Gå til innhold

de er slemme mot hunden sin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nabo som akk har fått en omplasseringshund.. el.. for 1 mnd siden da...

når han ikke hører river de nesten øret av han, nakkeskinnet hans er kjempe løst, og han skriker som f*** når de tar han... han er en blanding av schefer og rotweiler og en til, så det er en rimelig vanskelig bikje å håndtere, men likevel...

når de har vært en kjapp tur innom meg, og de kommer hjem igjen hører jeg hunden skriker... han er jo kjempe glad når de kommer hjem og får beskjed med en gang om å legge seg... ikke hilse på han eller noen ting... hører han ikke da, drar de han bortover gulvet i øret hans, vrenger det. og han skriker så det jomer i hele huset.. Jeg har sagt i fra til dem, og de vil ikke høre. de sier det er den enste måten han vil høre på... men det er jo ikke så rart da, for han er jo redd for dem... jeg hadde besøk her forrige helg, og da kom de innom med hunden... han ville jo hilse på de jeg hadde besøk av, men det fikk han ikke lov til.. de tok bikja så han streik igjen, og til og med venna mine reagerte voldsomt, og sa at vi burde ringe dyrebeskyttelsen om de holder på sånn hele tida.... hva syns dere..?

Dette skrev jeg tidligere... for et par mnd siden..

i mellomtiden har de flyttet til Sande, ca 15 min herfra, og det har vært så deilig å slippe de folka..

I helga som var hadde jeg besøk av broen min, og det begyneå regne, så vi gikk ut for å dekke til tingene som stod på verandaen.

tidligere på dagen hadde jeg hørt en hun så å ule litt, så jeg gikk ut for å se om jeg kunne se hvem det var. tenkte meg at det kanskje var den hunden som disse folka eide, og det hadde jeg rett i. da stod han ute bak huset til mora til L, mens de andre var inne... han hter å være alene, og hverfall ute... jeg gikk inn igjen, og hørte han ule enda mere, så jeg gikk ut igjen, for å se om jeg kunne se noen sammen med unden, og der kom eieren.. han som er mest slem med hunden.. mens vi dekte til tingene ute, hørte jeget forferdelig hyl, og der stod eieren å sparket hunden. det var som å se en proff fotballspiller som skal skåre straffe under en viktig kamp! det var helt j*****! så jeg ropte ut på åsen om han skulle sparke hunden lenge! og da svarte han bare "til han blir lydig"

jeg ente på alle pluggene, og ringte gubben min, og lurte på hva jeg skulle gjøre..

han ble kjempe sint, og sa jeg skulle anmelde det..

og jeg har veldig lyst. jeg vet jeg MÅ gjøre dette, for en vakker dag klarer ikke hunden mere, og stryker med.. det jeg håper på er at hunden flyr i trynet på han, for han fortjener ikke annet.. jeg blir så utrolig sinna...

På jobben til gubben igår hadde eieren av hunden spurt om jeg var sinna på han(de to jobber sammen) og da hadde han sagt jeg var sinna på han.. at jeg var veldig sinna på han.

jeg møtte på han igår sammen med dama hans som er nyoperert, og han snakka ikke til meg engang..

i helgen har vi passet på hunden til mamma, og da de kom skulle jeg til å levere hunden dems igjen.. men ble stående å prate med dem.. og hunden stresset litt med å komme hjem for jeg hadde jo tatt på henne båndet hennes... så da sier eieren av den stakkars hunden at "ariel" skal legge seg, og står på båndet hennes... som om han har noe rett til å gjøre det! det er tross alt ikke han som verken passer på hunden eller eier henne.. så jeg ble kjempe sinna på han og sa at det har han ikke rett til å gjøre, og han bare står der å ser dum ut.. helt tom i øynene.. som om det ikke skulle vørt noe der! åååh, er dett mulig å bli så ufatlig teit...!!!

for ca 2 uker siden adde vi esøk av de, og de skulle overnatte. de hadde med seg hunden sin, og det var helt greit.. da kunne jeg se hva han gjorde med hunden samt å formidle dette videre til folk som kan gjøre noe med dette... og rett fikk jeg.. han tok av halsbåndet hans.. (i kjetting) la det på bordet, og de gangene han ikke hørete på eieren sin, løftet eieren på båndet og raslet i det.. hunden ble livredd, og la se fort ned og begynte å sjelve.. (hva f*** har han gjort med den hunden) jeg ble kjempe sint.. det begynteå koke i meg. og kikket på gubben min, og han bare sistet på hodet sitt...

Er det noen som har nr til dyrebeskyttelsen, eller noen andre jeg kan ringe for å si i fra om dette til... i nærheten av Drammen-.... eller en mail adr. el lignene.. for dette klarer jeg ikke mere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet det ble masse rot i skrivinga her nå, men jeg er så vannvittig forbanna nå! :frustrert:

Gjest gjest1
Skrevet

Vet du hvor han har fått hunden fra? Ring dem og si i fra. Hvis de er seriøse omplasserere vil de sikkert vite hvordan det går med hunden og sikkert hente den.

Skrevet

Jeg må si jeg reagerer litt på at du har drøyd det så lenge hvis du er helt sikker på at hunden blir dårlig behandlet. To måneder er lang tid for en hund som ikke har det bra.

Men: Vet du noe om hvorfor den ble omplassert i utgangspunktet?

Skrevet

de hentet han hos en familie på Hurum... privat personer... de sa at hvis han var vanskelig kunne de komme tilbake med han..

han er en blanding av shefer, rotweiler, og mest trolig dobbermann.. den siste er ingen sikker på.. så det er en rimelig vanskelig hund å ha med å gjøre.. og han er ikke noe prob når jeg passer han.. han hører og det er ikke noe problem, men som fort han dusten er i nærheten er han helt idiot og tørr ikke å gjøre noen ting for han er redd for å få juling. at dama hans aksepterer det, skjønner jeg ikke...

Skrevet

hunden ble omplassert fordi han var rimelig umulig, trengte mere gåturer, og mere tid.. gamle eieren jobbet mye, og de som har overtatt er en av de arb led. mens han slemme er på jobb. nå har jeg sendt en mail til de folka som har den siden lenger oppe her, så kanskje hun kontakter meg.. håper jeg...

Skrevet

Hvis du vet hvem de har hentet hunden fra kunne du kanskje prøve å få kontakt med dem? Jeg tror ikke fod-gården har myndighet til å gripe inn i dyrevernssaker...

Skrevet
Hvis du vet hvem de har hentet hunden fra kunne du kanskje prøve å få kontakt med dem? Jeg tror ikke fod-gården har myndighet til å gripe inn i dyrevernssaker...

Hun kan alikvel ringe dit for å få råd for hvordan man skal gå frem i slike slik saker. kanskje de til og med vet hvilken familie det er snakk om. Fint av deg at du reagerer og tar til handling i denne saken. Jeg blir virkelig trist av å lese om dette. Jeg håper du oppdaterer oss om denne saken.

Gjest Thalassa
Skrevet (endret)

jeg hadde tatt med meg bikkja en gang de ikke så og levert den på et dyrepensjonat/hundehjem e.l langt unna og spilt dum som et brød hvis de spurte meg om jeg hadde sett bikkja. eller anmeldt det til politiet.

sånne jævler skulle ikke hatt bikkje. skulle vært sertifikat på å være dyreeier.

men når jeg tenker etter så hadde det ikke hjulpet på den drittsekken av en dust, han trenger nok å bli snakka til av politiet o.l. (han kan jo ikke være helt god.. lurer på hva han drittgubben gjør med kona si også...

Endret av Thalassa
Gjest Gjest1
Skrevet
jeg hadde tatt med meg bikkja en gang de ikke så og levert den på et dyrepensjonat/hundehjem e.l  langt unna og spilt dum som et brød hvis de spurte meg om jeg hadde sett bikkja. eller anmeldt det til politiet.

sånne jævler skulle ikke hatt bikkje. skulle vært sertifikat på å være dyreeier.

Og du synes det er riktig å overlate problemet til et dyrepensjonat? :overrasket:

Gjest Thalassa
Skrevet
Og du synes det er riktig å overlate problemet til et dyrepensjonat? :overrasket:

hehe JAA!! de behandler dyr mye bedre der vil jeg nå tro og håpe!!( mente dyrebeskyttelsen eller sånne steder de tar inn hunder for videre adopsjon, vet ikke hva det heter)

Gjest Gjest1
Skrevet
hehe JAA!! de behandler dyr mye bedre der vil jeg nå tro og håpe!!( mente dyrebeskyttelsen eller sånne steder de tar inn hunder for videre adopsjon, vet ikke hva det heter)

Åja. Det er ikke det jeg forbinder med hundepensjonater, for jeg mener de passer hunder når folk er på ferie. Og å sette hunden der og så stikke det synes jeg ville vært utrolig frekt. :ler:

Men nå skjønte jeg hva du mente. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

:frustrert::frustrert::frustrert::frustrert:

Ååååååååååååå jeg blir så :frustrert: når jeg leser sånn som det her..

STAKKARS hund!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg tror jeg hadde kidnappa hele hunden og holdt den i skjul vekk fra denne gale mannen!

Stakkar!!! En hund er jo så uskyldig.. Ingen hunder blir vanskelige å ha med å gjøre om de har eiere som har tid til dem.

Det er som å oppdra unger. Finnes mange ufordragelige unger rundt omkring. De er jo påvirket fra et sted.

Stakkars stakkars hund... blir utrolig :tristbla: når jeg leser dette..

Håper inderlig du gjør noe snart.. ikke la denne hunden dø på denne måten..det er det som til slutt skjer.

Han kommer snart til å knekke noe om han fortsetter med sparkingen, hvis ikke allerede noe er brukket.. i såfall er det ikke rart om hunden oppfører seg rart..

Den har det jo vondt....... :tristbla:

Gjest Thalassa
Skrevet
Åja. Det er ikke det jeg forbinder med hundepensjonater, for jeg mener de passer hunder når folk er på ferie. Og å sette hunden der og så stikke det synes jeg ville vært utrolig frekt. :ler:

Men nå skjønte jeg hva du mente. ;)

hehe, ja.. litt frekt det ja :P

Håper inderlig du gjør noe snart.. ikke la denne hunden dø på denne måten..det er det som til slutt skjer.

Han kommer snart til å knekke noe om han fortsetter med sparkingen, hvis ikke allerede noe er brukket.. i såfall er det ikke rart om hunden oppfører seg rart..

Den har det jo vondt.......  :tristbla:

ja tenkte akkurat det samme, den har sikkert indre skader, brukne ribbein, ødelagt rygg etter kjettingslag osv :tristbla:

Gjest Gjesta
Skrevet

Anmeld det, NÅ!

Uansett hvor hvor vrang den bikkja skulle være, slik behandling skal den ikke ha.

Skrevet (endret)

jeg har enda ikke fått noe svar på den mailen jeg sendte til F.O.D, men oppdaterer så fort jeg får den!

Innlegget er redigert. Fra reglene:

Det er ikke tillatt å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent. Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner.

Veslejenta - moderator

Endret av Veslejenta
Skrevet

Anmeld det til politiet. FOD har vel lite med den hunden å gjøre, vil jeg tro.

Dyremishandling er fortsatt ulovlig i norge. Og de vil miste hunden, hvis du anmelder forholdet. Heldigvis!

Gjest Thalassa
Skrevet (endret)

ja må være noe galt psykisk. de som slår og er aggressive slik har jo problemer med seg selv..

Innlegget er endret.

Det er ikke tillatt å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent. Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner.

Veslejenta - moderator

Endret av Veslejenta
Skrevet

Det er dessverre vanskelig å nå frem med anmeldelser på slike forhold (det betyr ikke at man ikke bør prøve).

Jeg synes man i første omgang bør prøve å snakke fornuft med vedkommende - gjøre oppmerksom på at folk rundt reagerer på behandlingen hunden får, og eventuelt anbefale et kurs. Helst på en hyggelig måte (ikke lett nei), ellers tror jeg ikke det er mulig å nå igjennom.

Mange mister kontrollen når hunden er ulydig, men den kan jo ikke utføre ordre den ikke har lært. Jeg er ikke så naiv at jeg tror det alltid hjelper å snakke med eier, men det går an å prøve.

Kan man selv litt om hund kan man også prøve å hjelpe til litt med oppdragelsen av hunden.

Alt for mange har hund uten å vite noe særlig om hvordan hundens psyke fungerer, og om hvordan man lærer en hund å gjøre det man ønsker. Det som er sikkert er at TING MÅ LÆRES, og det kan ta tid. Tålmodighet er en dyd sies det, og personer som er blottet for tålmodighet og/ eller som ikke kan styre sinnet sitt bør ikke ha hund.

Snakk med eier, anmeld gjerne hvis samtalen ikke har effekt. I verste fall: Kidnapp hunden. Drastisk ja, men hunden er forsvarsløs, og kan ikke gjøre annet enn å bite hvis den blir frustrert eller redd nok.

Hvis det går så langt er nok hundreogett ute for hunden uansett. Den blir sannsynligvis avlivet, og hvis den ikke blir det vil den neppe kunne stole på mennesker igjen. :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...