Gjest Jente_81 Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Har hengt opp lapp på butikken at jeg kan passe hund hvis folk trenger pass i ferie eller helg osv..... I da fikk jeg henvendelse fra ei jente som ønsket pass 6 mnd........? Pga endret livs situasjon og hun ønsket ikke selge hunden. Jeg syntes nå dette er litt lenge. Og forklarte at det ville jo koste litt....... Jeg forklarte at hvis jeg hadde en hund så lenge hos meg ville den bli "oppdratt" og trent for jeg orker ikke "ulydige" hunder i lengden. Mine 2 hunder går i høye klasser i lydighet. Ikke at hundene keg passer får det kravet, men skal den bo så lenge hos meg bør den kunne en del ting for å fungere i min hverdag. (hadde det vært snakk om 3 uker ville situsajonen vært anderledes). Et hundepensjonat tar fra ca 160 kr dagen og oppover........... Og her får jo hunden minimal kontakt og ikke særlig trening..... Hvor mye burde jeg ta? Dette tilfellet er jo rimelig spessielt.
jordbær Skrevet 8. juni 2006 #2 Skrevet 8. juni 2006 Det må du jo nesten bli enig med henne om. Kanskje ta betalt for "hele" perioden fremfor dagsbetaling. Pass på at du får dekt opp utgifter, type vetrinær, vaksiner, fôr, leker, utstyr.. Og sett opp en kontrakt, slik at du ikke blir den "skyldige" hvis eier mener hunden ikke fungerer når hun får den tilbake.
Vedvik86 Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Jeg syntes 6 mnd var veldig lenge ja... du tar på deg et stort ansvar her.. Alt kan jo faktisk hende.. Mitt forslag er at dere skiller på utgifter og lønn... Oprett en egen konto med penger til hunden. Her kan hun sette inn en stor sum og eventuellt etterfylle.... Det skal jo ikke gå på din lønn når hunden skal ha mat eller til dyrlegen eller lignende... Men jeg regner med at eieren vet sånn ca hvor mye den koster pr mnd.. Man må selvfølgelig også sette av noe til dyrlege hvis noe skulle skje.. Men dette med å skrive en kontrakt er høyst nødvendig... med angående lønn ville jeg nok ha tatt 3000-4000 kr mnd... dette er en grei inntekt å ha men er man kan jo ikke kreve for mye, da det må være overkommelig for eieren også.... lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå