Gjest oppgitt Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Familiens to stesøsken H10 og 11 er av og til i tottene på hverandre. Jeg mener at ungene må klare å ordne opp seg imellom uten at det til enhver tid skal hentes inn en forelder for å ordne opp. Som unger flest lar de seg til tider herjes med og styre, men andre ganger er det de selv som skal styre og herse med andre. Her om dagen var det bursdag, og 10 hadde dulta borti 11, som svarte med å slå tilbake et par ganger. I tillegg hadde 11 brukt penger på noen automater og ikke gitt noe til 10. Jeg er selvfølgelig ikke enig i hverken det å slå tilbake eller behandle andre urettferdig. Men min mening er at dette skal ungene klare å ordne opp i selv der og da. Istedenfor ble det (et par timer senere etter godt inntak av kaker mm) tatt opp med egen forelder og deretter med meg. 11 ba om unnskyldningog har fått kjeft for dårlig oppførsel Og der anser jeg meg ferdig med saken, selv om min mann og jeg langt fra er enige i hvordan sånne saker skal løses. Men dagen etter er 10 fortsatt fryktelig lei seg og setter opp et tragisk uttrykk, og da får jeg litt problemer..... Hva mener andre - hva må de løse selv???
Gjest gjesten Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Jeg hadde jenter med 2 års aldersforskjell. Der har det gått til tider hardt for seg, men de fikk beskjed om å ordne opp selv, og klarte som regel det. I dag sier de at det var greit, som voksne er det ingen som kommer å ordner opp for dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå