Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest på slankern
Skrevet

Jeg opplever støtt og stadig at hvis man slanker seg, da må man passe på å ikke fortelle venninnene sine det. For da kan de plutselig begynne å "bekymre" seg eller pese på med at man ikke behøver å gå ned i vekt.

pga slike kommentarer så sier jeg aldri dette til venninner. man får jo aldri en reaksjon som er positiv uansett.

hvorfor er vi jenter sånn at vi ikke kan fortelle hverandre at vi slanker oss?

nei det er ikke noe galt med venninnene mine. dette gjelder ganske mange tror jeg. kvinner er kvinner verst el noe sånn.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror heller det har noe med at en ikke vil innrømme at man slanker seg (det er jo ikke en positiv ting, for det er jo en grunn til at man slanker seg). Sier man det til gud og hver mann, vil man kanskje føle et større press på at man må klare å gå ned i vekt enn om man ikke forteller det til folk.

Skrevet
Jeg opplever støtt og stadig at hvis man slanker seg, da må man passe på å ikke fortelle venninnene sine det. For da kan de plutselig begynne å "bekymre" seg eller pese på med at man ikke behøver å gå ned i vekt.

kvinner er kvinner verst el noe sånn.

Hvis jeg "peser" om at en venninne ikke trenger å gå ned i vekt eller bekymrer meg, er det er grunn til det. Jeg bryr meg fordi jeg er opptatt av at vennene mine skal ha det bra, ikke fordi jeg ikke vil at de skal slanke seg/blir sjalu eller noe sånt.

(Hvor mye jeg "peser" kommer jo an på venninna da, såklart. Er hun overvektig, er det jo flott at hun ønsker å gå ned i vekt. Men vil nok fortsatt bry meg om måten det gjøres på...)

Gjest Gjesta
Skrevet

Vile du forestrukket at de bli kjempe positive til at du slanket deg? "Ja, det var sannelig på tide"!!??

Gjest gjest1
Skrevet

Men viss de begynner å "pese på" om at du ikke bør gå ned i vekt, er det mulig det er en grunn til det? Og de mener det nok ikke vondt, tvert imot. :)

Jeg ville vært forsiktig med å fortelle venninner som er mye større enn meg at jeg slanker meg. Noen vil kanskje tenke "Viss hun synes hun selv er for stor, hva synes hun da om meg? Da må hun jo synes jeg er bælfeit".

Gjest Gjest
Skrevet
Men viss de begynner å "pese på" om at du ikke bør gå ned i vekt, er det mulig det er en grunn til det? Og de mener det nok ikke vondt, tvert imot. :)

Jeg ville vært forsiktig med å fortelle venninner som er mye større enn meg at jeg slanker meg. Noen vil kanskje tenke "Viss hun synes hun selv er for stor, hva synes hun da om meg? Da må hun jo synes jeg er bælfeit".

Les tråden min "dilemma"!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er den "minste" blant vennindene. Jeg hadde 10 kilo å få bort før jeg var fornøyd. Jeg fortalte at jeg slanket meg. Fikk høre at det trengte jeg ikke for jeg var helt fin. I dems øyne var jeg fin. Et par av de veier 50-80 kg mer enn meg. Jeg kan ikke vente til jeg veier like mye som dem før jeg slanker meg. Det er jeg som skal være fornøyd med kroppen min, utifra hvordan man har det og hvordan jeg så ut før.

Jeg er/var forsiktig med hvordan jeg sier/sa det. Ikke alle som tar det lett :sjenert:

Hvis man har gode venninder burde det ikke gjøre noe å si at man slanker seg, de ønsker deg jo sikkert alt godt.

Skrevet

Jeg bruker ikke å fortelle venninnene mine når jeg er på slanker'n, mest fordi det da blir så flaut hvis jeg sprekker :sjenert:

Skrevet
Jeg bruker ikke å fortelle venninnene mine når jeg er på slanker'n, mest fordi det da blir så flaut hvis jeg sprekker :sjenert:

Fler av oss ja :ler::ler::ler::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...