Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg leste tråden om hvorfor man ikke kan si til venner at man slanker seg. Så tenkte jeg på meg selv...

Jeg tar en 5dagers nutrilettkur nå, ferdig etter imorgen. Problemet er det at jeg skal til en venninne i morgen. Hun er veldig overvektig(og mye større enn meg) og jeg lurer på om jeg skal droppe nutriletten når jeg skal til henne? Det er litt ille å sitte der og gomse på nutriletten min mens hun spiser liksom.

Skal jeg bare utsette siste kvelden en dag? Det er vel det beste? Jeg vil ikke være "slem" mot hwnne på noen måte, kjempegla i den jenta..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Nutrilettkurer på fem dager gjør ikke noe annet enn å ødelegge forbrenningen din, så når du begynner å spise igjen blir du dobbelt så feit som du var.

Og om mine venner er mine venner så driter de i hva jeg dytter i meg, uansett hva de selv er eller liker. Jeg kan ikke leve livet mitt etter deres såre tær. Og motsatt.

Gjest Gjesta
Skrevet

De fleste av oss er vel på en eller annen form for slankekur eller kostendring en eller annen gang. Jeg hadde ikke droppet nutriletten...

Gjest Gjest
Skrevet
Nutrilettkurer på fem dager gjør ikke noe annet enn å ødelegge forbrenningen din, så når du begynner å spise igjen blir du dobbelt så feit som du var.

Og om mine venner er mine venner så driter de i hva jeg dytter i meg, uansett hva de selv er eller liker. Jeg kan ikke leve livet mitt etter deres såre tær.  Og motsatt.

Jeg mente ikke starte noen nutrilett- diskusjon her.. Men jeg har fulgt Grethe Roede i 6uker først, så tar jeg en 5dagers nutrilett nå.

Men jeg er bare redd for at hun skal føle seg ubehagelig om jeg tar med de greien til henne. Jeg kunne jo utsatt avtalen, problemet er bare at vi har allerede utsatt den flere ganger.

Gjest Thalassa
Skrevet

jeg hadde droppet nutriletten og heller spist ordentlig sunn mat og trent istedet. Min mamma driver også med det tullet der, og hun er fortsatt like rund og god etter alle disse årene og ALLE kurene.

Gjest Gjest
Skrevet
De fleste av oss er vel på en eller annen form for slankekur eller kostendring en eller annen gang. Jeg hadde ikke droppet nutriletten...

Jeg tenkte egentlig ikke på det som noe problem før jeg leste Sukkert sitt innlegg i en lignende tråd her

Jeg ville vært forsiktig med å fortelle venninner som er mye større enn meg at jeg slanker meg. Noen vil kanskje tenke "Viss hun synes hun selv er for stor, hva synes hun da om meg? Da må hun jo synes jeg er bælfeit".

Og jeg ser jo at hun har et poeng..

Gjest Gjest
Skrevet
jeg hadde droppet nutriletten og heller spist ordentlig sunn mat og trent istedet. Min mamma driver også med det tullet der, og hun er fortsatt like rund og god etter alle disse årene og ALLE kurene.

Jeg tenkte det bare som "et lite spark", så forsetter jeg å telle kalorier, ala Grethe Roede.

Bare litt irriterende å "miste " siste halve dagen, for det føles som en bragd... Minner meg om da jeg sluttet å røyke. Noe av poenget og er at det er føste gang på lenge at jeg har klart å "gjennomføre noe".

Gjest Gjest
Skrevet

Synes ikk du skal droppe nutrilletten. Det er ikke sikkert at hun blir så lei seg som du tror. Kanskje hun blir inspirert til å slanke seg hun også når hun ser du gjør det? Eller dere kan slanke dere sammen? Synes ikke du skal droppe det du har drømt om for en sånn bagatell som at hun kaanskje blit lei seg fordi du slanker deg...Synes det høres helt fiel ut at hun skulle bli det. Og skulle hun reagere, vil hun vel skjønne det hvis du sier det som er er.

Skrevet
Jeg mente ikke starte noen nutrilett- diskusjon her.. Men jeg har fulgt Grethe Roede i 6uker først, så tar jeg en 5dagers nutrilett nå.

Men jeg er bare redd for at hun skal føle seg ubehagelig om jeg tar med de greien til henne. Jeg kunne jo utsatt avtalen, problemet er bare at vi har allerede utsatt den flere ganger.

Hvorfor skal hun bli lei seg? det er du som slanker deg, og så lenge du ikke maser på at hun skal slanke seg, å er ser jeg ikke problemet.

Og hvis du vil slanke deg, og fortsette med det, så kan du jo ikke droppe det hver gang du er på besøk?

Da blir det jo jojo slanking..

Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor skal hun bli lei seg? det er du som slanker deg, og så lenge du ikke maser på at hun skal slanke seg, å er ser jeg ikke problemet.

Og hvis du vil slanke deg, og fortsette med det, så kan du jo ikke droppe det hver gang du er på besøk?

Da blir det jo jojo slanking..

Det er ikke snakk om å droppe å slanke seg, men at jeg avslutter den kuren et halvt døgn tidligere enn planlagt. Uansett så vet jeg at hun forholdsvis sundt, så jeg klarer fint å holde meg innenfor kalorigrensen selv om jeg spiser der.

Gjest Gjest
Skrevet

Noe av greia med den nutrilett kuren er at jeg hadde tenkt til å "ta den i smug", uten å måtte forsvare valget ovenfor noen. Jeg har ikke lyst til å ha en kroppsdiskusjon med henne, da jeg vet at hun har slitet ganske mye med sin egen kropp gjennom alle år. Dessuten har hun nylig slanket seg 20kg, men gått opp igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...