Gjest Gjest_Litjtuppa_* Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Vi skal legge ut ønskeliste på Tilbords i morgen og den generelle lista på bryllupssiden vår..mange som har spurt om ønskeliste, så da gjør vi det. Vi ønsker oss et middagsservise, et kaffeservise, bestikk og to typer glass til 12 stk. Ellers noe ildfaste former osv. Hva kan være kjekt å ha i et hus? Vi blir ca 130, så sikkert lurt å ha en del tips de kan velge mellom for de som trenger gode råd. Vet det har vært mange tråder om dette før, men håper på noen gode tips sånn på tampen Og hvilken kjøkkenmaskin vil dere anbefale? Og hvilke kasseroller og stekepanner er bra? Masse spørsmål og rotete dette..
LilleLy Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Vi skal legge ut ønskeliste på Tilbords i morgen og den generelle lista på bryllupssiden vår..mange som har spurt om ønskeliste, så da gjør vi det. Vi ønsker oss et middagsservise, et kaffeservise, bestikk og to typer glass til 12 stk. Ellers noe ildfaste former osv. Hva kan være kjekt å ha i et hus? Vi blir ca 130, så sikkert lurt å ha en del tips de kan velge mellom for de som trenger gode råd. Vet det har vært mange tråder om dette før, men håper på noen gode tips sånn på tampen Og hvilken kjøkkenmaskin vil dere anbefale? Og hvilke kasseroller og stekepanner er bra? Masse spørsmål og rotete dette.. ← Det er jo så masse å velge mellom, og masse som er bra, men her kommer noe av det jeg liker: -Georg Jensen Damask (duker, servietter, serviettringer (serviettringene er ikke i damask da , men fra samme merke. GJD holder muligens bare til i Oslo). - Hvis du ønsker en kjøkkenmaskin som skal stå fremme og være et møbel på kjøkkenet så er KitchenAid veldig fin! Skal også være bra kvalitet (noe jeg ikke vet siden jeg ikke har prøvd enda - Også er det bra å ønske seg noe i alle prisklasser. Mye fint fra de "vanlige" merkene Rosendahl og Eva Solo blant annet til en overkommelig pris. Mye fint fra Iittala også, som den tulipanvasen Aalto eller hva den heter - Sengetøy Det var egentlig det jeg kom på i farta:) Du må lage en LANG liste med alle de gjestene
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Fine rammer. Sånne som en veldig gjerne skulle hatt men aldri tar seg råd til å kjøpe selv.
LilleLy Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 Stekepanne og kasseroller: Woll er iallfall bra stekepanner, men jeg tror faktisk det finnes en identisk stekepanne som de selger under et annet navn som er mye rimeliger.. husker ikke helt hva det merket heter.. - Partykjelene til Høyang er fine og det finnes noen skikkelig lekre kjeler fra Iittala også i stål, men de tror jeg er svindyre Tror egentlig det meste er ganske bra (bortsett fra det aller billigste; 10 kjeler til 1000 kroner osv)
barbigirl Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 her er den vi hadde... ØNSKE LISTE... *Dekketøy og div. ønskeliste ligger ute i Tilbords butikkene. (over hele landet) * 5-manns fjelltelt * primus * stor kull-grill (kule-grill) * Tangen hvitvins glass * vannkoker * kaffekanne * rødvin * gavekort på resturant for 2 * buffer vitrineskap -skeidar * bestefar-klokke vegg * lin duker med knall farge.... (til stue og spisestue bord) / ev gavekort på kid/princess * gavekort lampe foretning * sengesett dobbelt seng
Gjest Gjest_Litjtuppa_* Skrevet 7. juni 2006 #6 Skrevet 7. juni 2006 Takk for svar! Har fått ned dette nå: Gavetips på Tilbords: -Frokostservise : “Jasper Conran casual creme” til 12.pers -Middagsservise: ”Celline.” Til 12.pers, flate og dype -Glass: ”Gina” til 12.pers (Størrelse 34cl) -Glass: ”Chateu” til12.pers (Størrelse 25cl) -Hardangerbestikk: ”Anita” bestikk til 12.pers Oak Brown (to-delt fat) Flat Iron (bolle) Deniz (vaser) Deniz (bolle) Cabaret (glassbolle) Smørsmelter Saustermos Balance (diverse kjøkkenkniver) Bambus (knivblokk) Ovnfast form (rektangulær) Kasseroller To stk i alminium (tykk bunn) og to stk svarte m/belegg Stekepanne ? En med teflonbelegg. Salt og pepperbøsse Syltetøyskål Salatskål Ellers ønsker vi oss: Håndduker og vaskekluter Sengetøy i str…… Kjøkkenmaskin merke ….. på …..butikk Strykejern Kaffetrakter Koffert Dessertskåler i glass, til tolv personer Linduker Hvite finduker Kaffekanne Kakeform Liggeunderlag (2 stk.) Kakefat Kaketine Leksikon Atlas Gaveønsker som finnes på pappas gavebutikk: Skåler (black design) farge turkis Blomsterpotter ----- ” --------- Diverse duker fra black design Keramikk (blå med hvite fugler) kopper og fat Figurer ”kjærestepar” Div lysestaker og lignende i svart smijern fra black design Aviskorg (svart) fra black design Ellers ønsker vi oss pengegaver til å kjøpe inn møbler, pusse opp osv. Er en del å velge i dette vel? Flere forslag?
superlove Skrevet 7. juni 2006 #7 Skrevet 7. juni 2006 Oi, jeg vil si det var MASSE å velge i her for gjestene deres! Fikk noen ideer selv til ting jeg vil føre opp på vår liste Her ser du vår : Ønskeliste Ellers så er det et tips å registrere seg hos Jernia! Det har vi gjort, der har de mye av kniver, kasseroller, former osv + at vi er registert hos tilbords.
Hedda-78 Skrevet 28. januar 2007 #8 Skrevet 28. januar 2007 Dytter opp denne, jeg, selv om det er en gammel tråd. Hva har dere på ønskelisten?
Kitsune Skrevet 28. januar 2007 #9 Skrevet 28. januar 2007 -Sånn kaffemaskin som man putter en liten "kaffepatron" inn i og så lager den en dose espresso. -Penger til seng, reise og sånt Ellers mener vi at vi har så masse ting og tang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå