.sand i morgen. Så ja !! belag dere god tid for dere kan være uheldig som jeg Enda et tips til dere som skal handle fra UK med tanke på toll osv, Flott det Emma har sagt allerede , men få selgeren som nevnt av de andre (hvis privat) til å skrive utenpå pakken at det er fra privat person, sendt som gave og verdi under 1000 kr og ikke minst avsendere, hvis den kan komme bort(hvis ikke den er spora da). Jeg slapp tollen, eller det står det iallefall på kollidetaljene på kjolen min. Gleder meg til å få kjolen min, har venta på den i over en mnd. Men da blir det jo ekstra godt å få den da:) Lykke til med handel av brudekjole på ebay, du sparer mye penger hvis du er heldig, beklager at jeg ikke kan hjelpe deg med detaljer i handling på ebay, er helt blank på sånne områder, men av en mystisk grunn gikk det jo greit for meg Klem
Snurrepippen Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #12 Skrevet 9. juni 2006 Shit... Svarte feil på paypal spørsmåla mine (3 år siden jeg brukte den... Må ha vært født på en annen planet da tror jeg... ) - må ringe USA for å åpne kontoen igjen.
Gjest Fruktfat Skrevet 9. juni 2006 #14 Skrevet 9. juni 2006 nei, fy faen detta var no drit! kjøpte en i går, og er registrert på paypal fra før (da jeg kjøpte fra pureluxe), men passorde osv funket ikke nå. jeg dreib leng og ble så jævlig irritert at jeg ikke gadd mer. prøver igjen senere idag. men altså; kjolen kosta 12,99 dollar, dvs rundt 100NOK. da slipper jeg jo tolltull og moms?
*Emma* Skrevet 9. juni 2006 #15 Skrevet 9. juni 2006 nei, fy faen detta var no drit! kjøpte en i går, og er registrert på paypal fra før (da jeg kjøpte fra pureluxe), men passorde osv funket ikke nå. jeg dreib leng og ble så jævlig irritert at jeg ikke gadd mer. prøver igjen senere idag. men altså; kjolen kosta 12,99 dollar, dvs rundt 100NOK. da slipper jeg jo tolltull og moms? ← Ja det gjør du! Og hvis du kjøpte av hun (den butikken jeg handlet av) sender de den uansett som gave. Tror du har en uke på deg å betale (hvis det er samme du kjøpte av altså.) Jeg betalte min lyseblå på lørdag (3 juni) og fikk mail i går om at den var ferdig og sendt!!!
Gjest Fruktfat Skrevet 9. juni 2006 #16 Skrevet 9. juni 2006 Tror du har en uke på deg å betale (hvis det er samme du kjøpte av altså.) Jeg betalte min lyseblå på lørdag (3 juni) og fikk mail i går om at den var ferdig og sendt!!! ← okay, det var jo bra! :-D supert at det gikk så fort da, håper min kommer like fort!
Lykketrollet Skrevet 10. juni 2006 #17 Skrevet 10. juni 2006 Jeg også har kjøpt to kjoler fra den siden nå... Gleder meg til jeg får dem. Ble under 1000 for to kjoler.
Little China Girl Skrevet 11. juni 2006 #18 Skrevet 11. juni 2006 Jeg har kjøpt flere av disse billige kjolene fra Kina, men synes ikke kvaliteten og sømmen alltid er helt topp. I samme sending fikk jeg en kjole som var for stor og en som var for liten selv om begge var sydd etter samme mål . Synes ofte kjolene er for store over puppene, men det er lett å sy inn. Bedre det enn at de er for trange. Hvis posten har funnet ut at kjolene er tollpliktige og sender meg brev om å få tilsendt fakturaen, fortoller jeg selv på nettet. Synes det er veldig greit og fordi kjolene ikke koster mer enn 10-20 dollar hver, går de tollfritt gjennom . Det med lav pris på kjolene og høy porto er litt juks. Det er på portoen dem tjener penger, ikke på kjolene. Derfor er det heller ikke mulig å prute ned portoen noe særlig. Men billig blir det uansett!
Gjest Fruktfat Skrevet 6. juli 2006 #19 Skrevet 6. juli 2006 (endret) JEG HAR FÅTT KJOLEN MIN!!! fikk mail på lørdag eller søndag (for 4-5 dager siden, ja!) om at kjolen var sendt, og idag henta jeg den på postkontoret! den er DRITFIN! helt nydelig! og den passer perfekt! det er vel anvendte 100 kr det krysset av for ikke-express sending, for det var 10 dollar ekstra, men angret etterpå, det er jo under 100 kr, så hadde jeg fått den mye fortere. men jammen fikk jeg den i express fart uten de ekstra kronene! og gjett om jeg er glad for det; skal nemlig i bryllup på lørdag, og har ikke funnet kjole enda, hadde ikke i min villeste fantasi trodd at jeg skulle fått kjolen til nå, men det gjorde jeg altså! lurer på om den er sydd litt feil øverst på den ene siden, men det får være! er ikke verre enn at man kan kjøpe seg en til! (jeg kjøpte kjolen 8 juni, det tok altså under 1 mnd! :-D ) og igjen; kjolen er så fiiin! den er blå/grønn, skifter farge fra helt blå til helt grønn ettersom man ser på den, som lakken på visse biler Endret 6. juli 2006 av Fruktfat
*Emma* Skrevet 6. juli 2006 #20 Skrevet 6. juli 2006 Så bra Fruktkake.....var det den m stropper og blomst på den ene stroppen? Den kjøpte venninda mi også...den var fin! Jeg fikk min lyseblå her om dagen også! Den var og kjempe fin. Jeg må nok sy den litt inn oppe ved puppene for det virker som det er vanskelig å få dem til å passe selvom de blir sydd etter mål...begge mine har værr fort store der selvom jeg har gitt noen cm mindre enn jeg er...yeah yeah...details!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå