Gjest Yzma Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Hei:) Lurte på om noen av dere har gått på Lundheim folkehøyskole? Noen erfaringer derfra, eller andre folkehøyskoler dere vil dele?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Grenaland folkehøgksole!. så absolutt! Beste skole EVER! sjekk hjemmesida: www.grenland.fhs.no
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Har gått idrettslinje ved Ringebu folkehøgskole. ANbefales på det VARMESTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Definitivt mitt beste år ever!!!!!!!!!
Gjest Yzma Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 Grenaland folkehøgksole!. så absolutt! Beste skole EVER! sjekk hjemmesida: www.grenland.fhs.no ← Hvilken linje gikk du? synes reiseliv hørtes gøy ut:)
Dru Skrevet 8. juni 2006 #6 Skrevet 8. juni 2006 Jeg kjenner vel til noen av lærerne på Lundheim, absolutt ok folk, det. Året blir hva man gjør det til selv, og tidligere erfaringer med en skole trenger på ingen måte være toneangivende for hvordan du vil få det der. Jeg gikk selv på Bjerkely, og hadde et kjempeflott år.
Gjest Yzma Skrevet 15. juni 2006 #7 Skrevet 15. juni 2006 Ingen som har gått på reselivslinja her inne?..samma hvilken skole;P Bare lurer på hvordan det var jeg:)
Gjest #Spidergirl# Skrevet 15. juni 2006 #9 Skrevet 15. juni 2006 Eg har gått hestelinje på Fjordane fhs. Supert den beste avgjørelsen i mitt liv!
liv Skrevet 15. juni 2006 #10 Skrevet 15. juni 2006 Jeg gikk på reiseliv på Borgund Folkehøgskole Men de har gjort en del om på de linjene siden jeg var der! Skolen og lærerene anbefalles virkelig!
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #11 Skrevet 16. juni 2006 Jeg gikk håndball på grenland fhs i år! Jeg trivdes VELDIG bra! Og jeg tror og mener at alle de andre på skolen gjorde det også! Masse opplevelser, reiser, og spesielt på reiselivslinja så reiser man til 5-6 land deriblandt Egypt, Italia, Scottland, Estland +++ Reiseliv er toppers for deg som elsker å reise og lære om nye kulturer! De som gikk reiseliv trivdes VELDIG godt! Men hvis du vil gå på Grenland Folkehøgskole, så bær du søke NÅ, for det er var nesten fullt når jeg slutta der 13.mai! ... I tillegg er det TOPPERS lærere! Kjente lærere som Hanne Hegh(tidligere landslagsspiller i håndball, Jan Kvalheim(tidligere landsslagsspiller i sandvolley! Og Morten som er lærer på Reiseliv er bare SÅ herlig! Så anbefaler GRENLAND på det varmeste! Les mer på hjemmesida: Grenland.fhs.no
Grooo Skrevet 17. juni 2006 #12 Skrevet 17. juni 2006 Jeg gikk på Bjerkely for noen år siden, hadde det virkelig topp. Tror at uansett hvilke skole du velger vil du få et fantastisk år som gir deg minner og venner for livet. Finn den linja som frister deg mest og reis avgårde!
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #14 Skrevet 17. juni 2006 Hva slags middag spiser man på sånne skoler? Rare retter eller typisk norsk, men god mat, som kjøttkaker, fiskeboller, fiskegrateng, gryterett?
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #15 Skrevet 17. juni 2006 Hva slags middag spiser man på sånne skoler? Rare retter eller typisk norsk, men god mat, som kjøttkaker, fiskeboller, fiskegrateng, gryterett? Maten pleier visstnok å vere dårlig for det er elevene som lager... Jeg ville aldri gått på folkehøgskule!
stikkelsbær Skrevet 17. juni 2006 #16 Skrevet 17. juni 2006 Maten pleier visstnok å vere dårlig for det er elevene som lager... Jeg ville aldri gått på folkehøgskule! ← Eh.. Jeg har aldri hørt om en folkehøyskole der elevene må lage maten selv. Og jeg har besøkt ganske mange. Pleier å være bra mat, vanlige norske retter stort sett!
liv Skrevet 17. juni 2006 #17 Skrevet 17. juni 2006 Vi hadde kjøkkenpersonale som lagde maten. Men det var vi på rundgang som måtte ta å rydde sammen og kjøre alt igjennom oppvaskmaskinen. Ble ca tre ganger i løpet av året så det ble ikke noe stor deal. Maten var vanlig hjemmelaget mat, gryteretter, pizza, fisk og kjøttkaker. Og liker du ikke dagens mat så fikk du gå på butikken og lage deg noe annet på elevkjøkkenet. Var fire elevkjøkken, delt inn etter hvor du bodde på internatet.
Ginen Skrevet 17. juni 2006 #18 Skrevet 17. juni 2006 Brodern sier det samme ← Hmmm, ble nysgjerrig jeg nå...! Fra kull......? Ang. maten som ble servert, vi hadde eget kjøkkenpersonale som lagde veldig god mat. Vi kunne komme med ønsker og forslag, og fikk stort sett viljen vår. Var det noe vi ikke likte, kunne vi skaffe noe annet på butikken. Elevene hjalp til med ryddinga på omgang.
Gjest -eline- Skrevet 17. juni 2006 #19 Skrevet 17. juni 2006 Hmmm, ble nysgjerrig jeg nå...! Fra kull......? Ang. maten som ble servert, vi hadde eget kjøkkenpersonale som lagde veldig god mat. Vi kunne komme med ønsker og forslag, og fikk stort sett viljen vår. Var det noe vi ikke likte, kunne vi skaffe noe annet på butikken. Elevene hjalp til med ryddinga på omgang. ← Vil tippe noen år etter deg jeg... Han gikk ut i fjor. ..ang mat: min kjære bror var direkte lubben da han kom hjem til jul, ble litt *mye* mat gitt
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #20 Skrevet 17. juni 2006 Hardanger Folkehøyskole. Den har jeg fått anbefalt før. Men har ikke fått oppgitt så mange gode grunner til å gå akkurat der, istedet for andre skoler... Kan du fortelle litt om den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå