Gjest gjest1 Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Det er jo endel regler for hva vi damer kan ha på oss i bryllup, men hva med mannfolka? Er det slike regler der? Vi skal i bryllup til helgen og er litt usikker på hva han skal ha på seg. (det sto ingenting om antrekk i innbydelsen så regner med at det uansett ikke er fryktelig avgjørende så lenge en har pyntet seg). Vi har bare vært i et bryllup før så jeg vet ikke helt hva som er vanlig. Er det noen regler med tanke på farge på dress og skjorte?
Trillian Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Mørk dress - altså sort, mørkegrå, mørkeblå -er kanskje den 'sikreste' løsningen. Lysere dresser vil kunne virke for uformelt og smoking for stivt. dessuten tror jeg folk stort sett skriver antrekk dersom de 'forventer' smoking ... Litt avhengig av hva du skal gå med også ... Hvis du skal ha lang kjole eller bunad - definitvt mørk dress til ham, men hvis du skal ha drakt/kort kjole e.l., går det jo an med en mer sommerlig dress.
Gjest gjest1 Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Ja ok. Hadde planer om mørk dress ja, han har en veldig pen mørkegrå med svake striper. Men var litt usikker på om dressen "må" være svart. Hva med skjorte da? Må den være hvit?
Gjest Cosmic Girl Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 Når det ikke står noe om antrekk på invitasjonen, er mørk dress fint. Den trenger ikke vært sort. Hvit skjorte blir jo ansett som "finere" enn farget skjorte, så jeg ville nok satset på det. Mørk dress, hvit skjorte og et kult slips.
LilleLy Skrevet 7. juni 2006 #6 Skrevet 7. juni 2006 Vi har ikke skrevet antrekk i invitasjonene, og regner med at folk spør hvis de lurer på noe. Jeg har tenkt sånn at for meg så må folk få gå i det de vil så lenge de pynter seg litt. Jeg vil iallfall ikke "tvinge" noen til å måtte kjøpe seg nye klær bare for bryllupet vårt. Selv om de fleste jenter bruker jo enhver slik anledning som unnskyldning for å kjøpe seg noe nytt Hos oss går det både med mørk dress og lys dress. Egentlig hva som helst bare det er pent Og det samme for kvinner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå