Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er bare nødt til å anbefale ei bok som jeg nettopp leste, som jeg syntes var så utrolig flott:

"Lasso rundt fru Luna" av Agnar Mykle.

En gang i tiden var den jo kjent for å være litt skal vi si grov. (Rettsak og tibaketrekking av opplag, den kom i 1954) men sett med dagens øyne er den ikke det, overhodet.

Den handler om en ung manns første famlende skritt mot kjærlighet, erotikk og voksenliv. Om hvor lett det er å trå feil og om å angre...

Nå vel. Så vanskelig å beskrive boka med få ord, så jeg sier bare, les og bli beveget...

Noen som har lest den, foresten? Vil gjerne høre hva andre synes...

(Vil legge til at jeg leser mye forskjellig litteratur og av ulike forfattere, men likevel ble jeg spesielt grepet av denne boka. )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke fått somlet meg til å lese den ennå, men den står absolutt på "lista" mi...

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg synes boka var helt grei, men ble nok ikke så voldsomt grepet av den.

Gjest gjest1
Skrevet

Mykle var bøker jeg leste da jeg var i tenårene. Fine bøker for ungdom og jeg likte de da siden jeg var mere søkende og i opprør. De hadde nok ikke gitt meg like mye om jeg leste de i dag.

Men jeg mener å huske en nydelig beskrevet scene i en park som viser den sårbarhet kjærlighet skaper i oss.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har lest den, og syntes den var flott. Gjorde stort inntrykk, men det er noen år siden jeg leste den så jeg vet ikke om den hadde gjort like stort inntrykk i dag. Har du lest Sangen om den røde rubin da? Den er (nesten) like bra :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg likte den også godt. Bedre enn neste bok om Ask Burlefot, Sangen om den Røde Rubin.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg leste bøkene på videregående (skrev særemne om Agnar Mykle) og likte bøkene godt da. Har lyst til å lese dem igjen, men har ikke somlet meg til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...