Gjest gjesta Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Jeg fikk et sånt solpass med i et blad for en stund siden, og tenkte å dra til brunogblid solsenter neste gang jeg skal ta sol. (og det er heller sjelden jeg gjør det) Nå kan man også få bleket tennene mens man soler seg. vet jo at det er tryggest å gjøre dette hos tannlege, men har selv prøvd hjemmebleking kjøpt i usa som funket ganske bra. Ble ikke veldig bleket, men litt hvitere ble de, og det var vel meningen å bruke to pakker mens jeg bare brukte en. Er det noen som har prøvd denne blekingen av tenner? renner ikke spyttet ned i halsn når man ligger der? er litt vanskelig å svelge når man har svære greier i munnen. Jeg fikk ikke ising i tennene fra den forrige, mens andre fikk mye. Tyden kanskje på at mine tenner ikke er så følsomme og at det dermed ikke gjør det neste gang heller .
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 En anbefaler å alltid gjøre slikt hos tannlegen.. Du vet jo ikke va du egentligt smører på tennene dine når du gjør det selv..
Titti72 Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Jeg er skeptisk til alle desse nye blekemidlene som man kan bruke nå. Dette gjelder noe av det viktigste/synligste (kroppslig sett) vi har, så jeg ville ikke tatt sjansen på noe som ikke er i regi av tannlegen. Altså vi snakker om et solstudio. De burde selge solkrem og ikke annet. Hva kan de om tenner? De har bare kjøpt et produkt av en selger og ser fortjenesten på det. De drite i deg. Hva hvis det skjer noe med emaljen din? Jeg spurte tannlegen min hva hun ville ha gjort og det hun sa var at tannemaljen kødder hun ikke med. Hun ville aldri ha risikert eller tatt noen sjanser med tennene sine.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 jeg trodde de var tatt ut av produksjon, men tydeligvis ikke? hva koster det?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 Heia! Jeg jobber i Mattilsynet og disse blekemidlene som er i salg hos brun &blid solsentre er ulovlige i Norge!!! Dette produktet inneholder altfor høy konsentrasjon av selve blekestoffet enn det som er tillatt grenseverdi i Norge. Det har blitt fattet vedtak om tilbaketrekking av produktene ved en brun & blid salong i Bergen.
Gjest gjesta Skrevet 8. juni 2006 #6 Skrevet 8. juni 2006 Heia! Jeg jobber i Mattilsynet og disse blekemidlene som er i salg hos brun &blid solsentre er ulovlige i Norge!!! Dette produktet inneholder altfor høy konsentrasjon av selve blekestoffet enn det som er tillatt grenseverdi i Norge. Det har blitt fattet vedtak om tilbaketrekking av produktene ved en brun & blid salong i Bergen. ← så flott å få vite det! kan dere ikke gå ut med dette? til media mener jeg? nei da blir det ikke tannbleking enda på meg. Men en annen ting er den blekingen som selges på apotek? tror den heter iwhite, men sånn lys. Det var visst den første som var godkjent i norge eller noe. Har dere i mattilsynet sjekket og godkjent denne? kanskje det er et greiere alternativ?
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #7 Skrevet 8. juni 2006 Er det ikke slik at slike selvblekingsgreier ikke inneholder det middelet som tannlegene bruker fordi at en trenger oppfølging på slikt?! Jeg er VELDIG skeptisk til å gjøre sånne ting selv.. Da ville jeg heller brukt litt penger hos tannlegen som vet best og fått et resultat som en kan bli fornøyd med. Ta en titt på denne linken før du selv begynner å eksperimentere med dine egne tenner Jeg har også lyst til å bleke de, men KUN i samsvar med tannlege! http://www.tannleger-oslo.no/kontakt_detai...emid=40&pid=133
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #8 Skrevet 8. juni 2006 så flott å få vite det! kan dere ikke gå ut med dette? til media mener jeg? nei da blir det ikke tannbleking enda på meg. Skal en ikke bare stole på gjester som utgir seg for å være i mattilsynet...? Kan hende det stemmer men.......
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #9 Skrevet 9. juni 2006 Hei igjen! Jeg jobber faktisk i Mattilsynet og media har faktisk tatt opp saken for noen mnd siden i TV2s magasinet som går på lørdager etter 18.30 nyhetene. Tannblekemidler er nylig kommet inne under kosmetikklovgivningen (tidligere gikk det under medisinsk utstyr.) Det nye regelverket på området er under utvikling og det er en del ulike problemstillinger i forhold til medisinsk utstyr regelverket kontra kosmetikk regelverket. Men vi jobber som bare det med saken Kommer nok sterkere ut i media etterhvert.......
Titti72 Skrevet 9. juni 2006 #10 Skrevet 9. juni 2006 Hei igjen! Jeg jobber faktisk i Mattilsynet og media har faktisk tatt opp saken for noen mnd siden i TV2s magasinet som går på lørdager etter 18.30 nyhetene. Tannblekemidler er nylig kommet inne under kosmetikklovgivningen (tidligere gikk det under medisinsk utstyr.) Det nye regelverket på området er under utvikling og det er en del ulike problemstillinger i forhold til medisinsk utstyr regelverket kontra kosmetikk regelverket. Men vi jobber som bare det med saken Kommer nok sterkere ut i media etterhvert....... ← Det gjest skriver stemmer iflg. mattilsynets nettside.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå