Rioja Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Jenta mi har forferdelig hoste, hadde feber i helga, men er i bra form nå. Men denne hosten sliter henne ut... Hun hostet i ett sett en halvtimes tid da hun våknet i dag, og i følge barnehagen har hun hostet kraftig der også, spesielt etter duppen hun hadde på dagtid. Det er umulig å få i henne hostesaft uten å bruke tvang, har gitt vann og is uten særlig hell. Ringte på legekontoret, men de kunne ikke hjelpe så lenge allmenntilstanden var bra. Noen som har gode råd og tips? Hun blir så sliten stakkar...
Elodi Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Prøv med varm/lunken solbærsaft. Gi henne for all del ikke melk, for det "slimer seg" i halsen
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 På natta fungerer det veldig bra for mange barn å heve hodeenden på sengen litt, 5 cm eller så, for når de får ligge litt høyere med hodet letter det slimproduksjonen. Mi tulle sover iallfall mye bedre om jeg legget et par bøker under hodeenden når hun er syk Det hjelper også å drikke mye, for da blir slimet litt løsere sånn at det er lettere å hoste opp.
Gjest Gjest_dragoline_* Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 jeg har oppdaget at biovit eller sana sol hjelper noe. Demper irritasjonene litt i halsen.
smily :) Skrevet 8. juni 2006 #5 Skrevet 8. juni 2006 (endret) jeg har vært gjennom det samme med mine, ikke kjekt.. prøvde å gi hostesaft ved hjelp av sprøyte inn i munnen.. men blir jo litt tvang, det er ikke så festlig... lykke til.. Endret 8. juni 2006 av smily :)
smily :) Skrevet 8. juni 2006 #6 Skrevet 8. juni 2006 (endret) håpe det ordner seg:) Endret 8. juni 2006 av smily :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå