Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Når slutter man å motta/ betale bidrag? Er det t.o.m. den mnd avkommet er 18 år, eller er det inntil den mnd?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Generelt sett er det vel til barnet er 18 år. Men kan forlenges når barnet feks går på vgs skole. Jeg fikk bidrag til jeg var 19 år og 2 mnd,da var vgs slutt. Fikk penger fra Innkrevingssentralen som min far betalte til.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Vet at bidrag kan mottas/ betales til ungdommen er 20 år, men i dette tilfellet gjelder ikke det siden bidragsmottaker ikke vil gå på skolen lenger til høsten. Spørsmålet mitt var om man betaler/ mottar bidrag t.o.m. den mnd ungdommen fyller 18, eller inntil den mnd (mnd før)?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 Bidrag betales ikke den mnd. ungdommen fyller atten, selv om det er den 31. i mnd. Siste bidrag betales måneden før.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 Bidrag betales ikke den mnd. ungdommen fyller atten, selv om det er den 31. i mnd. Siste bidrag betales måneden før. ← Ok, takk for svar.
Gjest gjesta Skrevet 7. juni 2006 #6 Skrevet 7. juni 2006 Bidrag betales ikke den mnd. ungdommen fyller atten, selv om det er den 31. i mnd. Siste bidrag betales måneden før. ← men en må no fortsette å betale om "ungen" går på skule.. til han/ho e 20. e visst nye regla der..
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #7 Skrevet 7. juni 2006 men en må no fortsette å betale om "ungen" går på skule.. til han/ho e 20. e visst nye regla der.. ← Hvis ungdommen fortsetter å gå på skole så kan h*n søke den av foreldrene som h*n ikke bor hos om bidrag. H'n kan få bidrag fram til h*n er 20 år. Denne muligheten bortfaller hvis ungdommen ikke fortsetter på skolen, eller hopper av midt i året. Da har ikke foreldrene lenger forsørgeransvar eller bidragsplikt.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #8 Skrevet 7. juni 2006 Hvis ungdommen fortsetter å gå på skole så kan h*n søke den av foreldrene som h*n ikke bor hos om bidrag. H'n kan få bidrag fram til h*n er 20 år. Jeg ble 20 i januar og får fremdeles bidrag...
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #9 Skrevet 7. juni 2006 Jeg ble 20 i januar og får fremdeles bidrag... ← Da får du sikkert ut skoleåret da... Men du måtte vel selv legge fram krav den mnd du ble 18 år?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #10 Skrevet 7. juni 2006 Men du måtte vel selv legge fram krav den mnd du ble 18 år? Jepp!
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #11 Skrevet 8. juni 2006 Jeg laget privat avtale med sønnen min da han ble atten, der avtalte vi at jeg skulle betale til han ble nitten. Det var for et par mndr siden, men jeg betaler fremdeles. Hvis han får seg lærlingejobb til sommeren så stopper jeg bidraget, for da får han jo lønn.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #12 Skrevet 8. juni 2006 Altså det var for et par mndr siden at han ble nitten.
Gjest ts Skrevet 8. juni 2006 #13 Skrevet 8. juni 2006 Jeg laget privat avtale med sønnen min da han ble atten, der avtalte vi at jeg skulle betale til han ble nitten. Det var for et par mndr siden, men jeg betaler fremdeles. Hvis han får seg lærlingejobb til sommeren så stopper jeg bidraget, for da får han jo lønn. ← Hva hvis han ikke får lærlingejobb til høsten da? Skal du fortsette å betale bidrag hvis han ikke hverken går på skole eller er lærling? Når kan man forvente at de unge tar ansvar for seg selv å begynner å forsørge seg selv når de er ferdig med skole/ lærlingetid? Ps. lærlingeplassene er vel allerede besatt, så hvis han ikke har ordnet det enda er vel toget gått for hans del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå