tuji Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Hos oss ligger brødet i en pose på benken - en ordning jeg ikke er fornøyd med. Finnes det fine brødbokser som er praktiske på samme tid? Eller er det noen annen glup måte å oppbevare brødet på - som gjerne tar liten plass?
Gjest mela Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Jeg putter det i frysa og tar ut skiver etterhvert som jeg spiser.
Gjest Thalassa Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 bruker plastpose selv, men hjemme har vi en kari trestakk (tror jeg det er) brødboks i bonderødt som er fin. Men de har sikkert slike i moderne design på ikea o.l
Grooo Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 Vi fryser den den delen av brødet vi ikke skal ha til frokost/matpakke dagen etter, så vi oppbevarer altså det meste i fryseren. Det vi har oppe ligger i en plastpose på benken.
Fakse Skrevet 7. juni 2006 #6 Skrevet 7. juni 2006 Vi har en brødboks i tre. Det beste med den er at den er flat på toppen, sånn at det går an å sette brødkurven og tekanna oppå den, og dermed utnytte plassen. Får litt bedre plass på kjøkkenet når leieboeren flytter ut, så da blir det kanskje dedikert en kjøkkenskuff til formålet.
Gjest Skya Skrevet 7. juni 2006 #9 Skrevet 7. juni 2006 Jeg putter det i frysa og tar ut skiver etterhvert som jeg spiser. ← Det gjør jeg også, lettvint og så godt som ferskt.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #10 Skrevet 7. juni 2006 I en pose i "brødskuffen" hvor også skjærefjøla til brød ligger, brødkurven, brødkniven og annen bakevare om vi har.
Octavia Skrevet 7. juni 2006 #11 Skrevet 7. juni 2006 I en brødboks på benken. Brødboksen er sort silikon fra Eva Solo og tar godt vare på brødet mitt!
afr0dite Skrevet 7. juni 2006 #12 Skrevet 7. juni 2006 I en pose under benken sammen med brødfjølene!
Krista83 Skrevet 8. juni 2006 #13 Skrevet 8. juni 2006 Jeg har brød og knekkebrød inni stekeovnen. En vane som jeg har tatt med meg hjemmefra.
Gjest gjest1 Skrevet 8. juni 2006 #14 Skrevet 8. juni 2006 Ligger inni en pose, enten i langskapet eller på benken
Gjest Virvel Skrevet 8. juni 2006 #15 Skrevet 8. juni 2006 Fryser ned halve brød, det som er i bruk ligger i plastpose i en skuff.
tuji Skrevet 8. juni 2006 Forfatter #17 Skrevet 8. juni 2006 Jeg har brød og knekkebrød inni stekeovnen. En vane som jeg har tatt med meg hjemmefra. ← Det var da et merkelig sted Hvorfor der?
Dru Skrevet 8. juni 2006 #18 Skrevet 8. juni 2006 Det er jeg også vant med fra besteforeldrene mine. Brød ble oppbevart i den skuffa under selve stekeovnen.
loffen Skrevet 8. juni 2006 #19 Skrevet 8. juni 2006 Vi brukte å ha brødet i en brødboks på benken, men det syntes jeg tok for stort plass. Derfor har jeg nå en skuff til brød o.l., og der ligger det i en pose. (Kjente også noen som hadde knekkebrød i varmeskuffen på stekovnen Det fungerte bra helt til en luring skrudde på feil bryter og det begynte å brenne i papiret..)
Gjest Embla s Skrevet 8. juni 2006 #20 Skrevet 8. juni 2006 Før hadde jeg brød i pose i en skuff. Så skiftet jeg kjøkken og mistet brødskuffen min. Kjøpte først en knallrød brødkrukke i metall. Den var fin å se på men fungerte dårlig. Så nå har jeg kjøpt en god gammeldags brødbom (sånn med lokk som svinger inn i den) i fint ståldesign. godt fornøyd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå