Kathri Skrevet 7. juni 2006 #1 Del Skrevet 7. juni 2006 Er det noen her som noen erfaring med tannbleking? Tannlege eller Elipseklinikken med laser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosmic Girl Skrevet 7. juni 2006 #2 Del Skrevet 7. juni 2006 Morsomt at du spør, for jeg sitter akkurat med blekings-skinner på nå. Jeg fikk laget opp tann-skinner for noen år siden hos tannlegen min. Det er en skinne i plastikk, som er tilpasset mine tenner. Har kjøpt noe som heter Opalescence PF 15%, også av tannlegen, og en tannkrem som skal forsterke og forlenge effekten. Jeg fikk meg som sagt skinnen for en del år siden, og lurer på om jeg betalte rundt 3.500,- for den. Men tennene endrer seg jo ikke noe særlig, så det går helt fint å bruke de fortsatt, ca 4 år etter at jeg fikk de laget. Jeg smører denne pasten, Opalescence, på tannskinnene, og legger de på egne tenner. Jeg lar de bare virke 1,5-2 timer av gangen; noe mer tørr jeg ikke. Etter å ha gjort dette ca 1-2 ganger i uken, totalt 4-6 ganger, ser tennene mine virkelig hvite og fine ut. Har gjort dette totalt 2 ganger i løpet av de 3,5 årene jeg har hatt skinnene. Det har ikke vært behov for det mer. Nå gifter jeg meg i august, og satser på fiiine, hvite tenner til da. Opalescence er virkelig å anbefale. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #3 Del Skrevet 7. juni 2006 Du får sikkert flere svar om du spør på velvære-forumet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn2006 Skrevet 7. juni 2006 #4 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg har også brukt opalescence fra tannlegen tennene ble kjempefine. Jeg sparte 1 geletube til natten før bryllupet. Kan anbefales!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #5 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg slenger inn et spørsmål: må man kjøpe opalescence hos samme tannlege som lagde skinnene, eller får man kjøpt det der det passer seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosmic Girl Skrevet 8. juni 2006 #6 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg kjøper mitt hos tannlegen min, og ville tro du kan kjøpe det hos en hvilken som helst tannlege som fører produktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Dolly* Skrevet 8. juni 2006 #7 Del Skrevet 8. juni 2006 Ja, det stemmer det som Cosmic Girl sier. Ta blekemiddel inni skinnen og dytt på. Jeg sover med den derimot hele natten når jeg først har på, fordi det er så mildt det jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katja Skrevet 7. august 2006 #8 Del Skrevet 7. august 2006 Hei! Er det noen som vet hvor mye en tube blekegele til tannskinner koster hos tannlegen? Varer 1 tube kun til 1 behandling? Har hørt at en tube koster 600 kroner, og da kan det jo fort bli veldig, veldig, VEEELDIG dyrt. ... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #9 Del Skrevet 7. august 2006 Hei! Er det noen som vet hvor mye en tube blekegele til tannskinner koster hos tannlegen? Varer 1 tube kun til 1 behandling? Har hørt at en tube koster 600 kroner, og da kan det jo fort bli veldig, veldig, VEEELDIG dyrt. ... :klø: ← Nei, tror tuben er langt billigere. Derimot er de tannskinnene dyre, men det er jo en engangsinvestering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ooo Skrevet 7. august 2006 #10 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg har brukt Crest White strips, hadde veldig gule tenner før som nå har blitt hvite og fine. Får ikke kjøpt de i Norge, så må bestilles på nettet. Får de blant annet på ebay. Anbefales virkelig! Billig og veldig bra resultat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 7. august 2006 #11 Del Skrevet 7. august 2006 Å få tilpasset skinne som nevnes over er lurt, fordui den passer og varer lenge. Undersøkelse publisert i The Lancet viser at lysbehandling ikke gir bedre resultat enn bleking uten lys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 7. august 2006 #12 Del Skrevet 7. august 2006 De skinnene får du kjøpt på sportsforetninger. Jeg trente kickboxing og måtte skaffe meg disse, var billig. Man koker opp vann, legger denne plast-dingsen oppi noen sekunder, tar den opp og venter litt så man ikke brender seg, setter den på plass oppå tennene og klemmer dem inntil tanngarden. En dings oppe, og det samme nede. Stapp denne dyrbare tannpastaen nedi, og så håper man på skinnende hvite tenner. http://www.globalsport.no/popup_image.php?...fup0m5meaj10dv7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #13 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) De skinnene får du kjøpt på sportsforetninger. Jeg trente kickboxing og måtte skaffe meg disse, var billig. Man koker opp vann, legger denne plast-dingsen oppi noen sekunder, tar den opp og venter litt så man ikke brender seg, setter den på plass oppå tennene og klemmer dem inntil tanngarden. En dings oppe, og det samme nede. Stapp denne dyrbare tannpastaen nedi, og så håper man på skinnende hvite tenner. http://www.globalsport.no/popup_image.php?...fup0m5meaj10dv7 ← Hvis det her funker, tror jeg jammen at dette er et av de mest geniale tipsene jeg har lest her inne. :-D Skjønner ikke at ingen har tenkt på dette før, latterlig å betale 3-4000 hos tannlegen mot noen hundrelapper (?) på sportsbutikken. Edit: De kostet faktisk 40 kr per stykk... Endret 7. august 2006 av Rosin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #14 Del Skrevet 7. august 2006 Nå er vel ikke det de samme skinnene som du får kjøpt hos tannlegen! De du får hos tannlegen, er spesielt laget etter en avstøpning av din munn. Det du "fikser" selv kan ikke sammenlignes. (Og ja, jeg har hatt begge). Imidlertid funker sikkert de og, men du må regne med at du kanskje får litt ujevn bleking siden de ikke passer nøyaktig til din munn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tommelise_* Skrevet 7. august 2006 #15 Del Skrevet 7. august 2006 Noen som har erfaring med manglende emalje og bruk av tannbleking? Antar man risikerer noen j#¤%/%¤ smerter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #16 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg har brukt Crest White strips, hadde veldig gule tenner før som nå har blitt hvite og fine. Får ikke kjøpt de i Norge, så må bestilles på nettet. Får de blant annet på ebay. Anbefales virkelig! Billig og veldig bra resultat ← Får man kjøpt dette i Storbritannia? Eventuelt hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merenwen Skrevet 8. august 2006 #17 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg har brukt Crest White strips, hadde veldig gule tenner før som nå har blitt hvite og fine. Får ikke kjøpt de i Norge, så må bestilles på nettet. Får de blant annet på ebay. Anbefales virkelig! Billig og veldig bra resultat ← Jeg har også brukt Crest. Veldig, veldig bra! Koster rundt 30 dollar i USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 8. august 2006 #18 Del Skrevet 8. august 2006 jeg har bleket tennene med saker fra tannlege (skinne, blekesprøyter og sove med det om natta). blir fint det, men må gjøres jevnlig. jeg gjorde det første gang i 2001 og har vel gjort det 2 eller 3 ganger etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 8. august 2006 #19 Del Skrevet 8. august 2006 Nei, tror tuben er langt billigere. Derimot er de tannskinnene dyre, men det er jo en engangsinvestering. ← jeg har betalt 150kr pr blekesprøyte. men det er 3 år siden nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fia Ferrari ii Skrevet 8. august 2006 #20 Del Skrevet 8. august 2006 Hos tannlege får du også kjøpt et blekemiddel som bare kan pensles på de tennene du vil bleke. Det skal sitte på 10min pr.gang- enten 2x pr dag.i 7 dgr. el.1x pr. dag i 14 dager. Du tørker tennene med feks.tørkepapir-ruller en rull av tørkeepapir og legger slik at du holder leppa unna,pensler på,lar der tørke i 30sek.-da kan du "slippe" ned leppa igjen-lar det så sitte på i 10min.,børster bort med tannbørsten-vips så enkelt er det! Dette fås kjøpt hos tannlegen din,og er CE-godkjent for bruk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå