Gå til innhold

hjelp til mexico...

Gjest Fruktfat

Anbefalte innlegg

Gjest Fruktfat

vel, etter mye att og fram har vi kommer fram til at vi vil til mexico allikevel, i 4 uker. tenkte at det ble dyrt, men vi har tross alt lagt av en garasje til ferie, så det bør holde.

MEN, det jeg lurer på da er om noen har linker til steder man kan finne billige flybilletter?

og hoteller?

eller leiligheter?

og vet noen om der er mulig å leie en vanlig leilighet i 4 uker? og hvor jeg i såfall finner ut dette?

andre linker til saker om mexico jeg bør lese?

på forhånd tusen takk til alle som orker å hjelpe meg eller har lyst til å fortelle om sine opplevelser i/om mexico! (ja, har lest det jeg jeg fant her på forumet ;) )

Endret av Fruktfat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var i Mexico i februar/mars. Reiste til Puerto Vallarta i 9 dager, var fint der men hadde vi hatt mer tid på oss så skulle vi heller reist til den karibiske kysten av Mexico i stedet... Vi hadde 2 overnattinger (1 på veien til P.V og en på vei hjemover) på et ikke altfor dyrt og veldig bra hotell i Mexico City hvor de hentet og kjørte oss til/fra flyplassen. Flybilletter innenlands i M. er dyrt ettersom de 2 store flyselskapene der har slått seg sammen, men utrolig nok fant vi de billigste billettene gjennom kilroytravels (online vel og merke) til ca 1000,- norske pr pers! Hvor skal dere hen i Mexico?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

vel, vi kommer ikke til å loffe, skal nok til playa del carmen og cozumel. og innom tulum. TROR vi. ingenting er planlagt, har egentlig ingen faste planer, og det er ikke 100% sikkert at vi kommer til å dra til mexico heller (leste om orkanene i usa nå, det var ikke så moro... ;) ) og derfor trenger jeg å lese masse om folk som har vært der, hva de anbefaler, hva som er verdt å se prisnivå, mat, osv.

eneste som er (nesten) sikkert er at vi skal være borte i 4uker, ha SKIKKELIG ferie, bruke penger på hva vi vil, sole og bade og kose oss.

tok dere noen vaksiner før dere dro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, Cozumel og Playa Del Carmen fristet ikke noe særlig nå da ;) Vet det er litt dyrere der oppe siden det er litt mer turistifisert. Men om man lever på mexicansk mat og finner et hyggelig lite hotell e.l å bo på så slipper man billigere unna... Vi bodde på et ålreit sentralt hotell (midt i byen og et par minutter til stranda) med basseng for ca 300,- natta, og så spiste vi middag til rundt 60-70 kr hver... Drikke og offentlig transport var billig der forresten.

Om dere ikke har bestilt billett ennå så kan dere sjekke innenlandsfly selv så dere har litt feeling på pris før dere booker reisen med byrå. For oss så lønnte det seg kun med billett til Mexico City og så ordne innenlandsfly selv. Vi sjekket som sagt kilroy travels + følgende:

https://www.mexicana.com/app/main.jsp

http://www.aeromexico.com/usa/english/index.html?

Vi tok ingen vaksiner før vi dro. Fant ingen advarsler om det så da var det noen kroner spart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

takker! :)

ltt av det som gjør at jeg tviler litt på mexico er prisnivået... fikk høre at det var tinærmet norske priser der, og det er ikke noe gøy når man skal på ferie.

vi orker ikke snu på krona, men man har jo ikek ubegrenset med penger heller! ;)

hvor mye brukte dere totalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Sony_*
takker!  :)

ltt av det som gjør at jeg tviler litt på mexico er prisnivået... fikk høre at det var tinærmet norske priser der, og det er ikke noe gøy når man skal på ferie.

vi orker ikke snu på krona, men man har jo ikek ubegrenset med penger heller!  ;)

hvor mye brukte dere totalt?

Norske priser finner du kun i turist områdene. Har reist rundt i Mexico, og kan love deg at det er billig andre steder! Du kan faktisk leve som en konge..

Vil anbefale dere å skaffe et hotell på Isja Mujeres som ligger like utenfor Cancun. Nyyydelig sted og ikke så altfor mange turister! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat
Vil anbefale dere å skaffe et hotell på Isja Mujeres som ligger like utenfor Cancun. Nyyydelig sted og ikke så altfor mange turister! :)

å, takk! er sånne tips jeg trenger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Isla Mujeres i sommar. Leigde ein liten båt med sjåfør frå Cancun, utrulig flott!

Dei kjørte oss rundt til forskjellige korallrev der vi kunne snorkle og avslutta dagen på Isla Mujeres på ei nydelig strand. Der fikk vi grilla fersk fisk og masse Corona :) Finaste dagen på heile turen!

Ellers kan eg anbefale å fiske Barracuda på havet, mange som leiger ut båt m/sjåfør. Litt dyrt, men absolutt verdt det!

Drar dåkke til Tulum, ligg det ein nydelig resort som heite Diamante like i nærheten. Såg plassen frå Tulum og har lest om det internett. Angra på vi ikkje var der i nokre dagar.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Var i Mazatlan i mars, var endel turister der men nesten bare amerikanere. Siden jeg bodde i USA reiste jeg selvølgelig derifra, men fikk en uke på 4 stjerners hotell + fly tur retur for 4000 norske kroner. Så jeg veit ikke om det kan lønne seg og fly til USA og deretter bestille turen videre derifra! Men at prisnivået er høyt er bare sprøyt (Iallefall i Mazatlan) Det er fullt mulig å få seg en god middag med vin til rundt 80kr jeg synes i hvertfall at det var billig. Menneskene er veldig hyggelige og hotellene stort sett ok:) God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

jeg fant ut at jeg hadde lagret siden til Diamante K -etter tipr tidligere her, fant jeg ut- allerede! :-D

antakelig kommer vi til å bo der, men også bo andre steder. selvfølgelig frister isla mujeres nå! :) og cozumel. noen som har vært der? fint? tar båt over, ikke sant?

så tror at det blir tulum, isla mujeres og cozumel vi kommer til å dra til/bo.

så at saga -tror jeg- hadde tur/retur billetter til cancun for 7500 pr pers, det er vel ikke så ille?

og er begynnelsen av november en bra tid å dra på?

er været fint, eller er det "vinter" der? noen som vet?

dette skal jo være en sol/bad/kos ferie, surt om det er 5 soltimer pr dag og masse regn... da reiser vi et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...