Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :vinke:

Er ny her og har vært på utredning på Omnia. Lurer bare på om det er flere som har vært eller er der? Noen som har erfaringer å dele? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter en Frogner-prins om få uker etter behandling der i fjor så her er det utelukkende positive erfaringer.

Lykke til !

Gjest Helene1
Skrevet

Vi har ahtt to behandlinger der, men uten at jeg ble gravid. Ikke fordi vi ikke likte oss der at vi byttet, det hadde noe med penger å gjøre (fikk plass på RIksen)... men hadde vi hatt mer enn nok penger hadde vi nok fortsatt der. De er kjempeflinke og hyggelige!

Gjest skogeki, ikke pålogget
Skrevet

Hei!

Vi har vært til behandling der gjennom tre AIH-forsøk, og i forrige uke var vårt første IVF-forsøk. Det er ganske mye dyrere å gå der enn til offentlige sykehus. Vi hadde planlagt IVF-forsøket på Riksen, men da jeg ringte og fikk høre at det var 9(!!) måneders ventetid, var vi ikke i tvil om å fortsette på Omnia (som nå nettopp har skiftet navn til Aleris). Der er det nemlig ikke noe ventetid, men husk at de har sommerlukket, så det kan hende det er litt rush der etter sommerferien.

Vi har vært veldig fornøyde, blitt godt mottatt, fått en god oppfølging og informasjon, og følt at vi har vært i gode hender, selv om det ikke ble noe suksess med inseminasjonen. Nå er jeg på "rugedag" 4 etter egginnsetting, så vi er ganske spente om dagen. Lykke til med behandlingen! ;)

Skrevet

Vi er under utredning på Omnia. Det kan gå mot ICSI for oss, dersom ikke prøven mannen min skal ta denne fredagen viser stor bedring siden sist.

Hvor mye mer koster det her enn det gjør i det offentlige?

Konemora:-)

Gjest Gjest
Skrevet
Vi er under utredning på Omnia. Det kan gå mot ICSI for oss, dersom ikke prøven mannen min skal ta denne fredagen viser stor bedring siden sist.

Hvor mye mer koster det her enn det gjør i det offentlige?

Konemora:-)

På offentlige sykehus koster det max 22500 for tre forsøk.

På Omnia/Aleris koster tre forsøk 52000, et forsøk koster 26000 første gang, 24000 andre gang og 22000 tredje gang. I tillegg kommer medisiner, da får du jo dekket alt over 15000 for de første tre forsøkene, akkurat som i det offentlige.

Skrevet

Takk for svar:-)

Så man får dekket det medisinene kommer på over 15000, men ingenting av selve behandlingen, ikke sant?

Man må velge om man vil kjøpe ett og ett forsøk, eller om man betaler for 3 forsøk med en gang? Ser jo at det blir billigere dersom man faktisk trenger 3 forsøk, men blir jo dyrt om det klaffer på 1 eller 2 andre forsøk og man har betalt for 3.. Misforstå jeg, kanskje?

Konemora ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for svar:-)

Så man får dekket det medisinene kommer på over 15000, men ingenting av selve behandlingen, ikke sant?

Man må velge om man vil kjøpe ett og ett forsøk, eller om man betaler for 3 forsøk med en gang? Ser jo at det blir billigere dersom man faktisk trenger 3 forsøk, men blir jo dyrt om det klaffer på 1 eller 2 andre forsøk og man har betalt for 3.. Misforstå jeg, kanskje?

Konemora ;)

Stemmer det.

Det blir en del dyrere å kjøpe en pakke på tre hvis man ikke trenger det, men det vet man jo aldri.

Vi har et forsøk igjen i det offentlige, og hvis det ikke går så kommre vi til å kjøpe en pakke på tre forsøk i Danmark. Hvis vi ikke har behov for alle forsøkene så er det bare en bonus og da er det greit selvom det er mye penger.

(vil bare si at hvis du kjøper en pakke på tre og du blir gravid, men er så uheldig og mister så får du et nytt forsøk, forsøket telles ikke før du føder et levende barn. )

Skrevet

Det ligger en del andre fordeler i det å gå for kontrakt på Omnia fremfor å kjøpe enkelt forsøk( gjorde i allefall før nyttår). Et forsøk i 3-kontrakt telles bare som gyldig forsøk om det gir tilbakeføring. Et enkelt forsøk avsluttes der det strander. I tillegg er det inkludert en tilbakeføring av frossent embroy i kontrakten, noe som koster 7000 ellers.

Vi gikk for kontrakten og er veldig glade for det i etterkant. Det siste du trenger i en slik prosess er å tenke på at det koster deg nye 25 k om du ikke kommer i mål...

Trygghet og ro er som kjent viktig.

Refusjon av medisiner er det samme for offentlige og private forsøk. Altså egenandel på 15.000,-

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for gode svar :)

Vi har imellomtiden her bestemt oss for å gå igang med et opplegg på Omnia.

Jeg skal på hormonspray i begynnelsen av aug. og det er planlagt uttak ca. rundt den 4. sept.

Spennende...!

Nå må jeg bare slutte å røyke... *sjelve* Var det ikke en bok som skulle være så inspirerende tro? Ally, Allern...eh... eller noe...? :no_smoking: :rodme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...